Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Muffinman

På min 85D hører jeg bakre driveunit minst like godt som den foran, og av og til oppstår det en slags oscillerende effekt mellom foran og bak. Her er jo begge driveunitene av den lille typen som ikke er lydløs. Lyden er høyfrekvent og sikkert vanskelig å dempe. Min bil har fått full pakke i så måte. Selv om pipingen høres av og til er denne bilen stillere innvendig selv med 21" felger og (stillegående) 285 dekk bak enn P85`en som også har fått full pakke demping og går på stillegående 19" dekk.

Begge bilene er svært rolige innvendig, men jeg antar at om man finner DU-pipingen plagsom kommer an på hvor følsom man er for slik.

Bjoris

Kjørte X igjen nå og der hører jeg ikke motoren fremme så hvorfor de har klart å isolere denne bedre vet jeg ikke. Men så har denne 22 tommere og mer veistøy så om det er veistøyen som skjuler dette bedre vet jeg ikke...

lunitiks

Hørte heller ikke frontmotoren de første ukene/månedene etter kjøp av S.

It kinda grows on you  :(
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

Har man hatt RWD så hører man det med en gang ;) You trust me.

hoffa

På de 4 D modellene jeg har kjørt så har jeg hørt front DU'en klart og tydelig. Ikke bedre på X heller. Jeg kommer fra RWD som var tyst.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Muffinman

Sitat fra: petersv på lørdag 06. august 2016, klokken 11:02
Har man hatt RWD så hører man det med en gang ;) You trust me.
Støttes. Lurte veldig på hvordan jeg skulle klare å leve med dette, men en kombinasjon av støydemping og innkjøring av persepsjonelle forhold hos føreren gjorde det faktisk levelig.

petersv

Mhm. Når jeg hadde AWD så kjørte jeg tom. i range mode til vanlig, så lyden var ikke noe problem for meg, men merket den veldig godt.

lunitiks

En ting er sikkert, er at når man først har lagt merke til den så er det få ting i VERDEN som irriterer meg mer  >:(

(Skadd)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Trustno1

Sitat fra: lunitiks på lørdag 06. august 2016, klokken 15:08
En ting er sikkert, er at når man først har lagt merke til den så er det få ting i VERDEN som irriterer meg mer  >:(

(Skadd)

Enig. Jeg kjører konsekvent uten range mode for å unngå lyden. Tidligere husker jeg den kom innimellom også uten range mode, men dette syntes jeg har blitt bedre i senere tid. Hører ikke stort til dette uten range mode annet enn i bakker eller lett akselerasjon. I de tilfellene så føler jeg det er akseptabelt.

hf

Noen som har noen formening om hvor mye midtkonsoll har å si i forhold til hvor lett det er å få solgt en Model S på Finn?
Det er jo fortsatt noen som foretrekker uten, men jeg vil jo tro at flertallet ønsker den.

zairup

Jeg personlig er på vei til å kjøpe en Tesla model s og har personlig ikke brydd meg om hvis midtkonsollen er til stede eller ikke. Det kan man jo uansett kjøpe til hvis man ønsker :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

lunitiks

#1166
Jeg tenker (fritt) at for en som tidligere har eid tesla så er midtkonsoll et stort pluss.

En som ikke har eid tesla kan nok tenke at det flate gulvet er kult og litt spesielt (elbil) og bryr seg katta.

EDIT: Det flate gulvet har såklart sine fordeler. Jeg synes det er knallbra å kunne sette jobbmappa / lunsj- eller polposen der når man bare er ute på er ærend. Skal man derimot "kjøre tur" savner jeg mer koppholder- og småtteriplass som en midtkonsoll gir.

I alle fall ingen dealbreaker!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Jeg satte pris på det åpne rommet til å begynne med, og synes ikke konsollene som er tilgjengelige så langt er særlig pene. Men alt man legger der blir synlig, og framstår som rot. Og jeg hater rot.

Jeg er klar for å legge en pen slump penger på bordet for en konsoll-løsning som ikke ser ut til å være designet av minions.

RonnyØ

Var det denne tråden man skulle skrive hva man hadde solgt bil for?

zairup

Sitat fra: RonnyØ på søndag 07. august 2016, klokken 09:50
Var det denne tråden man skulle skrive hva man hadde solgt bil for?

Ja, mener at det er tidligere i denne tråden hvor folk har skrevet det :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA