Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hilse på andre Teslaer?

Startet av fredag, tirsdag 02. april 2013, klokken 23:56

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: Vikingo på lørdag 28. september 2013, klokken 14:00
:) EIN SKAL HELSE PÅ ALLE ELBILAR. Meinar eg då.:-)

Det avhenger nok av hvor man bor. Her i Oslo ser jeg ofte 5 elbiler i trafikkbildet samtidig. Det blir litt for mye hilsing! ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Epleskreller

Fikk tommel opp av en Porsche 911 idag på E18, samt møtte en svart TMS på Slemmestadveien og vi hilste med et lite vink. Møtte også en roadster på Heggedalsveien i går som hilste fint :D

Jeg hilser de gangene jeg oppdager at jeg møter Teslaer :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Sitat fra: Rio på lørdag 28. september 2013, klokken 14:11
Sitat fra: Vikingo på lørdag 28. september 2013, klokken 14:00
:) EIN SKAL HELSE PÅ ALLE ELBILAR. Meinar eg då.:-)

Det avhenger nok av hvor man bor. Her i Oslo ser jeg ofte 5 elbiler i trafikkbildet samtidig. Det blir litt for mye hilsing! ;)
Møtte 7 (!) Leaf på rad og rekke ved en anledning her på lille Averøy en morgen på vei til jobb, i tillegg til et par trillinger, to MS og noen sporadiske Leaf til på resten av turen på 14km. Blir ikke noen hilsing her for å si det slik  :P

Flyvern

Jeg prøver alltid å hilse på andre Teslaer, enten med hånden eller tommel opp. Har alltid fått respons hittil, det er jo kjempehyggelig  :). Har også gjort det med lyshornet, men da må det ikke være andre biler tilstede. Hvordan blir forresten blinket? Jeg lurer på om det blir for langt. Det er jo ikke slik at lyset bare er på det tidels sekundet du drar i spaken. Det virker som blir værende på et halvt sekundet eller så uten at du kan styre det. Og det blir for lenge... eller?
Multi-Rød Model S 85

Cirion

Polerte opp en Tesla Roadster for en veninne i helgen. Hun følte seg litt forbigått av oss Model S eiere.
Man hilser på en en Tesla ;)

Alternativt kan vi jo ta en Nod?
http://www.youtube.com/watch?v=N_N52q2goeM
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

sindrej

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. september 2013, klokken 18:03
Møtte 7 (!) Leaf på rad og rekke ved en anledning her på lille Averøy en morgen på vei til jobb, i tillegg til et par trillinger, to MS og noen sporadiske Leaf til på resten av turen på 14km. Blir ikke noen hilsing her for å si det slik  :P
Hehe, du får skaffe deg en slik og feste på bilen :)


opesas

Sitat fra: Hyperstress på søndag 11. august 2013, klokken 09:33
Foreslår time-out tegnet "T" for Tesla.
Og "Looser-tegnet" (pekefinger og tommel 90g som en "L") til alle fossile.

;D

Hehe. Min nabo døpte om sin Nissan Leaf til Nissan Looser etter å ha prøvekjørt Tesla'n i en halvtime :P


Ellers må man jo hilse! Så langt så virker det som en overvekt av Tesla-eiere hilser. (så blir det jo gjerne litt prat rundt superchargerne, bare hyggelig!)

tjobben

Sitat fra: Cirion på mandag 30. september 2013, klokken 11:02
Polerte opp en Tesla Roadster for en veninne i helgen. Hun følte seg litt forbigått av oss Model S eiere.
Man hilser på en en Tesla ;)

Alternativt kan vi jo ta en Nod?
http://www.youtube.com/watch?v=N_N52q2goeM
;D
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

bb

Jeg møtte en multicoat rød Tesla ved rundkjøringen Brobekkveien - Strømsveien ved Alnabru ca. kl 20:00 i kveld. Den hyggelige fyren så meg før jeg så han og han strakk ut en arm og hilste på meg idet jeg rundet rundkjøringen. Jeg hadde tenkt å tute, men ville ikke forvirre andre bilister :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øyvind.h

Synes jeg ser så mange Tesla`er over alt for tiden at jeg ville blitt utbrent om jeg skulle hilst på alle :)
I går kveld stod jeg i et kryss nede i Gamlebyen. Da var det en Tesla et par biler foran meg, en som kjørte på tvers i krysset (som hadde grønt mens vi hadde rødt), og jaggu stod det ikke en Tesla parkert i det ene hjørnet av krysset også (privat parkering for Tellus eiendom eller noe sånt).
Dvs. fire stk i en radius på kanskje 10-20 meter, helt tilfeldig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bb

Jeg ser også mange Teslaer daglig. Bare i går så jeg tre-fire. Jeg hadde sikkert ikke rukket eller orket å veive ned ruta og vinke. Men et kort tut hadde sikkert vært nok. Det blir jo litt som MC-førere som hilser på hverandre.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

el-fanboy

Sitat fra: bb på fredag 29. november 2013, klokken 07:42
Jeg ser også mange Teslaer daglig. Bare i går så jeg tre-fire. Jeg hadde sikkert ikke rukket eller orket å veive ned ruta og vinke. Men et kort tut hadde sikkert vært nok. Det blir jo litt som MC-førere som hilser på hverandre.

Skulle gjerne hatt kort blink (alternativt kort bært på landeveien) men det er jo ikke mulig å få til kort blink eller kort bært i Tesla... så det blir istedet litt veiving inni bilen. Har tatt meg selv i å vinke til andre TMS'er i mørket når jeg ser de karakteristiske frontlyktene, for så å føle meg passe teit når jeg et halvt sekund senere innser at motgående Tesla ser akkurat like lite inn i kupeen min som jeg ser inn i hans...
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

DonPedro

Talte 6 Model S (og 36 andre elbiler) på P-plassen utenfor NHO/Frognerbadet for et par dager siden. Av ca. 100 biler totalt. (Det er 16 kommunale ladepunkter der, så den P-plassen har en viss tiltrekning på oss elbilister).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Mr.Zero

Sitat fra: DonPedro på fredag 29. november 2013, klokken 14:09
Talte 6 Model S (og 36 andre elbiler) på P-plassen utenfor NHO/Frognerbadet for et par dager siden. Av ca. 100 biler totalt. (Det er 16 kommunale ladepunkter der, så den P-plassen har en viss tiltrekning på oss elbilister).

Har sett en Fisker Karma stå der ved et par anledninger. Det er nok bilen en skal kjøre om målet er å skille seg litt ut i mengden av ladbare motorvogner.. :D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

getor

#44
En diskret håndhilsen ala hva Harley-eiere viser hverandre gjør seg og spesielt på landeveien.

Jeg fikk et hyggelig lysblink av en sort/blå i Slemdalsveien i eftermiddag. Leser vedkommende dette så vit at det ikke var for at jeg ikke gadd å hilse tilbake, men det kom litt bardus på og da var det for sent å gjengjelde vennligheten. Jeg var i en blå...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA