Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering

Startet av DonPedro, onsdag 03. april 2013, klokken 20:44

« forrige - neste »

Cronos

Sitat fra: kjølholdt på søndag 07. april 2013, klokken 14:05
Fikk svar fra scandiano vedrørende helfoliering av Model s 18000 med 3M folie

Hvilket firma er dette? Søkte på Scandiano på nettet og fant ingenting. Lurer på mye rundt dette med foliering, da dette er helt nytt for meg.










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen


ebbrey

Vurderer helfoliering, blank eller svart matte.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Havebigfun

I helgen så jeg en tysk reportasje om en tuningmesse i Sør-Tyskland.
Der snakket man om selvlysende folie.
Såvidt jeg skjønner er selvlysende farger forbudt i Tyskland.
Vet dere om det er tillatt med slik folie i Norge, eks:
http://www.ebay.de/itm/1-lfm-Nachleuchtfolie-selbstleuchtende-Folie-Nachleucht-Folie-fluoreszierend-/280739987688. 8)
Et annet alteranitv er krom det er tillatt i Tyskland- mulig og i Norge:
http://www.ebay.de/itm/1-lfm-Nachleuchtfolie-selbstleuchtende-Folie-Nachleucht-Folie-fluoreszierend-/280739987688
Kan diskuteres om sisnevnte er fint :o

laumb

Knalltøft, men et helvete å holde prikkfritt!

Jimpec

Får live opp denne tråden med en inspirasjonsvideo.

Dette var jo bare nydelig bra.

http://youtu.be/04xwk2SO7mk
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

frskby

Sitat fra: Jimpec på torsdag 30. mai 2013, klokken 10:21
Får live opp denne tråden med en inspirasjonsvideo.

Dette var jo bare nydelig bra.

http://youtu.be/04xwk2SO7mk

Den var jammen lekker. Blir bare litt skeptisk når jeg ser han skjærer... Redd han lager riper i lakken under?
Ellers har jeg lyst å gjøre det samme selv når den ankommer.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Jimpec

Han skjærer vel på en arbeidsplate og ikke i bilen?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Lanber

Hvis noen her vil sette opp et gruppekjøp på klar folie er jeg med. Får sikkert en god pris når det er mange like biler og det vil komme jevnt av dem utover høsten.

DonPedro

Jeg vurderer kun helt klar folie for beskyttelse av lakken - vil helst at den ikke skal synes. Såvidt jeg forstår blir ikke bilen like blank med folien på som uten? Men på den andre siden blir ikke lakken ripet/skadet, og man slipper all mulig voksing og polering av bilen?

Ny folie er jo like dyrt som lakkreparasjon, så folien må tåle mer enn lakk for at det skal være noe poeng...

Kan man vaske bilen i børstevask med folien på?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Celter

Sitat fra: DonPedro på torsdag 30. mai 2013, klokken 10:54
Jeg vurderer kun helt klar folie for beskyttelse av lakken - vil helst at den ikke skal synes. Såvidt jeg forstår blir ikke bilen like blank med folien på som uten? Men på den andre siden blir ikke lakken ripet/skadet, og man slipper all mulig voksing og polering av bilen?

Ny folie er jo like dyrt som lakkreparasjon, så folien må tåle mer enn lakk for at det skal være noe poeng...

Kan man vaske bilen i børstevask med folien på?

Jeg vurderer også transparent folie. Jeg har forstått det slik at bilen heller blir mer blank med folie. Tar jeg feil?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

ELbilist1

Jeg er med på Blank folie...
Men ikke hele bilen vel?
Kun front?

Rød.
:) Ren nytelse, hvær dag!

Epleskreller

Jeg er også interessert i blank, må også ha på bak der barna skal klatre inn og ut..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

DonPedro

Men blir det fint? Eller er det litt som å ha folie på mobil-skjermen - ser ikke så bra ut, men du får ihvertfall ikke riper.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA