Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering

Startet av DonPedro, onsdag 03. april 2013, klokken 20:44

« forrige - neste »

DonPedro

Er det noen som har tenkt å foliere Model Sen sin?  Hvis ja, hva koster det?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

drFloyd

Har planer om helfoliering, men ikke funnet noe firma som vil foliere med transparent folie. "Fallhøyden" er for stor for de som "profesjonelle" folk, er tilbakemeldingen. Årsaken er visstnok at alle feil ved foliering ved bruk av transparent folie avsløres "nådeløst" - og slike firma kaller seg "proffe"? Noen som kjenner til firma som er villige til å benytte transparent folie?

Prismessig ser det ut til å ligge rundt 20 000 +/- noen tusen, men da for foliering med farget folie.


Jærbuen

Har vurdert sort folie på taket til min hvite Leaf, koster ca 1000 kr.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

laumb

Sitat fra: janosat på onsdag 03. april 2013, klokken 21:52
Et alternativ til folie...

lang link

Plastidip anbefaler jeg ikke.
Svoger lakkerte sin oransje med det. Den ser ut som et gummihåndtak på en avbiter etterpå. Hele greia! Matt, knudrete, plastikk-feeling.
En kollega har det på deler av bilen sin, samme feelingen.

Ser bra ut langt i fra - men langt i fra bra.

Oreo

Hvilke firma/"profesjonelle" er det som tar på seg en vanlig foliering da, og til hvilke priser snakker vi da? Tenker evt. Matt svart. Redd for alt annet av tilbehør som nå Tesla skal ha ekstra for drar ut budsjettet mitt nok som det er. Folie kommer antagelig langt nede på min prioriteringsliste.

Er det noen som har egen erfaring med de der paintdip greierne? Det så nesten litt jalla og litt for enkelt ut? Hvordan vil den være i vask og på vinterstid?
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

laumb

Oreo, som sagt, plastidip er jalla. "Moderne bengalakk og rulle" - bare det kam fjernes.
Skal prøve å få tatt et par bilder av kollegaen min sin i morgen.

Marco reklame har lagt matt svart på R8n til en kompis - og så de hadde gjort matt gjennomsiktig på en lyseblå jaguar for litt siden.
Tror de tar en drøy femtentusenlapp for jobben. Ser bra ut det som er blitt gjort.

Selv kjøper jeg bare filmen og gjør det selv. Det er mye teknikk og småtriks, men ikke verre enn at jeg fikk med en kompis som aldri hadde gjort det før når vi la på taket av nåværende bil, og det er så perfekt som ellers. En annen kollega la svart folie på en Range Rover Evoque før påske, betalte 3k for taket, og han synes min jobb var bedre gjort. Poenget er, skal noen ha lagt noe så enkelt som ett tak - så skal jeg gjerne hjelpe. Da får dere sikkert kunnskapen til å klare resten og. Det tar nok lenger tid enn en proff, men blir vel så bra.

Oreo

laumb, så svaret ditt etter jeg postet.
Hvor får du kjøpt film til å gjøre dette selv? Finnes vel sikkert noen tips på YouTube også. Takker forøvrig for ditt tilbud om et grunnkurs på taket  :)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

DonPedro

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

DaX

#9
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

TS

Disse skal være proffe :
http://www.dinside.no/864629/foliering-av-bilen-beskytter-lakken

Selv vurderer jeg også det, men kanskje med noe reklame på..
Vil helst ha transparent bakgrunn om det ikke ser plastisk ut..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

sven erik

et bra teklame fitma  gjør det  men bedre å ta farget folie den  holder lenger
denne ble bra å ikke dyr

drFloyd

Tesla sier de vil komme med tilbud om "ettermontering" av folie her i Norge, men det er ikke bestemt verken pris eller tidspunkt. Det er bare litt dumt å "ettermontere" noe slikt om lakken allerede har blitt skadet...

Ellers så ligger følgende "annonse" ut på Teslas eget forum: http://www.teslamotors.com/forum/forums/advertisement-xpel-ultimate-clear-bra-3m-crystalline-tint-orange-county-ca-over-25-mode men dette gjelder jo for USA. Jeg sjekket derfor med Tesla om det var mulig å ta ut min Signature og få denne sendt til dette firmaet for foliering før den ble sendt til Norge (jeg tilbød meg selvsagt å betale alle kostnader), men dette ble nok "for vanskelig" iflg. Tesla.

Videre så kan man forsøke å kontakte følgende firma for kjøp av folie: http://www.xpel.com/ De har folie av meget høy kvalitet (se feks. "Ultimate"). De selger hele ruller av folie, men de sier selv at de kun selger til firma/forhandlere. Ang. pris så oppga de følgende: "A 60" roll of Ultimate film costs $1145.00 and they are only 50' in length"

laumb

Sitat fra: Oreo på onsdag 03. april 2013, klokken 22:56
laumb, så svaret ditt etter jeg postet.
Hvor får du kjøpt film til å gjøre dette selv? Finnes vel sikkert noen tips på YouTube også. Takker forøvrig for ditt tilbud om et grunnkurs på taket  :)

Jeg slet veldig med å finne noen som ville selge meg folier til fornuftige priser - alle reklamefirmaer skulle ha blodige påslag. Siden jeg har et foretak registrert i 2006 med næringskode: 74.102  Grafisk og visuell kommunikasjonsdesign
så kontaktet jeg noen leverandører og fikk ordnet meg innkjøpsavtaler med rabatter - siden de ikke selger til privatpersoner. Ellers hadde jeg en kontaktperson i 3M en periode som skaffet til ekstremt gode priser (70% under de andre leverandørene), men denne æraen er slutt.

ohh

Foliering er noe jeg vurderer sterkt - enten helt eller delvis. Men, jeg skal ha Sig Rød, og vet ikke om dette kan skaffes. Noen som vet hvem som produserer Paint Armor og leverer til Tesla? Forsøkte å finne dette på TMC men klarte ikke det vet et "enkelt" søk.

Om jeg velger delvis foliering er det viktigste for meg bakenden + evt frontpartiet med hele panseret samt speilene.
Bakenden fordi jeg skal ha barnesetene, og vil gjerne beskytte lakken fra barnas eventuelle klatring inn bakluken...
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA