Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Øyvind.h

Jeg fikk også svar fra Korsvoll. Svaret var noe sånt som "bla bla bla jeg står ved det jeg skrev". Jeg forstår den generelle utfordringen med at Ola Dunk går fra Passat 1,0 til Tesla, men å koble dette med piggdekk er så skivebom som det kan få blitt, og det er ganske grovt at noen av hans kaliber kan være så villedende bare for å få muligheten til å vifte med pekefingeren.
Målet helliger middelet?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

petersv


tklev

Det stemmer iallefall med det jeg fikk høre, de holder på å lage ett system for eksport av innbyttebiler til andre europeiske lokasjoner. Kan ikke tenke meg at firhjulstrekk er like viktig i Tyskland eller Nederland. Der er prisene uansett såpass høy at det nok er mange flere som kan være villig til å kjøpe en brukt bil med kort leveringstid..

Bruktmarkedet i Norge er nok mettet - og vil tro det er mange som vil se fordelen med å bytte inn bilen for å slippe "rotet" med å selge bil selv.. Spørsmålet blir hvor nære de vil legge seg Finn.no prisene..

petersv

Jojo, ryktet er jo reelt det. Men denne artikkelen gir ikke noe mer bekreftelse siden en baserer seg på ryktet ;) Det kommer nok, men vi er ikke klokere på når eller hvordan.

krister461

Sitat fra: tklev på søndag 26. oktober 2014, klokken 12:59
Bruktmarkedet i Norge er nok mettet
Det har jeg ingen tro på. Jeg er rimelig sikker på at bruktmarkedet vil være økende nå som prisene normaliserer seg og ikke lenger konkurrerer med nybilprisene. Etterhvert som bilene blir eldre og prisene synker vil man også nå nye kundesegmenter...

Teslanewbie

Sitat fra: tklev på søndag 26. oktober 2014, klokken 12:59
Det stemmer iallefall med det jeg fikk høre, de holder på å lage ett system for eksport av innbyttebiler til andre europeiske lokasjoner. Kan ikke tenke meg at firhjulstrekk er like viktig i Tyskland eller Nederland. Der er prisene uansett såpass høy at det nok er mange flere som kan være villig til å kjøpe en brukt bil med kort leveringstid..

Bruktmarkedet i Norge er nok mettet - og vil tro det er mange som vil se fordelen med å bytte inn bilen for å slippe "rotet" med å selge bil selv.. Spørsmålet blir hvor nære de vil legge seg Finn.no prisene..

Anbefaller alle som har biler på finn om å ØKE prisene ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hgs

Oljeanalytiker antyder at Tesla kan være en medvirkende faktor til oljeprisfallet:
http://www.dagsavisen.no/nye-inntrykk/reportasje/kampen-om-den-siste-oljen/
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Sjøhyene

Sitat fra: hgs på søndag 26. oktober 2014, klokken 23:24
Oljeanalytiker antyder at Tesla kan være en medvirkende faktor til oljeprisfallet:
http://www.dagsavisen.no/nye-inntrykk/reportasje/kampen-om-den-siste-oljen/
Tesla koblingen er nok kun symbolsk. En ting som er ganske fascinerende er hvordan solkraft utvikler seg mtp både pris og effektivitet. Har stor tro på at sol blir den neste store energi trenden. Og det vil helt klart tvinge ned prisen på olje, gitt at alt annet er likt. Tenker da 10+ år fram i tid.

Med mindre noen smartinger finner opp fusjonskraftverk såklart. Da er det game over for norge.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Ludvig

Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Havebigfun


19quiz76

Er vel FpU som står for den artikkelen, men eplet og stammen osv..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

jakoys


Ferry

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 21:41
http://www.dagbladet.no/2014/10/28/kultur/meninger/elbilfordeler/kronikk/debatt/35943402/

"En liten bensin, -dieselbil eller en plugin hybrid forurenser mindre enn en Tesla, men får ingen fordeler."

Jeg vil oppfordre alle som mener dette om å sette seg i en tett garasje med en liten dieselbil på tomgang, så skal jeg sitte i min garasje med i3-en i gang. Last man standing!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA