Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering

Startet av DonPedro, onsdag 03. april 2013, klokken 20:44

« forrige - neste »

Oreo

Sitat fra: ohh på torsdag 04. april 2013, klokken 16:52
Noen som vet hvem som produserer Paint Armor

Om jeg velger delvis foliering er det viktigste for meg bakenden + evt frontpartiet med hele panseret samt speilene.
Bakenden fordi jeg skal ha barnesetene, og vil gjerne beskytte lakken fra barnas eventuelle klatring inn bakluken...
http://www.scandinano.no/index.php/photo/category/18-bmw-5-protection-film
Sjekk disse bildene, det kan vel ikke koste all verden å ta bakfangeren slik. Ser faktisk ut som Paint Armor spør du meg.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

ohh

Sitat fra: Oreo på torsdag 04. april 2013, klokken 22:52
Sitat fra: ohh på torsdag 04. april 2013, klokken 16:52
Noen som vet hvem som produserer Paint Armor

Om jeg velger delvis foliering er det viktigste for meg bakenden + evt frontpartiet med hele panseret samt speilene.
Bakenden fordi jeg skal ha barnesetene, og vil gjerne beskytte lakken fra barnas eventuelle klatring inn bakluken...
http://www.scandinano.no/index.php/photo/category/18-bmw-5-protection-film
Sjekk disse bildene, det kan vel ikke koste all verden å ta bakfangeren slik. Ser faktisk ut som Paint Armor spør du meg.
Perfekt!

Likte spesielt godt at de sier "skaffer alle farger". Sig Red, takk! :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Havebigfun

#17
I Sør Tyskland kan du få metallic folie for ca 2100Euro
Illustrativ hjemmeside:
http://www.re-styling.de/index.php/car-wrapping-was-ist-das.html
Prisliste:
http://www.re-styling.de/produkte-a-dienstleistungen/autofolierung/autofolierung-preise.html
de tilbyr også kurs for hobby-folierere ;)

Her koster en BMW 5 serie ca 1500Euro med god bedømmelse fra en svært fornøyd kunde:
http://www.folierer24.de/
opptil 7-års garanti -da holder folien nesten like lenge som batteriene 8)
Jo mørkere farge i lakken- jo bedre resultat- røde biler er ikke godt egnete :o

sven erik

alt jeg har kostet ikke mer  en det som står om her i Tyskland  og det er gjort her i Norge  ink norsk moms
å en har garanti  min har holt veldig bra  både  med steinsprut +++ eneste  folien ble litt skadet var når en bil kom borti  støtfangeren  men lakken under var helt fin 
og det å foliere selv er ikke noe lurt  om man ikke har lært det  for en må bruke varme  å kan fort skade lakken  å da er det fort  dyrt

Epleskreller

Sitat fra: Oreo på torsdag 04. april 2013, klokken 22:52
Sitat fra: ohh på torsdag 04. april 2013, klokken 16:52
Noen som vet hvem som produserer Paint Armor

Om jeg velger delvis foliering er det viktigste for meg bakenden + evt frontpartiet med hele panseret samt speilene.
Bakenden fordi jeg skal ha barnesetene, og vil gjerne beskytte lakken fra barnas eventuelle klatring inn bakluken...
http://www.scandinano.no/index.php/photo/category/18-bmw-5-protection-film
Sjekk disse bildene, det kan vel ikke koste all verden å ta bakfangeren slik. Ser faktisk ut som Paint Armor spør du meg.

Kunne tenkt meg bakfangeren slik, greit når unger klatrer opp bak i bilen..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Sitat fra: sven erik på fredag 05. april 2013, klokken 23:57
og det å foliere selv er ikke noe lurt  om man ikke har lært det  for en må bruke varme  å kan fort skade lakken  å da er det fort  dyrt

Til orientering brukes det ekstremt lite varme. Varmepistol over folien i 1-2 sekunder med samme avstand som når man føner håret er nok til å myke opp folien for å strekke den.

Bilen din blir varmere av å stå ute i 17*C og solskinn.

Havebigfun

#21
Det er to risikofaktorer om man folierer selv:
1: det ser stygt ut og folien løsner
2: når man kutter folien skjærer man gjennom lakken- er biler av jernblikk kan det ha fatale konsekvenser
Dette gjelder også en del proffe - derfor bør man forlange garanti og se på biler som er foliert av den bedriften som valget har falt på før man bestemmer seg endelig.

Mtp priser har jeg forstått at den store variabiliteten kommer av at tilbyder velger folie av helt forskjellig kvalitet og at arbeidsinsatsen kan variere mellom få timer og mange (opptil 4) dager.
Derfor bør vi sammle på erfaring med norske tilbydere.

ELbilist1

Hva med Sverige?
Jeg fikk sota alle vinduene i en Touran, og resultatet var fantasktisk og til en grei pris.
Gøteborg,meget fornøyd... 8) 8)
:) Ren nytelse, hvær dag!

thoberre

#23
Jeg vurderer også foliering av hele eller deler av bilen. Burde det ikke vært mulig å forhandle seg frem til en god pris på dette dersom man samler interessenter og kan friste med f.eks et titalls oppdrag?

Jeg har forøvrig sjekket med Riis Bilglass, og fått et estimat på ca 20k + mva på helfoliering litt avhengig av hva slags folie.
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

kjølholdt

Fikk svar fra scandiano vedrørende helfoliering av Model s 18000 med 3M folie
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Epleskreller

Jeg er interessert i noe beskyttende folie over bakfangeren der ungene skal klatre opp i barnesetene..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Rio

Sitat fra: Epleskreller på søndag 07. april 2013, klokken 15:31
Jeg er interessert i noe beskyttende folie over bakfangeren der ungene skal klatre opp i barnesetene..

Alternativt er det sikkert billigere å foliere ungene! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Pitter fra Madla

P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

ohh

Sitat fra: Pitter fra Madla på lørdag 13. april 2013, klokken 11:21
Har dere sett denne?
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-paint-armor
Ja, og helt uaktuell for min del. Dekker f.eks bare nederste del av panseret, med det resultat at du relativt lett ser en stripe der Paint Armor slutter, tvers over hele panseret.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

sven erik

en burde ta hele deler for å slippe skille om man bruker folie  for  sol å skitt lager skiller  å folien sitter bedre om man  folierer helt en del men om det er plast  sitter folien mye dåligere en på  metal  og  om en kommer med  10 tals  fangre  blir nokk det dyrere en en  bil for det er mye mer jobb

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA