Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

pelsjeger

Det ser veldig ut som superladere i Røldal. Jeg er basert i Røldal neste uke, og tar turen opp for å høre når folk kommer på jobb mandag.

Andrewas

Sitat fra: pelsjeger på lørdag 24. september 2016, klokken 21:18
Det ser veldig ut som superladere i Røldal. Jeg er basert i Røldal neste uke, og tar turen opp for å høre når folk kommer på jobb mandag.

Venter på din tilbakemelding (gjerne m bilder) før jeg legger ut på supercharge.info. Trenger beskrivelse av plassering og antall plasser.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

pelsjeger

Det var nok ikke Tesla supercharger... Tomtens eier kunne bekrefte at det kun er døgnhvileplass for lastebiler, dog med strøm til kjøle/frysebiler.

MrBacardi

En kilde sier at Lampeland er flyttet til november.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016


TRM

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Trustno1

Jeg var innom Kiwi på lampeland i dag. Da la vi merke til dette skiltet på bygningen rett ovenfor Kiwi. Regner da med dette betyr at ladestasjonen vil komme på parkeringen utenfor Kiwi.

Espen Hugaas Andersen

Tesla er ikke nevnt under samarbeidsavtalen, men kanskje dette henviser til CHAdeMO/CCS hurtigladerne som ofte blir satt opp sammen med superladestasjonene. Om superladestasjonen kommer på den parkeringsplassen så er det slettes ikke dumt. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Elmo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 05. oktober 2016, klokken 21:44
Tesla er ikke nevnt under samarbeidsavtalen, men kanskje dette henviser til CHAdeMO/CCS hurtigladerne som ofte blir satt opp sammen med superladestasjonene.
Stort sett alle Kiwi stasjonene har jo Chademo + CCS + 22/43kW type2 da, og sistnevnte funker som alle vet for Tesla
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på onsdag 05. oktober 2016, klokken 22:21
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 05. oktober 2016, klokken 21:44
Tesla er ikke nevnt under samarbeidsavtalen, men kanskje dette henviser til CHAdeMO/CCS hurtigladerne som ofte blir satt opp sammen med superladestasjonene.
Stort sett alle Kiwi stasjonene har jo Chademo + CCS + 22/43kW type2 da, og sistnevnte funker som alle vet for Tesla

Førstnevnte også. Bruker det i ett sett.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 05. oktober 2016, klokken 23:10
Førstnevnte også. Bruker det i ett sett.
Jeg vet 8) men det krever jo et adapter ikke alle har ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Espen Hugaas Andersen

Hvis det var en ren Kiwi-hurtiglader syns jeg det var rart at skiltet er på nabobygget. Tror kanskje det er noe litt større, men det trenger så klart ikke være en superladestasjon.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

o.b.lix

#2922
YX-kjeden jobber også med et samarbeid med Tesla om å få opp superladere på stasjonene litt i samme gate som Statoil CircleK, fortalte en bensinstasjon-eier meg i går.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

goggo

Sitat fra: F_P på torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:55
Trodde YX satset på hydrogen  ;D

Jeg hadde håpet at hydrogen satsningen hos YX hadde "gått over", men det ser ut som om vi med våre skattepenger (gjennom ENOVA) hjelper de å satse videre ja.
http://syslagronn.no/2016/10/05/syslagronn/nesten-20-millioner-i-stotte-til-hydrogenstasjoner-i-bergen_164191/?_ga=1.139401659.9

Dessuten skal hydrogensatsningen nå markedsføres gjennom  Uno-X Hydrogen Development Team.... 

https://www.youtube.com/watch?v=nfL8ZhdpbDQ

Jeg hørte på nyhetene senest i går at en eller annen kjendis var ansatt som sjef for dette laget, og jeg tenkte
Stakkars mann - håper han vet at han skal markedsføre en bransje/ide som allerede har tapt for konkurrentene før de kom til startstreken

YX er forøvrig bare et varemerke i UNO-X gruppen, som eies av Reitan.
http://www.reitangruppen.no/forretningsomrader/uno-x/

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA