Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Småbarn i Tesla Model S

Startet av Gikken, fredag 15. mars 2013, klokken 22:56

« forrige - neste »

TS

#15
Jeg tok med to bakovervendte barneseter til Tesla Store på Alnabru i dag..
Et MaxiCosi Cabriofix med FamilyFix IsoFix base (Barn opp til ca 1 år) , og et BeSafe IZI Kid Combi X3 med Isofix. (ca 1-3år ) 
Det var enkelt å feste de til LATCH på US versjonen av Model S. Plassmessig er det nok trangere enn en Avensis, men det ser ut til å gå bra i daglig bruk..   (Sistnevnte IZI KID sete er veldig høyt, men det var ca 10cm fritt rom fra toppen av hodestøtten ) .
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Mons

@TS: Flott bilde, men hvordan var forsetene innstilt? Var det fremdeles god plass for en lang person? (Jeg er 1,90m høy)
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

ohh

Sitat fra: TS på fredag 03. mai 2013, klokken 23:06
Jeg tok med to bakovervendte barneseter til Tesla Store på Alnabru i dag..
Et MaxiCosi Cabriofix med FamilyFix IsoFix base (Barn opp til ca 1 år) , og et BeSafe IZI Kid Combi X3 med Isofix. (ca 1-3år ) 
Det var enkelt å feste de til LATCH på US versjonen av Model S. Plassmessig er det nok trangere enn en Avensis, men det ser ut til å gå bra i daglig bruk..   (Sistnevnte IZI KID sete er veldig høyt, men det var ca 10cm fritt rom fra toppen av hodestøtten ) .
Akkurat de samme setene jeg har. Takk for testen og bildet! :)
Ps: var det plass for en voksen mellom barnesetene?
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

TS

Sitat fra: ohh på fredag 03. mai 2013, klokken 23:36
Sitat fra: TS på fredag 03. mai 2013, klokken 23:06
Jeg tok med to bakovervendte barneseter til Tesla Store på Alnabru i dag..
Et MaxiCosi Cabriofix med FamilyFix IsoFix base (Barn opp til ca 1 år) , og et BeSafe IZI Kid Combi X3 med Isofix. (ca 1-3år ) 
Det var enkelt å feste de til LATCH på US versjonen av Model S. Plassmessig er det nok trangere enn en Avensis, men det ser ut til å gå bra i daglig bruk..   (Sistnevnte IZI KID sete er veldig høyt, men det var ca 10cm fritt rom fra toppen av hodestøtten ) .
Akkurat de samme setene jeg har. Takk for testen og bildet! :)
Ps: var det plass for en voksen mellom barnesetene?
Det testet vi dessverre ikke. . Bilen er bred, så det burde gå iom at de lover plass til tre barneseter.. litt trangt blir det nok. Baksetene er etter min mening ikke spesielt egnet for voksne uansett..(pga takhøyde, lårstøtte, hodestøtter etc.)   

Skal forresten tilbake og teste bagasjerommet med en Emmaljunga Classic vogn som er ganske voksen...  Mulig vogna ryker fremfor bildrømmen...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

#19
Sitat fra: Mons på fredag 03. mai 2013, klokken 23:22
@TS: Flott bilde, men hvordan var forsetene innstilt? Var det fremdeles god plass for en lang person? (Jeg er 1,90m høy)
Sjåførsetet var innstilt komfortabelt for en på 180cm, men ryggen kunne sikkert rettes opp en grad eller to for å få enda mer benplass.  Passasjersetet innstilt delvis komfortabelt for en på 170cm. (IZI kid er stooort..) 
Det er nok bedre plass bak i  Avensis`en, men etter min mening er dette godt nok.
Er du usikker på dette med dine 10cm ekstra, så bør du nok teste dette selv ved anledning..     
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Desdi

Veldig nyttig info TS. Takk for det

Og ta gjerne bilde av Emmaljunga vogna i bagasjerommet også og fortell hvordan den passet. Samme vogn som vi har :)

Sponzo

Var innom showroomet på Alnabru i dag. De har fått inn en blå model s med de bakovervendte barnesetene på 3' rad.

Løsningen fungerte bra og er veldig enkel å "felle ned/sette opp".

Selv får jeg ikke bruk for de ekstra setene, men de som skal ha bør dra innom Alnabru.

Cowboystrekk

Vi prøvde også med 3 barnesete, samboern i midta. Det fungerte veldig greit, men den ene barnestolen har sidestøtter som krasja litt med sidestøttene på sidene i setet. Testa den dog ikke med isofix-funksjonen selv om den stolen har det.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

OddB

Her er svaret på hvor mange barn det er plass til i en Model S :)

Post

https://www.facebook.com/video/embed?video_id=482224258509458
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

ebbrey

Sitat fra: TS på fredag 03. mai 2013, klokken 23:06
Jeg tok med to bakovervendte barneseter til Tesla Store på Alnabru i dag..
Et MaxiCosi Cabriofix med FamilyFix IsoFix base (Barn opp til ca 1 år) , og et BeSafe IZI Kid Combi X3 med Isofix. (ca 1-3år ) 
Det var enkelt å feste de til LATCH på US versjonen av Model S. Plassmessig er det nok trangere enn en Avensis, men det ser ut til å gå bra i daglig bruk..   (Sistnevnte IZI KID sete er veldig høyt, men det var ca 10cm fritt rom fra toppen av hodestøtten ) .

Samme setene som jeg har! Flott test!
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

VigdisA

Hei
Er det flere enn meg som har et barnesete satt fast med isofix i baksetet?
Når jeg kjører uten barn i baksetet og beltet dermed ikke er satt på, får jeg en etter litt kjøring warning opp på skjermen om at det er et belte som ikke er festet der bak, samt en plingelyd.
Denne kan jeg bli kvitt om jeg krysser den ut, men det varer ikke så lenge før den trigger igjen,  og igjen, om jeg kjører i sakte (kø ) som man gjerne gjør på ettermiddagen hjem fra jobb.

Den kjappe kuren er å sette på beltet uten unge i, men når man allerede er  på veien er det ikke alltid like lett å finne et brukbart sted å stoppe.

Er det flere som har hatt erfaring med dette, og finnes det noen annen mulighet ? Noe man kan sette opp? Barnestolmodus eller noe? (setet må tåle litt mere vekt før det trigger)

Vigdis
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

valvolainen

Barn er også lette... Vanskelig å finne en riktig vekt som ikke trigger på barnesetet men på barn uten sete....

Tipper du kan ha setetbeltet permanent festet i det setet du har barnesete. Det er fort det enkleste.
Fungerer fint på andre biler også.

laumb

Står noe i brukermanualen om dette og vekt på sete - om jeg husker korrekt. Hmm...

antwerpen

Sitat fra: VigdisA på onsdag 28. august 2013, klokken 17:12
Hei
Er det flere enn meg som har et barnesete satt fast med isofix i baksetet?
Når jeg kjører uten barn i baksetet og beltet dermed ikke er satt på, får jeg en etter litt kjøring warning opp på skjermen om at det er et belte som ikke er festet der bak, samt en plingelyd.
Denne kan jeg bli kvitt om jeg krysser den ut, men det varer ikke så lenge før den trigger igjen,  og igjen, om jeg kjører i sakte (kø ) som man gjerne gjør på ettermiddagen hjem fra jobb.

Den kjappe kuren er å sette på beltet uten unge i, men når man allerede er  på veien er det ikke alltid like lett å finne et brukbart sted å stoppe.

Er det flere som har hatt erfaring med dette, og finnes det noen annen mulighet ? Noe man kan sette opp? Barnestolmodus eller noe? (setet må tåle litt mere vekt før det trigger)

Vigdis

Et barnesete uten barn vil vel uansett bråke mindre enn et barnesete med barn?
:D

hilsen
Henrik

ellinger

Hei alle sammen, dette er mitt første innlegg og da passer det perfekt å kommentere denne.

Jeg har 5 barn og har bestilt Model S P85+.
Barna er 14, 9, 4, 2 og straks nyfødt.
Jeg er selv stor og 193cm og kona er liten ;)
Vi fikk veldig god hjelp på Alna og testet den blå med 3 seterad.
For vår familie var denne bilen helt perfekt.
Vi satt et Cybex Sirona i midten og et Besafe Izi Go bak fruen på passasjer siden.
4 åringen og 9 åringen satt perfekt på 3 rad da denne er ment for kun 3-12år.
14 åringen satt perfekt bak meg. Bilen med skiboks på taket er en drøm for en storfamilie som oss. Vogna gikk i frunken og baggasje i skiboksen.
Tro det eller ei, men vi har følelsen av at det faktisk var mer plass i denne enn i Mitsubishi Outlanderen vi holdt på å kjøpe.
Håper denne ga alle med stor familie et lite håp.
Cybex Sirona var den beste barnestolen de hadde sett på Alna ifølge selgerne der. De mente den var som skapt for bilen. Den er forøvrig på kampanje hos alle Barnas Hus til 3499,- denne uka. Kanonsete for 9mnd og oppover. Kan både brukes bakover og fremover.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA