Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Også_Øyvind_H

Sitat fra: sangiovese på mandag 02. mars 2015, klokken 18:13
Sitat fra: Også_Øyvind_H på mandag 02. mars 2015, klokken 17:44
Sikkert hyggelig om det blir slik, men det er nå en klar trend på at antall brukte biler er på vei ned. Tesla har vel sagt at D'ene ikke vil bli solgt til gammel pris, så om det stemmer så er det nok vanskelig å gjøre et kupp der.

Det er nå 147 reelt sett brukte biler tilsalgs og det er en nedgang på 10 bare de siste dagene.

Det er 184 Model S til salgs nå. Har vaket rundt 180-tallet ei stund nå. Spiller vel egentlig liten rolle om det er reelt brukte biler eller nye. En bil til salgs er en bil til salgs. Tyder vel egentlig mest på at enten spekulatene er i ferd med å få sine biler, og dermed selger, eller folk av andre årsaker må selge sine nye.

Det er komt relativt mange D'er siste par uker - selvsagt ikke mange ifht det antallet som er bestilt, men det gir et vesentlig utslag.

Jeg tror også at de fleste vil si at en brukt S/P85 til 550' og en ny P85D med ca samme utstyrsnivå til 900'+ er to ulike marked  8)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Otto

Sitat fra: SKH på mandag 02. mars 2015, klokken 15:38
Jeg er en av de som satt på gjerdet litt for lenge, og bestemte meg vel egentlig for å droppe hele P85D prosjektet da prisøkningen kom. Når jeg nå ser på aktiviteten på finn.no, og vet at dette trolig bare er begynnelsen, må jeg innrømme at det frister litt igjen. Tror det kan komme riktig mange biler til 'realistiske' priser fremover fra folk som MÅ selge av en eller annen grunn...Tesla vil vel etterhvert også få et ikke ubetydelig antall biler til landet hvor opprinnelig kjøper har trukket seg. Det kan bli noen spennende måneder fremover.

Vi er i kommet i den situasjon at vi sannsynligvis selger den nye, og beholder den gamle. Det betyr ikke at vi ønsker å "gi den bort", vi har fortsatt planer om en firehjulstrekker i løpet av et par år, men føler at "overgangsprisen" blir vel høy for øyeblikket. Den er derimot fornuftig spekket, og derfor en av de rimeligste P85D for øyeblikket. Bortsett fra et par helt uten utstyr.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=55817636

Tviler på at Tesla kommer til å selge nye "ikke hentede" biler under gammel pris. Men dem må sannsynligvis legge seg under ny pris. Jeg har selv hatt allerede flere interessante henvendelser på bilen, men mangler den første som gir prisantydning. At noen derimot prøver 100k over gammel pris, ser jeg som muligens vanskelig å gjennomføre. Men, som en (noen) sier: vil vel kanskje egentlig ikke selge :-)

Mvh
Otto


- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

D.O

Ikke helt enig med deg... Min har i tillegg dobbelt lader og vinterpakke og ligger på finn under din pris. Og der er flere som ligger lavere enn 50k under nypris.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Otto

Sitat fra: D.O på mandag 02. mars 2015, klokken 18:35
Ikke helt enig med deg... Min har i tillegg dobbelt lader og vinterpakke og ligger på finn under din pris. Og der er flere som ligger lavere enn 50k under nypris.


Sikkert en veldig fin bil det også :-) Vinterpakke hadde vi nok valgt om vi hadde visst at det inkluderte ratt varme ved bestillings tidspunktet. Dobbelt lader (som vi har på den gamle) har vi aldri benyttet på våres egen bil i løpet av 23000 km. Men musikk anlegget ville jeg aldri vært foruten :-)

Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

D.O

Sitat fra: Otto på mandag 02. mars 2015, klokken 18:49
Sitat fra: D.O på mandag 02. mars 2015, klokken 18:35
Ikke helt enig med deg... Min har i tillegg dobbelt lader og vinterpakke og ligger på finn under din pris. Og der er flere som ligger lavere enn 50k under nypris.


Sikkert en veldig fin bil det også :-) Vinterpakke hadde vi nok valgt om vi hadde visst at det inkluderte ratt varme ved bestillings tidspunktet. Dobbelt lader (som vi har på den gamle) har vi aldri benyttet på våres egen bil i løpet av 23000 km. Men musikk anlegget ville jeg aldri vært foruten :-)

Otto
visste om rattvarmen og har hatt mye brukt for dobbeltlader og støtter ditt utsagn om lydpakken. Har det i begge bilene.

(Jeg er ikke særlig gira på å selge og trenger heller ikke selge, bare ikke har behov for 2 P utgaver og P85 er den som frister minst å selge)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cirys1

Sitat fra: D.O på mandag 02. mars 2015, klokken 18:35
Ikke helt enig med deg... Min har i tillegg dobbelt lader og vinterpakke og ligger på finn under din pris. Og der er flere som ligger lavere enn 50k under nypris.
Jeg tror det er lettere og få solgt en svart/mørk/svart enn en hvit/beige, jeg skjønner at det er dine personlige preferanser , men for videresalg så tror jeg den er mer tungsolgt..

D.O

Sitat fra: cirys1 på mandag 02. mars 2015, klokken 20:05
Sitat fra: D.O på mandag 02. mars 2015, klokken 18:35
Ikke helt enig med deg... Min har i tillegg dobbelt lader og vinterpakke og ligger på finn under din pris. Og der er flere som ligger lavere enn 50k under nypris.
Jeg tror det er lettere og få solgt en svart/mørk/svart enn en hvit/beige, jeg skjønner at det er dine personlige preferanser , men for videresalg så tror jeg den er mer tungsolgt..
tja...har brukt mye tid på akkurat dette og er sikker på mitt valg. Få valgte brun og det er definitivt den peneste. Spurte Jerome om å få p85d lakkert brun, men av hensyn til andre kunder gikk ikke dette. Pris på omlakkering ble 150k hos drammen k og de anbefalte det ikke pga evt videresalg. Så brukte lang tid på å velge en annen farge.
Sort er sistevalget da det går så mange av disse og de er bare pene når de er helt rene(og når dekkene er rene). I tillegg får sort riper for ingenting (hvit og, men der synes det ikke i samme grad). Likte grå, men skjønte at veldig mange ville ha denne. De andre fargene som er mulig nå liker jeg ikke. Fikk tilsendt noen bilder og endte med hvit da det er den som blir penest med senk og lakk helt ned. Har  avtale om lakkering ned hos DK.(legger ved noen bilder som viser hva jeg mener)

Interiør var jeg i tvil om men etter å ha prøvekjørt sort/sort var dette alt for dystert/trykkende. Tenkte å ha alt lyst slik jeg har på den andre, men fikk sett en med sort tak og lyst interiør og det passer veldig bra da A stolpen blir mørk og passer bedre med topp av dør og danner ett perfekt skille mellom det lyse og mørke. En kombo som må ses i virkeligheten!
Så om en bil skiller seg ut mot en annen som det går dusinvis av, er jeg av den typen som går for noe ikke alle har. :)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cirys1

Jeg har ingen problemer med at det er det du foretrekker, men jeg tror fremdeles den er vanskeligere å selge. Skulle jeg kjøpte for videresalg hadde det blitt mørke farger, kanskje strekt meg til kontrast svart på hvitt eller motsatt, men for all del lykke til med salget. :-)

D.O

Tja det kan vel like godt være dine preferanser. Men det er ikke så nøye for meg, kjøpte ikke for videresalg. Skulle ha en model X og min P, men ble anbefalt å ta 85D da avgifter spøker for x.  Jeg trenger ikke 2 P utgaver og den brune er alt for tøff til å selges. Beholder nok p85d til kone bil. Eller selger den og venter på en brun model X som planlagt.  :) får se etterhvert!
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Otto

Som D.O. har en brun P85, har vi en grønn. Begge fargene er nå borte, og vi ville selvfølgelig ha valgt grønn igjen om dette hadde vært mulig. Alternativene ble veldig få da vi ikke ville ha hvit eller sort, kona ville ikke ha rød, og jeg ville ikke ha blå, så da ble det den nye metallic grå!

Interiøret sa seg nesten selv med sorte skinn NG seter, karbon og sort tak. Angrer ikke på det etter å ha sett det på "eventen" på Hellerud sletta. Rett og slett helt rått!

Men, smaken er som b...., og er veldig individuell. Også vi bestilte bil for å beholde selv, men sånn blir det kanskje ikke.... Selv om det er vondt å gi fra seg en sånn anledning!

Otto

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=55817636

- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

D.O

Grønn var også en undervurdert farve. (Og tildels forrige mørke grå.) Resten kan ikke måle seg. (Men brun slår alle :) )
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Epleskreller

Sitat fra: D.O på mandag 02. mars 2015, klokken 23:42
Grønn var også en undervurdert farve. (Og tildels forrige mørke grå.) Resten kan ikke måle seg. (Men brun slår alle :) )

Så enig, så enig. Måtte dessverre bytte farge på D :-(
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

cirys1

Sitat fra: Otto på mandag 02. mars 2015, klokken 23:26
Men, smaken er som b...., og er veldig individuell. !

Dette er en illusjon som vi har blitt lurt til og tro på i veldig lang tid.
Vi har noen individuelle preferanser ellers så liker vi stort sett det samme på omtrent alle områder.

Bare se på fargene og interiøret som går igjen på alle bilmerker. F,eks hvit farge på bil var omtrent utenkelig på en bil for bare 7-8 år siden , før det igjen så vare det det vell på midten på 80 tallet, påvirkningskraften er mye større enn vi liker å innrømme i media/reklame.
(har selv hvit bil, så det er sagt)

Jeg var og prøvekjørte en brun P85 fargen så mye bedre ut for meg i virkeligheten enn på bilder... 

Dag A.

#133
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 07:22
Sitat fra: Otto på mandag 02. mars 2015, klokken 23:26
Men, smaken er som b...., og er veldig individuell. !

Dette er en illusjon som vi har blitt lurt til og tro på i veldig lang tid.
Vi har noen individuelle preferanser ellers så liker vi stort sett det samme på omtrent alle områder.

Bare se på fargene og interiøret som går igjen på alle bilmerker. F,eks hvit farge på bil var omtrent utenkelig på en bil for bare 7-8 år siden , før det igjen så vare det det vell på midten på 80 tallet, påvirkningskraften er mye større enn vi liker å innrømme i media/reklame.
(har selv hvit bil, så det er sagt)

Jeg var og prøvekjørte en brun P85 fargen så mye bedre ut for meg i virkeligheten enn på bilder...


Enig med deg i at vi påvirkes nok mye mere av media og reklame enn hva vi ønsker å innrømme.
Enda mere tror jeg vi påvirkes av våre omgivelser.  Det er ikke så mange som faktisk tør å skille seg ut.

Det høres ut som om D.O og Otto står svært selvstendig på sine valg, og som ikke så lett lar seg påvirke av hverken media/TV eller hva andre mener.
Og faktum er vel at bildet D.O har presentert i tråden her av den hvite Teslaen vil tiltrekke mye mere oppmerksomhet enn en svart Tesla hvor det går 13 på dusinet.
Det betyr ikke at de som tiltrekkes av bilen liker en hvit bil, men det at bilen er annerledels skaper nysgjerrighet.

Når det gjelder kommentaren din om hvite biler, så er nok ikke "hvite" biler i dag heller populære (hvit matt som ble solgt på 80-90 tallet), men dersom du begynner å snakke om perlemor og lignende "hvite" biler så endres nok det synet seg litt.

Får selv en blå P85D om ila mars, og der sto fargevalget mellom brun, grønn eller blå.
Sort, hvit, rød og grått var alt for kommersielt for både fruen og meg.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

fonberg

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 03. mars 2015, klokken 07:11
Sitat fra: D.O på mandag 02. mars 2015, klokken 23:42
Grønn var også en undervurdert farve. (Og tildels forrige mørke grå.) Resten kan ikke måle seg. (Men brun slår alle :) )

Så enig, så enig. Måtte dessverre bytte farge på D :-(

Samme her også. Ville tatt grønn på nytt, og brun som andrevalg. Av mangel på bedre fargealternativer så blir den nye mørk grå, men er fristet til å foliere den british racing green  8)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA