Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hilse på andre Teslaer?

Startet av fredag, tirsdag 02. april 2013, klokken 23:56

« forrige - neste »

nivve

Kjørte fra Ålesund til Trondheim i dag (via Dombås), og 9/9 Teslaer hilste! Ikke verst  :D

Øggen

Juhu.
Møtte en svensk registrert Tesla på vei inn til Stockholm idag. Han hilste som bare det tilbake ;-)

sn0le

Kjører nordover i morgen. Skal hilse om jeg ser noen.
Hold utkikk etter en matt grå TMS på E6. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Quintilian

- Omtrent halvparten hilser tilbake.

- Ca. 20% hilser uoppfordret...

... Det er min opplevelse de 4 000 KM jeg har kjørt i løpet av den siste måneden :-)

Kjenner jeg får et stikk av dårlig samvittighet de gangene jeg glemmer meg og er for sein med labben for å hilse tilbake når noen tar iniativ  ::) :-X 8) :'(

StevenE

Vi Tesla-wannahave's hilser på de fleste Tesla'er mellom Stavanger og Kristiansand når vi er på tur med vår Mitsubishi Galant 2.5 V6. Ikke mange som hilser tilbake. Tror det gjelder at du må kjøre en Tesla for å få hils tilbake...

En dag.. håper vi å bestille vår egen Tesla Model S og da skal vi hilse med den også.
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

mecanica vergara

Jeg hilser på alle jeg kan se. Og i dag ble jeg veldig fornøyd når jeg klarte å få full respons fra en EL42xxx på Røa, og jeg klarte nesten å få en til å hilse i Lommedalen. Ellers så kjører jeg en del fra Oslo og rundt i Bærum om dagen. Ikke så mange som er flinke til å hilse tilbake i dette område.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Tuxedo

Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 31. juli 2014, klokken 20:15
Jeg hilser på alle jeg kan se. Og i dag ble jeg veldig fornøyd når jeg klarte å få full respons fra en EL42xxx på Røa, og jeg klarte nesten å få en til å hilse i Lommedalen. Ellers så kjører jeg en del fra Oslo og rundt i Bærum om dagen. Ikke så mange som er flinke til å hilse tilbake i dette område.
I dette området treffer man jo på en Tesla hvert 30 sekund, og siden jeg bare har to hender, så blir det ikke mye hilsing  :D Men på turen over fra vestlandet i helgen, så hilste vel ca 30% -- og særlig de med samme farge  ;)

janmb

Det blir ikke det samme å hilse på teslaer i Oslo, Akser og Bærum, der Teslaer er like vanlig som løvetann.

Treffer man en Tesla på "elbilbygda" har man noe litt mer sjeldent man er felles om - og derfor hilser. Hyggelig det.

Men å hilse på Teslaer i Oslo er som å hilse på alle som går med caps fordi du gjør det selv.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

mecanica vergara

Sitat fra: janmb på fredag 01. august 2014, klokken 09:59
Det blir ikke det samme å hilse på teslaer i Oslo, Akser og Bærum, der Teslaer er like vanlig som løvetann.

Treffer man en Tesla på "elbilbygda" har man noe litt mer sjeldent man er felles om - og derfor hilser. Hyggelig det.

Men å hilse på Teslaer i Oslo er som å hilse på alle som går med caps fordi du gjør det selv.
Jeg trodde "elbilbygda" var Bærum jeg :). Eller er det noen andre bygder som har større tetthet. Jeg synes det er hyggelig enten folk hilser tilbake i Bærum eller andre steder.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

janmb

Når jeg sier elbilbygda mener jeg der elbiler er MINDRE utbredt.

Dvs stort sett alle steder i landet unntatt Oslo-nære strøk.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

mecanica vergara

Sitat fra: janmb på fredag 01. august 2014, klokken 10:10
Når jeg sier elbilbygda mener jeg der elbiler er MINDRE utbredt.

Dvs stort sett alle steder i landet unntatt Oslo-nære strøk.
Jeg tenkte meg det:). Men når jeg hadde muligheten til å være vanskelig så benyttet jeg meg av det. 
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

jkirkebo

Sitat fra: janmb på fredag 01. august 2014, klokken 10:10
Når jeg sier elbilbygda mener jeg der elbiler er MINDRE utbredt.

Dvs stort sett alle steder i landet unntatt Oslo-nære strøk.

Nåja, det er faktisk flere steder med høyere tetthet enn Oslo-nære strøk. Det gjelder dog i hovedsak øyer med dyr bompengesats på fastlandsforbindelsen ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

#207
Det har du helt rett i. For eksempel min hjemkommune:
http://www.tk.no/motornytt/article7195484.ece
Dette tallet har økt betydelig siden artikkelen ble skrevet.

Jeg har ca. 15 km til kontoret, og når jeg på den strekningen møter 3-5 Tesla, 10-12 Leaf og mange trillinger er dette blitt så dagligdags at hilsing ikke faller meg inn. Det hender seg at jeg møter mange Leaf med samme farge etterhverandre på få hundre meter... Jeg er dog mye på jobbreiser med bilen, og da hender det at jeg møter en og annen som hilser. Hilser som regel tilbake hvis jeg rekker det.

Det er vel kommuner på vest/sørvestlandet som er rimelig "tunnelbefengt" som overgår Averøy også.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Muffinman på fredag 01. august 2014, klokken 14:10
Det er vel kommuner på vest/sørvestlandet som er rimelig "tunnelbefengt" som overgår Averøy også.

Hmmm, kjenner visst til en...  ;)

Lille Lance

Hvordan går det med hilsinga, folkens?  :o
Ikke lenge siden det var et must, men folk begynner kanskje å bli slitne?  ;D Sjøl hilser jeg når humøret er ok og trafikkbildet tillater det. Tror ikke jeg har mottatt en hilsen på mange måneder  ???
Neste hilsen-bølge oppstår vel når X kommer 8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA