Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 12. mai 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

PHsigP85

Vurderer å sette bort bilen for rens, glanspolering, forsegling og et par runder med voks, etc så snart bilen er mottatt.

Dere som har erfaring med detailing; hva koster en slik behandling forutsatt gode produkter (chemical guys, swiss vax, rain-x, sv autobahn, etc)?

Takknemlig for svar for her er jeg på uplyd mark, tidligere biler har kun blitt utsatt for børstevask hos nærmeste bensinstasjon. Not so with Model S!

Også takknemlig hvis noen har referanser (Oslo-distriktet, men ikke redd for å kjøre en lang omvei med ny bil ;D).

Takk for hjelp!

Sig256, perlehvit, pano...
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

19quiz76

#32
Her er en liste over dcn-medlemmer som utfører jobber - kontaktes via detailersclub.no (siste post i tråden er mest oppdatert):

http://www.detailersclub.no/forum/topic/4589-hvor-holder-landets-detailere-til/

Tipper grovt at en slik jobb (max 2 steg ettersom lakken sannsynligvis ikke trenger særlig korrigering) kommer på mellom 4-6.000,- :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Neemaz


Fikk tilbud fra swisswax Lillehammer på behandling, Ca 5500,- ved førstegangsbehandling, deretter 2300,- ved oppfølging. Dette var da rens og polering sånn jeg skjønte det. Ganske ok pris syns jeg,  ser ihvertfall nydelige ut de bilene de har jobbet med før.

Cronos

Og eksakt HVA er detailing og hvorfor trenger man det? ;)

(Viser totalt uvitenhet hva gjelder bilhold).










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Amper

det betyr at du vasker bilen med Q-tips i alle korker og kriker og at den vokses og bones så den kan brukes som speil..  :o
P85D :o)

FThorsen

Noen som har noe peiling på hvem som driver med foliering til en bra og billig penge, helst på østlandet? Gjerne en liste tilsvarende forrige post, bare med foliering.
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Epleskreller

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 28. mai 2013, klokken 11:12
Noen som har noe peiling på hvem som driver med foliering til en bra og billig penge, helst på østlandet? Gjerne en liste tilsvarende forrige post, bare med foliering.

Her har du en egen tråd om foliering
Matt hvit?  ;)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7531.15.html
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cronos

Sitat fra: Amper på tirsdag 28. mai 2013, klokken 11:06
det betyr at du vasker bilen med Q-tips i alle korker og kriker og at den vokses og bones så den kan brukes som speil..  :o
Takker! :D Alt man skal lære.

I samme slengen setter jeg pris om noen etterhvert kan oppsummere denne tråden. Gjerne med tips om hvem som utfører slikt på en eksemplarisk måte. For oss med mer penger enn tid.










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



19quiz76

#39
Sitat fra: Cronos på tirsdag 28. mai 2013, klokken 11:34
Sitat fra: Amper på tirsdag 28. mai 2013, klokken 11:06
det betyr at du vasker bilen med Q-tips i alle korker og kriker og at den vokses og bones så den kan brukes som speil..  :o
Takker! :D Alt man skal lære.

I samme slengen setter jeg pris om noen etterhvert kan oppsummere denne tråden. Gjerne med tips om hvem som utfører slikt på en eksemplarisk måte. For oss med mer penger enn tid.

Se post #33 for detailere som tar oppdrag samt post #27 for (forslag til) fremgangsmåte på skånsom selvvask :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

FThorsen

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 28. mai 2013, klokken 11:16
Her har du en egen tråd om foliering
Matt hvit?  ;)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7531.15.html

Matt hvit ja - you know it! :)
Det stod ikke veldig mye info over forskjellige folierere der, men jeg sjekke lenkene videre mot bla Bimmers.no og har funnet noe. Thanks!
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

JohanH

For dem av oss som er interessert i Glare produkter fant jeg følgende idag:

På Torshov bilrekvisita på Gulsogen senteret i Drammen solgte de Glare Professional Micro Finish samt Glare Professional Polish til 10 kr flasken! Jeg kjøpte like så godt en boks (24 flasker) av Polishen og et par flasken av finishen. Det kan hende at det er lignende tilbud i andre Torshov butikker, da dette vistnok skal ut av sortimentet der.
(Disse produktene koster vanligvis 250-300 kr flasken)

SimenT

Jeg har kjøpt produkter fra Swissvax Lillehammer nå. Skal trene meg på audien før teslaen :D

Kjøpte nå:

Swissvax (SV) Vaskepakke: Såpe, mitt, bøtte m/rist, og håndkle)
Avfetting/rensing: Prikkbort, Milt-Hamber skum, Iron-X
Clay-pakke:Clay og vokssprayen for claylube og boosting av voksen etter normalvask)
SV Entry detailing pakke: Rens, polering/korrigering og shield voks for "sealing", besyttelse og glans. Inkludert pads og mikrofiber.

Planlegger og gjøre dette for hånd da lakken ikke vil trenge ripepleie i starten.

Alt kostet 4000;- (Swissvax Shield koster 1100;- gullperla i pakka)
Valgte Shield og ikke Glazier som er designet for min hvite bil pga at Shield skal vare lengre på lakken.

Tror dette er ei god men kostbar nybegynnerpakke.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

laumb

Fin pakke!
Kan forøvrig nevne at glazier gir en hinsides glans på hvit bil og står på min liste!

En kollega fra gamlejobben kjøpte seg hvit bil, ba han teste den - og siden den gang har ikke bilen hans sett møkk (fort ivrig vasker?).
Glansen? Off the charts!

SimenT

Sitat fra: laumb på fredag 31. mai 2013, klokken 06:20
Fin pakke!
Kan forøvrig nevne at glazier gir en hinsides glans på hvit bil og står på min liste!

En kollega fra gamlejobben kjøpte seg hvit bil, ba han teste den - og siden den gang har ikke bilen hans sett møkk (fort ivrig vasker?).
Glansen? Off the charts!

Se der ja. Spørs om det blir handling av mere voks etterhvert.
Vet du hvordan Glazier fungerer på mørke biler?
Litt derfor også jeg kjøpte Shield også, siden jeg den kan brukes til flere biler.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA