Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Car-El

#1665
Nei, jeg skal heller vente på Xen i cab-utgave
  ::) :o
Små problem med bakdørene. Meeeen pyttsan det kan gå!
(Ingen trodde på Tesla og det går så det griner.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

OddB

Fra dagens innslag i Dagsrevyen om FNs klimarapport og hvordan få folk til å bli miljøvennlige.
"...for eksempel elbilen Tesla !"  :D
http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/nnfa19041214/12-04-2014#t=13m35s
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Espen Hugaas Andersen

Sjefsredaktøren i Nettavisen har skrevet en bloggpost om elbil-insentivene. http://stavrum.blogg.no/1397628297_elbil.html

Jeg syns han fikk frem poenget sitt ganske greit, men jeg syns oså fokuset på iOn-en hans ble litt feil. Det endte opp med å støtte opp rundt ideen om at elbil er bil nr 2 eller 3, og kjøpes kun for kjøring i kollektivfeltet.

Til den grad dette er tilfelle, så er det slettes ikke bra for miljøet, og det er heller ikke det insentivene er ment å insentivere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

chal

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 16. april 2014, klokken 14:05
Sjefsredaktøren i Nettavisen har skrevet en bloggpost om elbil-insentivene. http://stavrum.blogg.no/1397628297_elbil.html

Jeg syns han fikk frem poenget sitt ganske greit, men jeg syns oså fokuset på iOn-en hans ble litt feil. Det endte opp med å støtte opp rundt ideen om at elbil er bil nr 2 eller 3, og kjøpes kun for kjøring i kollektivfeltet.

Til den grad dette er tilfelle, så er det slettes ikke bra for miljøet, og det er heller ikke det insentivene er ment å insentivere.

Kirkebø ruler i kommentarfeltet!! Keep it coming!

turfsurf

Sitat fra: DaX på onsdag 09. april 2014, klokken 22:48
http://www.rbnett.no/forbruker/bilogmotor/article9484109.ece

"– Tesla er helt sikkert en spennende bil. Og veldig innovativ. Jeg forstår godt at mange vil kjøre Tesla. De er jo også en smule rimeligere på forbruk enn en Lamborghini."

Keep telling yourself that

Er ikke noe galt i det han sier, har kjørt noen runder på Monza med en LP560, og det er en morsom bil, som nok har vesentlig bedre baneegenskaper enn en Model S. Men det er jo en ICE bil med gir som jo er den store forskjellen for meg. Responsen på pedalen i Model S er i særklasse.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

teslaz

P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

arnkl

Fult i Lyngdal. Fine bilder :-)

http://www.lister24.no/nyheter/lyngdal/Full-opplading-157061.html#.U0-36KJWiSo

"Mange har ristet på hodet over at Tesla har installert hele seks uttak på Rom i Lyngdal. Onsdag viste det seg at det faktisk ikke er så dumt. Da Nancy Nilsen var i området på ettermiddagen, sto det Tesla-biler på lading ved fem av seks uttak. Siden var det faktisk helt fullt – seks Tesla-biler som ladet på rekke og rad, slik vi ser av bildene som Kjell Øyvind Hansen har sendt oss."
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

VigdisA

Så ut som det var en feilparkert fossil på det siste av de tre bildene
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

janmb

Det virker som det er stort grad av manglende merking/reservasjon på superladerplassene så det er dessverre langt ifra gitt at den var feilparkert  :(
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Tesla-man

Men det er da to plasser til i Lyngdal - totalt 8 plasser.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

rene

Jeg ladet på Lyngdal i dag rundt kl 15, etter hvert var seks av seks fungerende ladeplasser stappa med Tesla Model S. 1A og 1B var ute av drift, og som nevnt over er det faktisk totalt åtte her. To til på venstre side av trafo/ladestasjonen.

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Rio

Sitat fra: OddB på fredag 18. april 2014, klokken 22:45
Skulle nesten ønske at disse kollektivfeltene ble stengt. ..
http://www.nrk.no/norge/sa-kjapp-er-elbilen-til-oslo-1.11656304


Hvorfor?

Problemet er ikke elbilene.

Problemet er fossilbiler som kommer inn fra høyresiden, og venter i kollektivfeltet før de kan bytte videre til venstre.

Løsningen må være en eller annen type trafikklys, som sørger for at de kan passere kollektivfeltet rett til der de skal.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

OddB

Problemet er at 2-3 mil med kollektivfelt i Norge resulterer i slike tabloide oppslag som dette og gir grobunn for jante-holdninger.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Rio

Sitat fra: OddB på fredag 18. april 2014, klokken 23:24
Problemet er at 2-3 mil med kollektivfelt i Norge resulterer i slike tabloide oppslag som dette og gir grobunn for jante-holdninger.


Det blir jo omtrent det samme som å skylde på offeret. Da må man opplyse om at det er masse kapasitet i kollektivfeltet, og heller finne løsninger på problemet.

Hvis de ikke klager over "2-3 mil med kollektivfelt", så ville de klaget over noe annet - f. eks. kullkraft, "subsidier", osv. i det uendelige.

Vi vil alltid ha folk som sloss for å beholde ting slik de var, og vil man ha endringer så må man være forbredt på å kjempe.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA