Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

morpheos

Poenget blir jo litt borte i at prisene generelt sett økes. Utkast tyder på at de vil ligge på 43 kr for bensinbiler, og 48 kr for dieselbiler, og muligens 10 kr ekstra i rushtiden. Budsjettmessig er det altså fremdeles en god case å kjøre elbil. At noen muligens får regnestykket sitt ødelagt av at man må begynne å betale litt i bompenger kan så være, men at dette kom til å komme har vel lagt i kortene ganske lenge.

krl

Det viktige er vel hvor mye mindre elbilen betaler pr. passering sammenlignet med en forurensende diesel- og bensinbil. Så lenge differansen er stor nok, så det dette en god ting.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.


Tesla-man

Autofil 8/2016: Model S og Merc E klasse i test av autopilot. Mercedesen virker rett og slett farlig og uferdig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Bjoris

Dette var den Mercedesen med flere kamera etc også?

Cookie Monster

Ja nye E klasse har flere kameraer og er sånn sett teknisk bedre utrustet. Men det hjelper jo ikke når de som programmerer ikke klarer å utnytte det og ikke er like flinke som de hos Tesla :)
E klasse kan heller ikke oppdateres via nett så den står vel sikkert på stedet hvil til den skal på service osv. Hvis de i det hele tatt oppdaterer sw til kamera osv der.

Var en annen test fra Usa også hvor Tesla vant over Mercedes og BMW
http://www.caranddriver.com/features/semi-autonomous-cars-compared-tesla-vs-bmw-mercedes-and-infiniti-feature-the-physiology-of-semi-autonomy-and-test-results-page-6

2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Stig O

Sitat fra: bjoris på lørdag 25. juni 2016, klokken 11:31
Dette var den Mercedesen med flere kamera etc også?

Ja hva er det de sier i reklamen, "vi har jobbet med autopilot i 30 år". Paradoks da at Tesla er bedre etter 3-4år.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Teslanewbie

Savner topview, dvs surround camera og bilen vises i fugleperspektiv , på tesla , til og med en standard Nissan leaf har dette ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

satheesh.net

Kanskje litt på kanten av "Tesla i norske medier", men TOCN.NO er vel et slags medie? ;)

TOCN Fremont factory tour 2016
http://www.tocn.no/2016/06/tocn-fremont-factory-tour-2016/

En liten videosnutt fra turen. Det kommer forresten mer tekst og bilder senere. :)

Trustno1

#4781
Dette er en artikkel der Tesla glimrer med sitt fravær, men når man leser igjennom kriteriene politiet har satt her, er det faktisk noen av disse kriteriene som ikke Tesla slår på de aktuelle bilene?

http://www.vg.no/spesial/2016/politibilene/


Hodetelefoner

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 29. juni 2016, klokken 00:06
Dette er en artikkel der Tesla glimrer med sitt fravær, men når man leser igjennom kriteriene politiet har satt her, er det faktisk noen av disse kriteriene som ikke Tesla slår på de aktuelle bilene?

http://www.vg.no/spesial/2016/politibilene/
Vil tro at det er et stort minus at en tesla går dårligere enn en fiat varebil hvis du tar noen få forbikjøringer..  Det å kunne gi full gass opp lierbakken uten å få halvert effekt midtveis er nok også en ulempe :P
Bmw`n er i tilegg mye mye mye raskere på vanlige veier.. i tilegg kan den holde koken i mere enn 30 sekunder. noe som hjelper veldig på når man må akselerere og bremse mye pga trafikk.
Men om noen år, når batteriene og kjøling av motor ikke er et problem. Så kan det tenkes at rollene er snudd ;) Men da har konkurrentene batterier etc også.. ;)

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA