Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: 1000kwh på mandag 30. november 2015, klokken 08:52
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 30. november 2015, klokken 06:42
Sitat fra: jazzwheel på mandag 30. november 2015, klokken 02:22
http://www.youtube.com/watch?v=7XmC9vapj6k&feature=youtu.be&t=145

Nok en video av hårreisende kjøring i Tesla. Er dette vanligere i Norge enn utlandet?

Må si jeg lurer på hva foranledningen for denne kjøringen. Han må åpenbart ha blitt så provosert at ville terge lastebilsjåføren.

Her må folk være såpass voksne at man ikke tar "hevn" med bilen på motoveien. Latterlig oppførsel av Teslaeieren uansett foranledning. Kan jo risikere livet til andre på veien!

Jeg så først ikke at filmen var lenger, da klippet starter automatisk helt på slutten.
Ettersom kameraet kun dekker fronten er det naturligvis ikke mulig å se hva som provoserte Tesla-eieren. Forbikjøringen i seg selv kan ikke provosere da det var god fart på passeringen og lastebilen la seg umiddelbart inn etter passering.
Derimot ser man at lastebilen tar en unormalt brå manøver ved feltskiftet, ettersom lastebilen foran bremser opp samtidig som det ligger en bil i venstre felt. 
Han var ganske tett opptil bilen foran før byttet, så det kan godt være eieren av Teslaen opplevde at lastebilen holdt på å skvise han/hun ut av veien.

Men mtp. Tesla-eierens kjøring er vedkommende antakelig av typen som reagerer hissig på langt mindre provokasjoner i trafikken. Vedkommende forsøkte nok ikke å skape en ulykke, kun irritere/skremme lastebilsjåføren. Men det kunne vært en konsekvens.
Det verste i mine øyne er faren Tesla-eieren utsetter bilene bak lastebilen for. Der lå det en varebil og en lastebil. Det er ikke nødvendigvis lett for dem å se at noen bråbremser foran lastebilen, og ettersom lastebilen akkurat hadde kjørt forbi kan avstanden mellom dem være lav. Teslaens kjøring kunne dermed sørget for en ulykke med to lastebiler og en varebil, bare fordi han/hun (antakelig) ble provosert over lastebilsjåførens manøver.

Slik kjøring blir lettere når redskapen har enorme bremser og 400hk. Da er det lett å kjøre forbi, bremse kraftig og deretter være sikker på å kunne stikke av etterpå. Kjedelig med dashcams....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Salvesen

Har jo uansett ikke noe med Tesla å gjøre, det er en idiot bak ratt. Om han sitter i en Tesla eller annen type bil spiller jo ingen trille. Fortsatt en idiot.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Teslanewbie

Sitat fra: hstad på mandag 30. november 2015, klokken 06:53


Sitat fra: dosmont på mandag 30. november 2015, klokken 04:51
Sitat fra: jazzwheel på mandag 30. november 2015, klokken 02:22
http://www.youtube.com/watch?v=7XmC9vapj6k&feature=youtu.be&t=145

Nok en video av hårreisende kjøring i Tesla. Er dette vanligere i Norge enn utlandet?
Kan tydelig lese skiltnr EL 26749, ikke så vanskelig å finne ut hvem som eier bilen.
Tror vedkommende sliter hvis politiet velger å følge opp denne hendelsen.
Ut fra navnet å dømme er han fra eit land der kjørestilen er en del mer aggressiv:):)

Han er sikkert golfere også...  ::) ( kjører omkring med golfkølle i bilen,vanlig i land man ikke vil sammenligne seg med)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Toonster

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 30. november 2015, klokken 14:32
Sitat fra: hstad på mandag 30. november 2015, klokken 06:53


Sitat fra: dosmont på mandag 30. november 2015, klokken 04:51
Sitat fra: jazzwheel på mandag 30. november 2015, klokken 02:22
http://www.youtube.com/watch?v=7XmC9vapj6k&feature=youtu.be&t=145

Nok en video av hårreisende kjøring i Tesla. Er dette vanligere i Norge enn utlandet?
Kan tydelig lese skiltnr EL 26749, ikke så vanskelig å finne ut hvem som eier bilen.
Tror vedkommende sliter hvis politiet velger å følge opp denne hendelsen.
Ut fra navnet å dømme er han fra eit land der kjørestilen er en del mer aggressiv:):)

Han er sikkert golfere også...  ::) ( kjører omkring med golfkølle i bilen,vanlig i land man ikke vil sammenligne seg med)

Nå må du være forsiktig gutt, ingen dissing av golfers! :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Teslanewbie

Sitat fra: Toonster på mandag 30. november 2015, klokken 15:04
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 30. november 2015, klokken 14:32
Sitat fra: hstad på mandag 30. november 2015, klokken 06:53


Sitat fra: dosmont på mandag 30. november 2015, klokken 04:51
Sitat fra: jazzwheel på mandag 30. november 2015, klokken 02:22
http://www.youtube.com/watch?v=7XmC9vapj6k&feature=youtu.be&t=145

Nok en video av hårreisende kjøring i Tesla. Er dette vanligere i Norge enn utlandet?
Kan tydelig lese skiltnr EL 26749, ikke så vanskelig å finne ut hvem som eier bilen.
Tror vedkommende sliter hvis politiet velger å følge opp denne hendelsen.
Ut fra navnet å dømme er han fra eit land der kjørestilen er en del mer aggressiv:):)



Han er sikkert golfere også...  ::) ( kjører omkring med golfkølle i bilen,vanlig i land man ikke vil sammenligne seg med)

Nå må du være forsiktig gutt, ingen dissing av golfers! :)

He he , golfere er voldelige mennesker :-)

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3294884/Road-rage-motorist-gets-comeuppance-blaring-horn-driver-burly-man-smash-windscreen-golf-club.html
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Toonster

Hehe, rimelig sikker på at han idioten som sitter i bilen fikk som fortjent.

Han sinket sikker trafikken og det resulterte at golf duden ikke rakk tee-off (starttiden)

::)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Teslanewbie

Sitat fra: Toonster på mandag 30. november 2015, klokken 15:32
Hehe, rimelig sikker på at han idioten som sitter i bilen fikk som fortjent.

Han sinket sikker trafikken og det resulterte at golf duden ikke rakk tee-off (starttiden)

::)

He he .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

Det er alltid flere sider av samme sak- teslaeieren får ikke forsvart seg- kan eks hende at lastebilkjøreren skviste ham ut på sidestripen eller ikke slapp han inn i en kort påkjøringrampe. Jeg synes jeg har sett en del uforklarlig atferd fra medtraffikanter som kun kan være relatert til bilen jeg kjører- jeg har beholdt stilen og ikke lagt merke til slik atferd med de siste fossilene. Det kan altså være en god forklaring uten at jeg mener responsen er forsvarlig.

For alt vi vet har lastebileieren oppført seg enda mer dustete og fremkallt dyp frustrasjon og dertil aggressjon.
Noen koker lettere over enn andre- men de bør styre seg når de kjører bil - og forsåvidt ellers og- harde tider for de med mye testosteron og adrenalin  :P

Diravi

Sitat fra: Havebigfun på mandag 30. november 2015, klokken 17:06
Det er alltid flere sider av samme sak- teslaeieren får ikke forsvart seg- kan eks hende at lastebilkjøreren skviste ham ut på sidestripen eller ikke slapp han inn i en kort påkjøringrampe. Jeg synes jeg har sett en del uforklarlig atferd fra medtraffikanter som kun kan være relatert til bilen jeg kjører- jeg har beholdt stilen og ikke lagt merke til slik atferd med de siste fossilene. Det kan altså være en god forklaring uten at jeg mener responsen er forsvarlig.

For alt vi vet har lastebileieren oppført seg enda mer dustete og fremkallt dyp frustrasjon og dertil aggressjon.
Noen koker lettere over enn andre- men de bør styre seg når de kjører bil - og forsåvidt ellers og- harde tider for de med mye testosteron og adrenalin  :P

På videoen ser det ut som om lastebilsjåføren etter forbikjøringen svinger tilbake i høyre felt akkurat der han helst ikke skal, nemlig på høyde med en påkjøringsrampe. Ses tydelig at han svinger over lange stiplede linjer. Nå er vel blindsonen på høyre siden av en lastebil ganske stor, og det er mulig at Teslaen svingte ut fra påkjøringen og måtte stå på bremsene for å unngå kollisjon. Men utover tuting og blinking med lysene (eller å anmelde hvis det var alvorlig) så har han uansett ikke noen sanksjonsmuligheter, mener jeg.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Sandvika

Forsvarer på ingen måte Teslaens handling, men jeg skulle gjerne sett speilet til lastebilen på  1:59.
Her svinger han ganske brått ut, før den lille varebilen er helt forbi. Mistenker at Teslaen måtte gjøre en unnamanøver her.

Sjøhyene

Sitat fra: Sandvika på mandag 30. november 2015, klokken 21:44
Forsvarer på ingen måte Teslaens handling, men jeg skulle gjerne sett speilet til lastebilen på  1:59.
Her svinger han ganske brått ut, før den lille varebilen er helt forbi. Mistenker at Teslaen måtte gjøre en unnamanøver her.

Jepp, tenkte det jeg og. Er jo nødt til å ha blitt kraftig provosert av et eller annet som skjedde utenfor kameraets vinkel.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

erlanddf

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 01. desember 2015, klokken 07:53
Sitat fra: Sandvika på mandag 30. november 2015, klokken 21:44
Forsvarer på ingen måte Teslaens handling, men jeg skulle gjerne sett speilet til lastebilen på  1:59.
Her svinger han ganske brått ut, før den lille varebilen er helt forbi. Mistenker at Teslaen måtte gjøre en unnamanøver her.

Jepp, tenkte det jeg og. Er jo nødt til å ha blitt kraftig provosert av et eller annet som skjedde utenfor kameraets vinkel.

Garantert....
2014 P85+

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 01. desember 2015, klokken 07:53Jepp, tenkte det jeg og. Er jo nødt til å ha blitt kraftig provosert av et eller annet som skjedde utenfor kameraets vinkel.
Tull. Det er mulig personen kan ha blitt provosert av noe, men det er ikke nødvendigvis tilfelle. Det blir som å si at folk som blir slått ned må ha fortjent det - i noen tilfeller kan det stemme, andre tilfeller er det helt feil.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

RuneW

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 01. desember 2015, klokken 07:53
Sitat fra: Sandvika på mandag 30. november 2015, klokken 21:44
Forsvarer på ingen måte Teslaens handling, men jeg skulle gjerne sett speilet til lastebilen på  1:59.
Her svinger han ganske brått ut, før den lille varebilen er helt forbi. Mistenker at Teslaen måtte gjøre en unnamanøver her.

Jepp, tenkte det jeg og. Er jo nødt til å ha blitt kraftig provosert av et eller annet som skjedde utenfor kameraets vinkel.

Det går uansett ikke an å oppføre seg som på videoen. Håper an blir anmeldt og må bruke offentlig transport en periode.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Sjøhyene

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 10:53
Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 01. desember 2015, klokken 07:53Jepp, tenkte det jeg og. Er jo nødt til å ha blitt kraftig provosert av et eller annet som skjedde utenfor kameraets vinkel.
Tull. Det er mulig personen kan ha blitt provosert av noe, men det er ikke nødvendigvis tilfelle. Det blir som å si at folk som blir slått ned må ha fortjent det - i noen tilfeller kan det stemme, andre tilfeller er det helt feil.

Som jeg prøve å få fram så kan man så klart ikke si det 100% sikkert, men vil påstå at det er ekstremt sansynlig at noe skjedde først som provoserte han/hun i teslaen. Hvor ofte ser man folk som kjører på denne måten helt uten å ha blitt trigget av et eller annet først? Har selv aldri opplevd det eller hørt om noen som har det. Blind vold som ikke har noen andre hensikter enn å ramme noen tilfeldig, eller å rane noen er også ekstremt sjeldent.
Tipper begge deler skjer så sjeldent at det omtrent er neglisjerbart sett i sammenheng med totale antall volds hendelser og liknende hendelser i trafikken.

Og nei, jeg forsvarer så klart ikke måten teslaen oppfører seg på, men må gå an å ha to tanker i hodet samtidig her.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA