Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

diax

Sitat fra: bjoris på lørdag 13. februar 2016, klokken 22:47
Lykke til, det er veldig få biler ute og elbiler er i vinden som aldri før med dieselforbudene så det er selgers marked, helt klart!

Jeg er ikke helt enig i dette. Følger man litt nøye med så ser det absolutt ut som kjøperne er veldig godt klar
over hva de ønsker betale. Det er mange biler som blir liggende lenge sett i forhold til hvor få biler som er på markedet. Det er åpenbart at kjøpere ikke betaler hva som helst. Ser man på de bilene som har ligget lenge og de som blir lagt ut men til en pris som er 5-10% lavere så forsvinner de sistnevnte ganske så umiddelbart.
Det er mye '14 S85/P85 som har ligget en stund nå.

eivind79

Kan si meg enig i diax kommentar.
For egen del har jeg sett på brukt MS i det siste (skulle egentlig ha MX men den ser ut til å bli for dyr + jeg er lei av å vente :o), og har lagt merke til hvilke prisnivå biler forsvinner fort.
Er litt på vei til å legge brukt MS på is da forventningen hos selgere er litt i overkant i forhold til hva jeg mener det er verdt å gi (der mange faktorer spiller inn, ex 'unormal høy' dollarkurs med stort nedsidepotensial i bruktbilmarkedet om denne normaliseres, mulig innfasing av bompenger på elbiler +++).

Teslanewbie

Sitat fra: eivind79 på onsdag 17. februar 2016, klokken 21:39
Kan si meg enig i diax kommentar.
For egen del har jeg sett på brukt MS i det siste (skulle egentlig ha MX men den ser ut til å bli for dyr + jeg er lei av å vente :o), og har lagt merke til hvilke prisnivå biler forsvinner fort.
Er litt på vei til å legge brukt MS på is da forventningen hos selgere er litt i overkant i forhold til hva jeg mener det er verdt å gi (der mange faktorer spiller inn, ex 'unormal høy' dollarkurs med stort nedsidepotensial i bruktbilmarkedet om denne normaliseres, mulig innfasing av bompenger på elbiler +++).

Å få en 1-2 år gammal bil med 30-40% rabatt ser ikke jeg som urimelig ...
Bare batteripakken er 250 000kr ..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Toonster

Jeg tror det er mange på Finn som forsøker å selge sin Model S med gevinst, i forhold til egen kjøpssum.
Det kan man se i mange annonser, som viser til hva en tilsvarende ny bil ville kostet i dag (+ ventetid)

Det selgerne ikke nevner er at på de 2-3 årene de har hatt bilen som er til salgs, så har det kommet masse oppdateringer/feilretting på de nye bilene.

Dette er et marked hvor selgerne prøver seg på "raske" penger.

(Hvis man hadde fått 40% rabatt på faktisk kjøpssum, så er jeg enig - men å regne det fra dagens nybil pris blir ikke helt riktig.)

2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Teslanewbie

Bilen kan forsvare en pris på 550-600000 kr men Ikke 900000.

Noen oppdateringer har blitt gjort men sammenlignet med fossil i samme prisklasse så er Tms brukt fremdeles et meget godt kjøp
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Bjoris

#920
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 17. februar 2016, klokken 21:59
Sitat fra: eivind79 på onsdag 17. februar 2016, klokken 21:39
Kan si meg enig i diax kommentar.
For egen del har jeg sett på brukt MS i det siste (skulle egentlig ha MX men den ser ut til å bli for dyr + jeg er lei av å vente :o), og har lagt merke til hvilke prisnivå biler forsvinner fort.
Er litt på vei til å legge brukt MS på is da forventningen hos selgere er litt i overkant i forhold til hva jeg mener det er verdt å gi (der mange faktorer spiller inn, ex 'unormal høy' dollarkurs med stort nedsidepotensial i bruktbilmarkedet om denne normaliseres, mulig innfasing av bompenger på elbiler +++).

Å få en 1-2 år gammal bil med 30-40% rabatt ser ikke jeg som urimelig ...
Bare batteripakken er 250 000kr ..

Det er nå en gang slik at tilbud og etterspørsel gir prisen, men jeg tror noen ser seg litt blind på nyprisen i dg, selv om bilene er like å se på er det mye som er endret, jeg tenkte ikke så mye på at bilen manglet viktig sikkerhetsutstyr, radarbasert cruisecontrol mv, da den kom, men når en oppdager at Nissan til halv pris av min har nesten alt dette så blir det åpenbart at bilen kom på markedet før alt var klart!

Dermed overrasker det meg at noen legger ut brukt s85 til nesten samme pris som nesten nye 70D. Nå tipper jeg at få får solgt til slike priser, men ser også ut til å gå tregt med relativt ok priset 70D. Nå mangler alle disse "billige" 70Dene vesentlig utstyr, men likevel.

Jeg opplevde at flere som var interessert i min lurte veldig på hvorfor i allverden jeg nedgraderer til 70D fra 85! Jeg mener det er en vesentlig oppgradering og to år nyere bil i tillegg, men det er sikkert delte meninger om det, generelt tror jeg fortsatt 70D er litt undervurdert og at en dermed kan se seg litt blind på rabatten fra en ny og ikke ser at en 70D er den nye S85 og at en nok burde sammenligne s85 mot s70 og siden 95% velger Awd kan ikke pristillegg på 40.000 for D være urimelig heller og bør dras fra.




TM3P2020

#921
Sitat fra: eivind79 på onsdag 17. februar 2016, klokken 21:39
Kan si meg enig i diax kommentar.
For egen del har jeg sett på brukt MS i det siste (skulle egentlig ha MX men den ser ut til å bli for dyr + jeg er lei av å vente :o), og har lagt merke til hvilke prisnivå biler forsvinner fort.
Er litt på vei til å legge brukt MS på is da forventningen hos selgere er litt i overkant i forhold til hva jeg mener det er verdt å gi (der mange faktorer spiller inn, ex 'unormal høy' dollarkurs med stort nedsidepotensial i bruktbilmarkedet om denne normaliseres, mulig innfasing av bompenger på elbiler +++).

Da kommer min bil på Finn i morgen kveld eller i løpet av helgen og ettersom du virker oppdatert på priser så kom gjerne med forslag til hva jeg burde legge den ut til (kanskje du til og med er interessert?).

Det er en 2014 S85 førstegangsregistrert for ganske nøyaktig 2 år siden med alt utstyr som var mulig å bestille på det tidspunktet minus 7-seter. Sort utvending, 21" sommer / 19" vinter (pigg), sort Nappa skinninteriør, rullet ca 20.500 km, 4 års (eller hva det 5?) forhåndsbetalt service medfølger bilen, i tillegg til rødt adapter (ekstra) og type 2 kabel (ekstra). Bilen er ellers hel og pen og jeg fikk så sent som i går en ny UMC da den som opprinnelig kom med bilen ikke var helt optimal. Ellers så har Tesla utbedret en knirk i soltaket og bortsett fra dette har jeg ikke hatt noe særlig å utsette på bilen.

Mazzbot

520 000 kr ?

Jeg kan kjøpe den for 300k ☺
Tesla model 3 reservert 31/3 .

TM3P2020

Sitat fra: Mazzbot på torsdag 18. februar 2016, klokken 10:26
520 000 kr ?

Jeg kan kjøpe den for 300k ☺

Tror nok jeg det blir til at jeg beholder den om jeg ikke får mer enn 520.000 gitt :)

GOS

Sitat fra: Chris85S på torsdag 18. februar 2016, klokken 10:21
..... med alt utstyr som var mulig å bestille på det tidspunktet minus 7-seter. Sort utvending, 21" sommer / 19" vinter (pigg), sort Nappa skinninteriør, rullet ca 20.500 km, 4 års (eller hva det 5?) forhåndsbetalt service medfølger bilen, i tillegg til rødt adapter (ekstra) og type 2 kabel (ekstra). Bilen er ellers hel og pen og jeg fikk så sent som i går en ny UMC da den som opprinnelig kom med bilen ikke var helt optimal. Ellers så har Tesla utbedret en knirk i soltaket og bortsett fra dette har jeg ikke hatt noe særlig å utsette på bilen.

Da kan det vel se ut som om du går i noen av fellen som andre skriver om. Dette er jo ikke "alt med unntak av 7-seter". Spørs hva en definerer som "utstyr", men om den er Sort som du skriver så har den i hvert fall mangel på Metallic Lakk
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Cookie Monster

#925
Alt utstyr vil jeg nå si ikke inngår farge, og om det er 7 seter eller ikke. Siden det er jo mer et personlige valg om hvilke farge man ønsker og for mange er 7 seter bare en ulempe og man vil måtte ta ut setene for å ikke miste plass.

Skal man bli sær på slik er det da mer feil å selge en eldre bil å skrive med alt utstyr og så har den ikke feks adaptiv cruise, tåkelys, filholder, innfellbare speil, varme i ratt osv :P

Får da skrive med alt utstyr ved bestillingstidspunkt siden en full utstyrt 2013 har mindre ekstra enn hva en en fornuftig utstyrt sen 2014 og 2015 modell har selv om man har valgt bort flere ting.
Model S er enda Model S og mange tolker nok alt utstyr som at den har alt selv om man ikke kunne få det når den ble produsert.
Så mange annonser som det står med alt er uansett missvisende i mine øyne.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

ArneS

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 18. februar 2016, klokken 12:07
Alt utstyr vil jeg nå si ikke inngår farge, og om det er 7 seter eller ikke. Siden det er jo mer et personlige valg om hvilke farge man ønsker og for mange er 7 seter bare en ulempe og man vil måtte ta ut setene for å ikke miste plass.

Skal man bli sær på slik er det da mer feil å selge en eldre bil å skrive med alt utstyr og så har den ikke feks adaptiv cruise, tåkelys, filholder, innfellbare speil, varme i ratt osv :P

Får da skrive med alt utstyr ved bestillingstidspunkt siden en full utstyrt 2013 har mindre ekstra enn hva en en fornuftig utstyrt sen 2014 og 2015 modell har selv om man har valgt bort flere ting.
Model S er enda Model S og mange tolker nok alt utstyr som at den har alt selv om man ikke kunne få det når den ble produsert.
Så mange annonser som det står med alt er uansett missvisende i mine øyne.

Helt enig  :)
Der er mange nye kjøpere som kommer fra fossilverden som ikke har kunnskap om Model S når de skal kjøpe. "Alt utstyr" blir da feil for en 2013/2014 modell.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

TM3P2020

Sitat fra: GOS på torsdag 18. februar 2016, klokken 12:03
Sitat fra: Chris85S på torsdag 18. februar 2016, klokken 10:21
..... med alt utstyr som var mulig å bestille på det tidspunktet minus 7-seter. Sort utvending, 21" sommer / 19" vinter (pigg), sort Nappa skinninteriør, rullet ca 20.500 km, 4 års (eller hva det 5?) forhåndsbetalt service medfølger bilen, i tillegg til rødt adapter (ekstra) og type 2 kabel (ekstra). Bilen er ellers hel og pen og jeg fikk så sent som i går en ny UMC da den som opprinnelig kom med bilen ikke var helt optimal. Ellers så har Tesla utbedret en knirk i soltaket og bortsett fra dette har jeg ikke hatt noe særlig å utsette på bilen.

Da kan det vel se ut som om du går i noen av fellen som andre skriver om. Dette er jo ikke "alt med unntak av 7-seter". Spørs hva en definerer som "utstyr", men om den er Sort som du skriver så har den i hvert fall mangel på Metallic Lakk

Det er mulig hukommelsen min spiller meg et puss, men lakkalternativene var færre tilbake i 2013 og jeg kan ikke huske å ha hatt mulighet til å velge metallic lakk. Så vidt jeg husker krysset jeg av på alt som var mulig med unntak av 7-seter så jeg mener det er relativt korrekt å skrive "alt utstyr". Jeg påpeker også at det gjelder alt utstyr som det var mulighet for på bestillingstidspunktet så om kjøpere forventer at "alt utstyr" skal inkludere utstyr som først var tilgjengelig etter bilen ble bestilt/levert så får det bare være.

Det blir uansett spennede å se hva bilen går for. Jeg har unnlatt å bestille ny bil i påvente av salg så det er ikke 100% sikkert at bilen blir solgt om det viser seg at det blir vanskelig å oppnå en ok pris.

Brede

Sitat fra: Chris85S på torsdag 18. februar 2016, klokken 12:33

Det er mulig hukommelsen min spiller meg et puss, men lakkalternativene var færre tilbake i 2013 og jeg kan ikke huske å ha hatt mulighet til å velge metallic lakk.

Det var vel iallefall 6 typer metallic (og multicolor) lakktyper å velge mellom da jeg bestillte i mai 2013.
Kun helsvart og helvit var uten metallic og kunne bestilles uten pristillegg.

TM3P2020

Sitat fra: Brede på torsdag 18. februar 2016, klokken 12:38
Sitat fra: Chris85S på torsdag 18. februar 2016, klokken 12:33

Det er mulig hukommelsen min spiller meg et puss, men lakkalternativene var færre tilbake i 2013 og jeg kan ikke huske å ha hatt mulighet til å velge metallic lakk.

Det var vel iallefall 6 typer metallic (og multicolor) lakktyper å velge mellom da jeg bestillte i mai 2013.
Kun helsvart og helvit var uten metallic og kunne bestilles uten pristillegg.

Takk for info! Da skal jeg sørge for å påpeke dette i annonsen. Om type lakk blir å anse som utstyr eller ikke er en diskusjon vi kan styre klar av. For å være på den sikre siden vil jeg derfor bruke uttrykket "Godt utstyrt". :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA