Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

FrodR

Takk for tilbakemeldinger folkens, da er jeg altså ikke på villspor her. Signature har ingenting å si for meg, 7-seter er ikke helt ueffent da jeg har tre små barn selv, men ikke noe must. Da avventes det nok rundt denne, snakker den vel ikke lett ned 50-80k vil jeg tro.
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

JorgenM

Vi har også 3 barn, men ville ikke ha 7-seter da de ekstra setene tar opp mye bagasjeplass. "Hullet" de er montert i står alltid åpent hos meg og er perfekt å legge handleposer i :)

Mulig det går å demontere de ekstra setene, i såfall er det jo greit.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

FrodR

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 06. september 2016, klokken 19:39
Vi har også 3 barn, men ville ikke ha 7-seter da de ekstra setene tar opp mye bagasjeplass. "Hullet" de er montert i står alltid åpent hos meg og er perfekt å legge handleposer i :)

Mulig det går å demontere de ekstra setene, i såfall er det jo greit.
Muligens godt poeng!
Har du tre barneseter bak? Lurte på hvordan plassen er i så fall. Trenger å bruke to forover og et bakovervendt.
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

TRM

Sitat fra: FrodR på tirsdag 06. september 2016, klokken 19:35
Takk for tilbakemeldinger folkens, da er jeg altså ikke på villspor her. Signature har ingenting å si for meg, 7-seter er ikke helt ueffent da jeg har tre små barn selv, men ikke noe must. Da avventes det nok rundt denne, snakker den vel ikke lett ned 50-80k vil jeg tro.
Vi også har tre barn, med Model S med 7 seter. Har hatt lånebil med 5 seter i en ukes tid, og har savnet ekstrasetene hver eneste dag.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

JorgenM

Vi har 3 barneseter bak ja, det ene er bakovervendt. God plass i bredden, men det ene forovervendte setet kan vi kun ha i midten da nakkestøtten krasjer i taket på bilen hvis vi har det på en av sidene...

Ellers er setebelteforlengere et must, da de er festet helt nede i setet og ikke løse slik som på andre biler. Vi kjøpte 20cm forlengere, men de står fortsatt under kanten på seteputene så skulle gjerne hatt 25-30 cm.

Ungene digger forøvrig bilen :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

morpheos

Sitat fra: FrodR på tirsdag 06. september 2016, klokken 19:35
Takk for tilbakemeldinger folkens, da er jeg altså ikke på villspor her. Signature har ingenting å si for meg, 7-seter er ikke helt ueffent da jeg har tre små barn selv, men ikke noe must. Da avventes det nok rundt denne, snakker den vel ikke lett ned 50-80k vil jeg tro.

Hvis bilen er det du er etter, så taper du ikke noe på å prøve. Jeg tror ikke det å snakke ned bilen 10-15% av annonnsert pris er en umulighet i dagens marked. Tenk mindre på kroner og mer på prosentverdi ;) du bør ha klar noen argumenter for hvorfor dog.

FrodR

Setter stor pris på innspillene deres folkens!
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

peik

Ser noen biler på finn.no som selges med ett hjulsett, spesielt fra forhandlere. Det er vel ingen Teslaer som har gått i Norge som ikke har vinterdekk? Er ikke den bilen jeg ville kjørt med helårsdekk, så jeg regner med at dette er kun for å fremstå med en noe lavere pris på finn.no, og at de legger på prisen ca 20.000 kr for å få med to hjulsett.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Sjøhyene

Sitat fra: FrodR på tirsdag 06. september 2016, klokken 19:35
Takk for tilbakemeldinger folkens, da er jeg altså ikke på villspor her. Signature har ingenting å si for meg, 7-seter er ikke helt ueffent da jeg har tre små barn selv, men ikke noe must. Da avventes det nok rundt denne, snakker den vel ikke lett ned 50-80k vil jeg tro.

Du vet ikke hvor genialt det er med 7-seteren før du har fått litt IRL erfaring. Har selv to små barn og de brukes flittig. F.eks ved henting i barnehage så slipper man å dra skitt og søle inn i kupeen. Når andre unger skal være med steder har vi i praksis alltid plass til to ekstra unger uten noe ekstra styr med barneseter. Er virkelig genialt så når du har tre ville jeg sagt at det bør komme helt øverst på prioritets listen.
Det at man mister litt bagasje plass bak vil jeg si er et marginalt argument da bilen i utgangspunktet har vanvittig mye plass til bagasje.Har selv aldri klart å fylle den helt opp på noen turer vi har vært.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Amoss

Sitat fra: peik på torsdag 08. september 2016, klokken 07:40
Ser noen biler på finn.no som selges med ett hjulsett, spesielt fra forhandlere. Det er vel ingen Teslaer som har gått i Norge som ikke har vinterdekk? Er ikke den bilen jeg ville kjørt med helårsdekk, så jeg regner med at dette er kun for å fremstå med en noe lavere pris på finn.no, og at de legger på prisen ca 20.000 kr for å få med to hjulsett.

Eller så skal selger kjøpe seg ny Tesla og ønsker å beholde vinterdekkene selv til neste bil.
Model S 85D

TRM

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 08. september 2016, klokken 08:26
Sitat fra: FrodR på tirsdag 06. september 2016, klokken 19:35
Takk for tilbakemeldinger folkens, da er jeg altså ikke på villspor her. Signature har ingenting å si for meg, 7-seter er ikke helt ueffent da jeg har tre små barn selv, men ikke noe must. Da avventes det nok rundt denne, snakker den vel ikke lett ned 50-80k vil jeg tro.

Du vet ikke hvor genialt det er med 7-seteren før du har fått litt IRL erfaring. Har selv to små barn og de brukes flittig. F.eks ved henting i barnehage så slipper man å dra skitt og søle inn i kupeen. Når andre unger skal være med steder har vi i praksis alltid plass til to ekstra unger uten noe ekstra styr med barneseter. Er virkelig genialt så når du har tre ville jeg sagt at det bør komme helt øverst på prioritets listen.
Det at man mister litt bagasje plass bak vil jeg si er et marginalt argument da bilen i utgangspunktet har vanvittig mye plass til bagasje.Har selv aldri klart å fylle den helt opp på noen turer vi har vært.
Ekstrasetene var det første vi krysset av for på begge bilene vi har bestilt. Brukes daglig på småkjøring, men vi har flere turer mellom Østlandet og Vestlandet der alle 7 setene er i bruk.

Mangel på ekstraseter på Model 3 er forøvrig kanskje den eneste grunnen til ikke å bytte ut Model S med Model 3 når den tid kommer.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

JorgenM

Varierer nok fra familie til familie hvor mye de setene brukes. Vi hadde X5 7-seter noen år og de ekstra setene ble kanskje brukt et par ganger i året. Foretrekker heller den langt større bagasjeplassen enn å basere bilkjøp på noe vi bruker så sjeldent.

Har man 3 barn er mangel på 7 seter en god unnskyldning til å ikke kunne ta med svigermor på tur også.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Sjøhyene

Sitat fra: JorgenM på torsdag 08. september 2016, klokken 09:05
Varierer nok fra familie til familie hvor mye de setene brukes. Vi hadde X5 7-seter noen år og de ekstra setene ble kanskje brukt et par ganger i året. Foretrekker heller den langt større bagasjeplassen enn å basere bilkjøp på noe vi bruker så sjeldent.

Har man 3 barn er mangel på 7 seter en god unnskyldning til å ikke kunne ta med svigermor på tur også.

Hadde setene vært som på X5 hadde vi nok brukt de ekstremt mye sjeldnere vi også. Mye av det geniale er jo nettopp at de er i bagasjen der man har enkel tilgang til å feste de, samt at man ikke trenger å være så redd for grus og søle som gnikkes mot skinninteriøret.

Svigermor argumentet kjøper jeg allikevel ;)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Cobos

For en ny kjøper vil jeg vel også påpeke at med 5+2 seter så er plutselig RWD mye mer aktuelt enn 4WD siden man da ved alle 7 seter i bruk trenger god plass foran. D-utgaven har et relativt patetisk front bagasjerom.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

overlay

Sitat fra: Cobos på torsdag 08. september 2016, klokken 18:17
For en ny kjøper vil jeg vel også påpeke at med 5+2 seter så er plutselig RWD mye mer aktuelt enn 4WD siden man da ved alle 7 seter i bruk trenger god plass foran. D-utgaven har et relativt patetisk front bagasjerom.

Cobos
Har ikke alle patetisk rom foran nå pga. luftfilteret?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA