Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

arnkl

S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

arnkl

Enda ein bil som skal parkere Tesla :)

http://www.tv2.no/2015/03/06/broom/hydrogen/quant/elbil/6650268

Rart at ein erfaren journalist som Vegard Møller Johnsen kan gå så fem på. Les berre her

"Det høre jo litt merkelig ut, men dette er virkelig gode nyheter for alle som mener at elbiler egentlig ikke er så miljøvennlige likevel. Bakgrunnen for at en del er skeptiske, er prosessen som må til for å lage- og transportere batteriene rundt om i verden. I tillegg trenger de strøm for å lades, og den strømmen må jo hentes et eller annet sted. Og ikke alle måter å produsere strøm på er like miljøvennlige ...

Quant har altså eliminert det største problemet med elbiler – og i stedet erstattet det med noe så dagligdags som saltvann! Quant F nemlig bruker saltvann i stedet for batteri til å drive de fire elmotorene den har plassert i hvert sitt hjørne."

Kan han virkeleg tru at bilen kan gå på vanleg saltvatn, og at det ikkje trengs elektrisk energi for å lade opp elektrolytten?? Utruleg.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Krishell

Salt Water Fuel Cell Car:
http://youtu.be/Yr_AJXigeek
Får også små celler du kan ta strøm ut av. Som du lader mobiltelefonen med på sjøen. Lommelykten og selvfølgelig nødlys og radio. Men de fungerer jo selvfølgelig ikke evig... Får kjøpt lignende sett på toys r us. Noe lignende har nok denne elbilen også. Noe må byttes ut hvis den kun går på saltvann

NegativeElectrode

30% av staben i Kina sparket. Visstnok 1800 som ikke ble solgt (Q4), produsert for kinesiske markedet
https://www.dn.no/privat/dnBil/2015/03/09/0611/tesla-kutter-brutalt-i-kina
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

OleJA

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 09. mars 2015, klokken 07:21
30% av staben i Kina sparket. Visstnok 1800 som ikke ble solgt (Q4), produsert for kinesiske markedet
https://www.dn.no/privat/dnBil/2015/03/09/0611/tesla-kutter-brutalt-i-kina
Står vel ingen plass i artikkelen at det var 1800 usolgte biler for det kinesiske markedet. En betydelig andel P85D ble holdt igjen i desember pga problemer med Next Gen setene (airbag og gen leveringsproblemer) men dette var hovedsaklig biler for US markedet.

NegativeElectrode

Sitat fra: OleJA på mandag 09. mars 2015, klokken 09:03
Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 09. mars 2015, klokken 07:21
30% av staben i Kina sparket. Visstnok 1800 som ikke ble solgt (Q4), produsert for kinesiske markedet
https://www.dn.no/privat/dnBil/2015/03/09/0611/tesla-kutter-brutalt-i-kina
Står vel ingen plass i artikkelen at det var 1800 usolgte biler for det kinesiske markedet. En betydelig andel P85D ble holdt igjen i desember pga problemer med Next Gen setene (airbag og gen leveringsproblemer) men dette var hovedsaklig biler for US markedet.

Jeg bøyer meg i hatten. Dro litt forhastet konklusjon.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

cirys1


NegativeElectrode

Sitat fra: cirys1 på mandag 09. mars 2015, klokken 11:09
Nå raser prisene på brukt Tesla
http://www.tv2.no/2015/03/09/broom/bruktbil/model-s/6663767

Raser og raser, verditap for den "billigste" fra det de betalte for den ny er ikke alarmerende :)

At prisene gjør en liten "dipp" når det kommer en ny modell/facelift/forbedring, og det midlertidig blir litt større tilbud er vel akkurat som forventet.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

timingbeltkiller

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 09. mars 2015, klokken 12:32
Sitat fra: cirys1 på mandag 09. mars 2015, klokken 11:09
Nå raser prisene på brukt Tesla
http://www.tv2.no/2015/03/09/broom/bruktbil/model-s/6663767
Raser og raser, verditap for den "billigste" fra det de betalte for den ny er ikke alarmerende :)
Det som nærmer seg alarmerende, er mellomlegget i kroner for å bytte ut en relativ ny
og ofte lite kjørt bil med en fabrikkny.

Men så har det aldri vært noen smart finansoperasjon å bytte til nybil (annen) hvert år.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Dag A.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

mr_Utopia

Sitat fra: Dag A. på mandag 09. mars 2015, klokken 17:23
Mere om Tesla i Kina

http://e24.no/bil/tesla-motors/tesla-kutter-ansatte-i-kina/23411219

Var vel en heller dårlig artikkel.


I år er målet å selge 55000 enheter av «Model S» - 70 prosent flere enn i 2014. (fra artikkel)

Det er vel målet å selge 55000 biler, inkludert Model X?

Samt så spekulerer de også mye i 1800 biler som ikke er solgt? Det er vel biler som Tesla har sagt ligger i transport og derfor ikke er solgt?

De antyder vel i artikkel at dette har sammenheng med Kina?

Bjoris

Kan ikke helt skjønne at det er 1800 biler produsert, men ikke solgt. Tviler på de har produsert for lager til Kina, men de har satset voldsomt i Kina, veldig synd det ikke lyktes denne gangen, er det noe sted der en burde ha elbil er det jo i Kina. Der finnes byer i Kina som ikke har sett klar himmel siden 90-tallet. Det er jo sykt...

Øggen

Men var det ikke en del problemer med lading, og en del feilinformasjon fra ansatte som gjorde mange kjøpere skeptisk. I tillegg til lang ventetid som gjorde enkelte irritert??

mr_Utopia

OT, men det gir ikke så mye mening med elbil i Kina, når det lokale kullkraftverket ligger inne i byen og ikke har rensing av sot og støv... Kanskje de kan kjøpe noen grønne sertifikater  :o

mr_Utopia

Sitat fra: bjoris på mandag 09. mars 2015, klokken 23:07
Kan ikke helt skjønne at det er 1800 biler produsert, men ikke solgt. Tviler på de har produsert for lager til Kina, men de har satset voldsomt i Kina, veldig synd det ikke lyktes denne gangen, er det noe sted der en burde ha elbil er det jo i Kina. Der finnes byer i Kina som ikke har sett klar himmel siden 90-tallet. Det er jo sykt...

Det virker som om det er en litt annen situasjon med etterspørsel nå enn for bare noen kvartaler siden. Ifølge nettsiden i USA, kan man konfigurere en P85D med Late March Delivery...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA