Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: lunitiks på lørdag 06. august 2016, klokken 19:12
Jeg tenker (fritt) at for en som tidligere har eid tesla så er midtkonsoll et stort pluss.

En som ikke har eid tesla kan nok tenke at det flate gulvet er kult og litt spesielt (elbil) og bryr seg katta.

Jeg tenker litt motsatt. Endel av oss som har hatt Tesla en stund setter svært stor pris på det åpne rommet og vil ikke bytte til noe annet. En som kommer rett fra f.eks BMW vil synes det er rart uten midtkonsoll.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bjoris

#1171
Sitat fra: lunitiks på lørdag 06. august 2016, klokken 19:12
Jeg tenker (fritt) at for en som tidligere har eid tesla så er midtkonsoll et stort pluss.

En som ikke har eid tesla kan nok tenke at det flate gulvet er kult og litt spesielt (elbil) og bryr seg katta.

EDIT: Det flate gulvet har såklart sine fordeler. Jeg synes det er knallbra å kunne sette jobbmappa / lunsj- eller polposen der når man bare er ute på er ærend. Skal man derimot "kjøre tur" savner jeg mer koppholder- og småtteriplass som en midtkonsoll gir.

I alle fall ingen dealbreaker!

Vel, jeg har hatt flatt gulv, men ser frem til konsoll av den grunn at det er viktig å ha steder å oppbevare flasker og kopper. Nå er konsollen kanskje ikke helt optimal, har ikke studert den i detaljer, men noterte meg at åpningen var litt liten, men plassen inni veldig stor, det er mye plass fremover inn i konsollen, som antakelig blir litt vanskelig å bruke siden du ikke kan åpen så langt frem, men, men. Vi har konstant 2 1/2 liter flakser med Farris, en termos og to kopper til kaffi og dette blir rett og slett mye bedre å oppbevare i den nye kontra den gml bilen. MEN, alt løser seg, før så hadde vi bare en jakke eller noe i mellom setene så ikke dette lå å fløt rundt, men bedre med skikkelig fester og det er ganske smart at du kan endre størrelsen, har notert meg at jeg  tror du får satt fast en større termos i konsollen, noe som er sjelden vare i en bil:)

petersv

Synes Teslapride sin enkle koppholder i plast gjør susen på langturer jeg. Da har man to ekstra koppholdere i likhet med konsollen, men mister ikke all plassen som med konsollen.

Olemann

#1173
Mener å huske at noen mente at, ja, man skriver hva man fikk for den om prisen var høy.....solgte man billig så bør man holde kjeft, husk dette er et forum med flest eiere (og færre kjøpere) og de liker best høre om høye priser, en påstod sogar at man ødela markedet ved å fortelle om priser som ikke lå der oppe man ønsket de skulle ligge....:-)

Sitat fra: RonnyØ på søndag 07. august 2016, klokken 09:50
Var det denne tråden man skulle skrive hva man hadde solgt bil for?

kamikaze

Vurderer å legge ut min 2015 Model S 85.

Har noen hatt noe erfaring med å ta bil som delbetaling på en Tesla?
Trenger bil med hengerfeste en stund pga oppussing og som kan brukes som ventepølse til Model 3 er på plass.

Dette er en 2015 Model S
Km.stand Ca31.000
Midnight Silver Metallic
Dobbeltlader
Techpakke
Autpilot
Standard Interiør
Panoramatak
Original Tesla Midtkonsoll
19" Sommerhjul med Michelin PS3, nye i vår
19" Vinterhjul med Nokian Hakka R2 nye i fjor

Jeg hadde tenkt å legge den ut for 560.000kr pluss omreg, er dette akseptabel pris? Er ikke spesielt bevandret på Finn.no
Stavanger

Epleskreller

Sitat fra: kamikaze på onsdag 17. august 2016, klokken 20:52
Vurderer å legge ut min 2015 Model S 85.

Har noen hatt noe erfaring med å ta bil som delbetaling på en Tesla?
Trenger bil med hengerfeste en stund pga oppussing og som kan brukes som ventepølse til Model 3 er på plass.

Dette er en 2015 Model S
Km.stand Ca31.000
Midnight Silver Metallic
Dobbeltlader
Techpakke
Autpilot
Standard Interiør
Panoramatak
Original Tesla Midtkonsoll
19" Sommerhjul med Michelin PS3, nye i vår
19" Vinterhjul med Nokian Hakka R2 nye i fjor

Jeg hadde tenkt å legge den ut for 560.000kr pluss omreg, er dette akseptabel pris? Er ikke spesielt bevandret på Finn.no

Tror den blir solgt fort til den prisen :) Jeg ville kjøpt den om jeg var uten Tesla.. Har tatt innbytte ved to Tesla -salg, fungerer fint det, men kan være vanskelig å få akkurat den bilen du vil ha.. Jeg endte sist opp med en P85DL,  har ikke bruk for det, men nå har jeg fått forbud mot flere bilbytter av kona..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Megleren

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 17. august 2016, klokken 21:49
Sitat fra: kamikaze på onsdag 17. august 2016, klokken 20:52
Vurderer å legge ut min 2015 Model S 85.

Har noen hatt noe erfaring med å ta bil som delbetaling på en Tesla?
Trenger bil med hengerfeste en stund pga oppussing og som kan brukes som ventepølse til Model 3 er på plass.

Dette er en 2015 Model S
Km.stand Ca31.000
Midnight Silver Metallic
Dobbeltlader
Techpakke
Autpilot
Standard Interiør
Panoramatak
Original Tesla Midtkonsoll
19" Sommerhjul med Michelin PS3, nye i vår
19" Vinterhjul med Nokian Hakka R2 nye i fjor

Jeg hadde tenkt å legge den ut for 560.000kr pluss omreg, er dette akseptabel pris? Er ikke spesielt bevandret på Finn.no

Tror den blir solgt fort til den prisen :) Jeg ville kjøpt den om jeg var uten Tesla.. Har tatt innbytte ved to Tesla -salg, fungerer fint det, men kan være vanskelig å få akkurat den bilen du vil ha.. Jeg endte sist opp med en P85DL,  har ikke bruk for det, men nå har jeg fått forbud mot flere bilbytter av kona..

Tror den går på dagen til den prisen, kan vel få over 600 skal man gå utifra prisene på finn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Megleren

Sitat fra: tkjoerlaug på torsdag 18. august 2016, klokken 12:19
Jeg fikk "ettermontert" i august i fjor, og da måtte bilen min inn på service senter.

Ettermontert hva?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Saberhagen

Hei!

Da har jeg bestemt meg for å selge bilen, og lurte på hva som er akseptabelt å legge den ut for?

P85 fra des 2013.

Alt utstyr som var tilgjengelig da minus 7 seter + 5 årig serviceavtale som har ca 3 år igjen.

Bilen har klart å rulle 56265km akkurat. Ikke hatt noen problemer med panoramatak, ikke noe problem med bremsene, ingen problemer med lekkasje i bakluke eller lignende + alt av oppgraderinger fra Tesla. Har hatt 1 preventivt DU bytte, og det er det.

Tenkte å legge den ut for ca 550-560'. Vad tycks?

JorgenM

Høres ut som den jeg kjøpte :)

Fullutstyrt P85, 2013-modell (uten 7-seter) med 57000 på telleren.
Hvis du vil vite hva jeg betalte kan vi ta det på PM :)

Forhandler sa han hadde 50 forespørsler på denne bilen, sikkert litt overdrevet men mange var det nok. Vi avtalte kjøp samme dag som den ble lagt ut på Finn. Han solgte en S85 til en av de andre som ble for sen på P85'en :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Øyvind.h

Sitat fra: Saberhagen på fredag 19. august 2016, klokken 17:32
Hei!

Da har jeg bestemt meg for å selge bilen, og lurte på hva som er akseptabelt å legge den ut for?

P85 fra des 2013.

Alt utstyr som var tilgjengelig da minus 7 seter + 5 årig serviceavtale som har ca 3 år igjen.

Bilen har klart å rulle 56265km akkurat. Ikke hatt noen problemer med panoramatak, ikke noe problem med bremsene, ingen problemer med lekkasje i bakluke eller lignende + alt av oppgraderinger fra Tesla. Har hatt 1 preventivt DU bytte, og det er det.

Tenkte å legge den ut for ca 550-560'. Vad tycks?

Annonsere for 550" høres greit ut. Og la den gå for 530-540 et sted avhengig av respons?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Saberhagen

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 19. august 2016, klokken 19:10
Sitat fra: Saberhagen på fredag 19. august 2016, klokken 17:32
Hei!

Da har jeg bestemt meg for å selge bilen, og lurte på hva som er akseptabelt å legge den ut for?

P85 fra des 2013.

Alt utstyr som var tilgjengelig da minus 7 seter + 5 årig serviceavtale som har ca 3 år igjen.

Bilen har klart å rulle 56265km akkurat. Ikke hatt noen problemer med panoramatak, ikke noe problem med bremsene, ingen problemer med lekkasje i bakluke eller lignende + alt av oppgraderinger fra Tesla. Har hatt 1 preventivt DU bytte, og det er det.

Tenkte å legge den ut for ca 550-560'. Vad tycks?

Annonsere for 550" høres greit ut. Og la den gå for 530-540 et sted avhengig av respons?

ja, var det jeg også tenkte. Laveste jeg vil være villig til å selge for er 535-540.. Syntes 550 i seg selv er ganske OK pris på en bil som har vært problemfri og tatt så godt vare på.

i_expect

Vi skal ha en ny Tesla, men må selge vår 2013 Model S først (gått 55 000). Noen her som har en idé om ca snittid bilene ligger ute før de blir solgt på finn.no? Om prisen er "riktig", hva bør jeg forvente? En uke? 3 uker?
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Batteritralla

Virker som om markedet er litt preget av alle nyhetene for tiden.

Facelift for model S, Model 3 (om noen år) osv.

Jeg annonserte min P85 i lavere pris segment, og fikk mange u-seriøse - men noen seriøse interessenter.

Fikk flere bud på bilen til prisantydning, og en som var ute etter akkurat denne typen bil med dette utstyret.

Førstemann som besiktiget bilen kjøpte den til 10K over prisantydning.

En vinn vinn situasjon for begge parter,

Jeg kunne TENKT meg mer penger for bilen min, og ny eier kunne TENKT seg en strøken bil rimeligere.

Men jeg fant den idelle kjøper, og han fikk bilen han var på utkikk etter til en god pris :-)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Øyvind.h

Er ikke det tegnet på et helt ordinært bruktmarked? Dvs man bør legge seg lavt for å få interessenter. Man får skambud, men også reelle bud.

Når jeg hjalp en kamerat med kjøp nå nylig møtte han en del fantasipriser. Folk som avviste kurante bud, og som i ettertid har tatt kontakt for å senke sin pris...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA