Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sandefjord: Tiltak for å få nye ladeplasser

Startet av TorC, torsdag 21. mars 2013, klokken 14:48

« forrige - neste »

sven erik

men jobber med å få til viljen  og  fikk i dag  et mer positift  svar av orføreren   så  det er ikke helt mørkt  tror nokk en siklig oplysning  er det som skal til + at man ikke gir seg

TorC

Sitat fra: sven erik på mandag 29. april 2013, klokken 21:00
men jobber med å få til viljen  og  fikk i dag  et mer positift  svar av orføreren   så  det er ikke helt mørkt  tror nokk en siklig oplysning  er det som skal til + at man ikke gir seg

Flott! Stå på!
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

03sib113

Så på sb.no at kommunen planlegger ladeplasser. Ny eier (klp) skal også sette opp ladeplasser i garasjen på hvaltorvet. Disse kommer visst raskt. .. :-)
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

TorC

Sitat fra: 03sib113 på tirsdag 19. november 2013, klokken 07:16
Så på sb.no at kommunen planlegger ladeplasser. Ny eier (klp) skal også sette opp ladeplasser i garasjen på hvaltorvet. Disse kommer visst raskt. .. :-)

Det er jaggu på tide... :-)  Hvaltorget kan de gjerne fylle igjen med betong for min del, men sentrumsutvikling er vel neppe elbilforums viktigste tema...

Bra at kommunen får ut finger`n, det er vel en eller annen ansatt eller folkevalgt som har kjøpt seg elbil nå...
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

sven erik

Sitat fra: TorC på tirsdag 19. november 2013, klokken 13:40
Sitat fra: 03sib113 på tirsdag 19. november 2013, klokken 07:16
Så på sb.no at kommunen planlegger ladeplasser. Ny eier (klp) skal også sette opp ladeplasser i garasjen på hvaltorvet. Disse kommer visst raskt. .. :-)

Det er jaggu på tide... :-)  Hvaltorget kan de gjerne fylle igjen med betong for min del, men sentrumsutvikling er vel neppe elbilforums viktigste tema...

Bra at kommunen får ut finger`n, det er vel en eller annen ansatt eller folkevalgt som har kjøpt seg elbil nå...
Valtorget har hvert villige lenge men jeg har med vilje ikke jobbet med de for å kunne presse mer på komunen  at vi trenger lade steder

TorC

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

sven erik

kommunen  vil ikke ha elbiler for private  allerede har larvik flere lade plasser en sandefjord  men det koster jo så mye  bare våren kommer  så kommer det en ny privat i sandefjord  muligens type 2  er ikke helt sikket  blir det type 2  med full guffe vil den koste litt  men blir det en vanlig 16a blir det  nokk ikke kostnad men begrensning på timer da jeg har begrenset  parkeringsplas i gården

muggost

Var det ikke mye diskusjon for "en stund siden" at Sandefjord Sentrum kom til å dø ut hvis det ble bygget kjøpesenter og/eller ikea utenfor bykjernen? Mener å huske å ha lest noe om dette... Da er det jo litt snålt at de ikke tilrettelegger for elbilister i, nettopp, sentrumskjernen :-)


TorC

Nå har Sandefjord heldigvis en ganske sterk handelsstand, men selv denne er ikke imun mot vedtak basert på "egen vinning" hos enkelte. Dermed har vi heldigvis unngått kjøpesentre slik som Larvik, og monopolisering som i Tønsberg. Men vi har beklageligvis fått klamydia. Den er plassert midt i byen, men den dreper resten av byen.

Vi har i tillegg en lokal helt som mener at "elbil er tull", og da sier det seg selv at det er vanskelig å få til noe...

På den positive siden så har faktisk Parkeringsovervåkingen tatt noen grep, og etablerer nå 3 dedikerte 16 amp ladepunkter for egen regning i "Hvidtgården". Dette skal skje allerede kommende uke. Så da er alle velkommen til Sandefjord! Kommer man fra Oslo er Sandefjord et perfekt sted å ta en liten ladepause, enten om man vil nyte byens gourmetrestaurant, vil ta turen innom Norges beste fiskebutikk, eller bare vil nyte byen. 
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

muggost

Høres bedre ut enn dagens tilbud hvertfall. Lading i vestfold er jo en spøk! Selv kunne jeg tenkt meg en rekke punkter ved svømmehallen, den bruker jeg mye. Bor ikke i Sandefjord selv...

TorC

#25
Lading i Vestfold er en spøk.

Siste året har vi faktisk fått færre ladeplasser.
Og per idag har vi i Sandefjord ingen stabile ladeplasser utenom private plasser.

For å eksemplifisere:
Jeg var i bystyret og anbefalte flere ladeplasser i 2013. Kostnaden på dette ville være ca 25 000,- + strøm. Bystyret mente dette var bortkastetede penger, men vedtok samme dag å bevilge 300 000,- til blomster i "blomsterbyen Sandefjord". En av de folkevalgte poengterte at hun syntes at 5000,- i strøm var veldig mye. (hun var fra AP)- En annen (fra SV) syntes ingen burde få gratis drivstoff (han glemte visst at SV er positive til elbiler). Det fine med sosialisme er er at det kan kureres med penger, men hvis de selv ikke kan tjene på det er det ikke aktuelt.

Det er med andre ord lang fra Stortinget til Sandefjord...  Så dermed har vi brukt en drøss millioner på nytt torg med fine lamper, men ingen ladestasjoner. For det var jo tross alt ingen som anbefalte å legge opp ladestasjoner der det var billigst å gjøre det...NOT.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Rilum

Sitat fra: TorC på fredag 04. juli 2014, klokken 00:26
Lading i Vestfold er en spøk.

Siste året har vi faktisk fått færre ladeplasser.
Og per idag har vi i Sandefjord ingen stabile ladeplasser utenom private plasser.

Ja, det er jeg enig i  :-[
Men, nå har faktisk kommunen fått opp 2 ladestolper med 4 tilhørende ladeplasser på tivolitomta.
Disse plassene har de nok tjent inn 4 ganger med tanke på alle parkeringsbøtene fossilbil sjåfører har fått ved å parkere der :o
Så det sto en Fjordline varebil og ladet der i sta  ::)

Det er jo også type2 kontakter i kjelleren på Hvaltorget.

Jeg er klar for å være med å påvirke for å få flere ladeplasser i sandefjord, men har ikke selv noe behov for det. Har klart meg uten siden jeg kjøpte Leaf`en 10/11-2011. Har kjørt 45.000km og lader 90% hjemme.
Det skal sies at om jeg nå er i byen, så lader jeg på tivolitomta. Men det er bare for at disse plassene skal bli brukt så mye som mulig, sånn at man ser behoved for flere. (skulle 3 av 4 plasser være i bruk så parkerer jeg et annet sted)

Det er turistene som bør være målgruppen ved å etablere ladepunkter. Om man klarer å legge sammen 2+2, så vil man fort skjønne at den lille kostnaden det er med et par ladepunkter og strøm er lite i forhold til hva eieren av el-bilen mest sansynlig bruker i byen vår mens de lader.

PS: Jeg mener at om man ikke kan lade der man bor eller på jobb så bør man ikke ha elbil, man kan ikke basere seg på å lade gratis på andres regning  :-X

Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

muggost

Sitat fra: Rilum på lørdag 05. juli 2014, klokken 00:18
PS: Jeg mener at om man ikke kan lade der man bor eller på jobb så bør man ikke ha elbil, man kan ikke basere seg på å lade gratis på andres regning  :-X

Enig med du :-)

sven erik

vi har nå 4 steder i sandefjord sentrum  en ved park  benin koter å bruke  samme i garasjen på valtorget  der går det ann å betale fat leie om en trenger denne hvær dag får da å tilgang hele døynet

å har vi 2 som sandefjord komune har kommet med  denne på vitt gården og  denne nede ved tivolitomten  denne ved tivoli tomten kjører jeg hved vær dag og kveld  men kunn fjordline og jeg en gang i melom  som bruker denne  disse 2 tedene til komunen er max 10 timer parkering men  gratis  og jeg har skankket med komunen  de vil lage fler  om det er et belegg på disse som er i dag  men så lenge det ikke er noe sælig biler  så er det ikke  marked for utvidelse  vi kal ikke gå for hart ut mot komunen  når vi har fått det som er i dag  så lenge komunen er vedvillig  men bruk det som er  jeg har ikke brukt noe sælig  disse i vitt gården  men disse nede ved tivoli tomten kan en stole helt på der jan en og fint trekke mer en 16 A på alle kontaktene  men  en har et problem om man lader tesla der  for lokker noen opp lokket hender det at ladingen stopper og da må en sette på i bilen i gjenn  men dette er produsentens feil ikke komunen  men lett å fikse 

sven erik

ps er ikke mot lade stasjoner å vil ha fler overalt  men vi skal ikke få komunene på  bakbena i gjenn  vet og at larvik å tønaberg  har planer   så en må la de få  gå sin gang  stokke har å vil få fler men de må en bo i komunen omtrent å en må på komune huset for å få taki kort

men ja en her sa svømme hallen  om han vet om fler som vil ha der så ta kontakt med styre for svømme hallen    men holder nå og på og få vestfold elbil forening til å fungere i gjenn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA