Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S på finn.no

Startet av Oreo, tirsdag 19. februar 2013, klokken 13:08

« forrige - neste »

TMX

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. oktober 2014, klokken 16:44
Vent 3 år. Da har verdien falt enda mer!

Hehe kjøre Skoda'en med 1.6tdi, 105 hk i 3 år for å spare penger tror jeg ikke jeg klarer når jeg først har fått smaken av å kjøre TMS.
Nei når prisen nærmer seg 500k neste år slår jeg til  :)

Jeg prøvde nye Skoda Octavia Scout 2.0 tdi, 184 hk, 4X4 og DSG kasse, fin bil det. Men kom på over 500K den også med utstyr og vinterdekk. For ikke å snakke om dyrere merker som BMW da får man kun minste motor og begrenset utstyr for rundt 500K.
Så en brukt TMS med over 360 hk til rundt 500K vil jeg si er et fantastisk godt kjøp i Norge. 

Takk for gode tips og tilbakemeldinger  :)

Jana

Da fjernet jeg min annonse på S85 som sto til salgs. Bilen kommer mot slutten av november og jeg er klar. Bilen er klartgjort for de nye finessene bortsett fra 4*4 fortalt Drammen. Da gidder jeg ikke vente i nye 6 mnd.

Er klar for bussfila igjen før det blir borte i april neste år....................

fhovlan

#512
Eg trur at alt for mange har for store forventningar om kva pris ein får for ein brukt Tesla. Forventningane er eit resultat av dersom skjedde i vår og på forsommaren. Stor mediafokus på Tesla, lite brukte bilar til salgs, mange av dei som var til salgs vart solgt over nypris fordi dei var kjøpt før prishoppet i november 2013.
Det er ingen ting som tyder på at bruktbilprisane på ein Tesla vil stige samanlikna med i dag (dagens marknadspris). Her er det mange som må realitetsorientere seg!
Det kan sjå ut som om at ein fair pris på ein brukt Tesla Performance, vil ligge i overkant av 600k pr. i dag. Denne prisen vil naturlegvis synke etterkvart som tida går. Akkurat som på andre dyre bilar.
Kva ein ønskjer skal skje med prisane er noko anna.

Leif1

Haha. Tror du har mye rett her fhovlan.
Så lett er det tross alt ikke å komme til himmelen.
Hva kan vi egentlig klage på med en "normal" prisutvikling på denne bilen?
Driftsutgifter ellers er jo bare en fis.
Konvertitt fra S til X

frankofobia

Jeg er vel en av få her som har sagt opp bestillingen min på P85D og kommer til å selge min P85+ til fordel for en 2 år gammel BMW 550i xDrive. Siden november i fjor har bilen stått ca 8 uker på verksted for å fikse småfeil. I løpet av 17 år som bileier har ingen av mine forrige biler sammenlagt stått så lenge på verksted.

Men det hele er litt avhengig av at jeg klarer å få solgt bilen, ser jo ikke ut som det er solgt mer enn en eller to TMS på Finn siden "D" ble lansert. Tror det er vi som kjøpte P+ som kommer til å få merke det hardest økonomisk. En bra spec. P85D ligger på 840k med vinterhjul, altså det samme som en fullspekket P85+ gjorde for 2 uker siden uten noe moderne sikkerhetsutstyr.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Superduper

Sitat fra: frankofobia på torsdag 23. oktober 2014, klokken 23:59
Jeg er vel en av få her som har sagt opp bestillingen min på P85D og kommer til å selge min P85+ til fordel for en 2 år gammel BMW 550i xDrive. Siden november i fjor har bilen stått ca 8 uker på verksted for å fikse småfeil. I løpet av 17 år som bileier har ingen av mine forrige biler sammenlagt stått så lenge på verksted.

Men det hele er litt avhengig av at jeg klarer å få solgt bilen, ser jo ikke ut som det er solgt mer enn en eller to TMS på Finn siden "D" ble lansert. Tror det er vi som kjøpte P+ som kommer til å få merke det hardest økonomisk. En bra spec. P85D ligger på 840k med vinterhjul, altså det samme som en fullspekket P85+ gjorde for 2 uker siden uten noe moderne sikkerhetsutstyr.

Det blir feil å si, hadde du bestilt P+ for 2 uker siden hadde du fått sikkerhetsutstyret i tillegg når du fikk bilen. Alle biler produsert etter midten av september (husker ikke dato sånn på rappen) har det nye sikkerhetsutstyret.

Olemann

#516
Har også fulgt nøye med på FINN siden D ble lansert, og har god tid ettersom vår nye i3 er en super bybil og fossilen er etpar år gammel og lever fint til "rett pris" på S85 kommer.

Mitt inntrykk er at sikkert salg av P95 betinger en utropspris på 570-600k.  Det er solgt fullspeccet P85 annonsert for 570k.  For S85 med alt ser det ut til at de er greit salgbare for ca. 550k, og at noen de siste dagene har fått solgt biler annonsert for oppunder 600k.  Salgspris er dog ukjent.  Men det rare er at mange selgere enten ikke vil selge eller ikke har fått dette med seg, men fortsatt synes å mene at bilen ikke skal ha vanlig verditap (ca 10-20% 1. året, eller ca 60-120.000.-) 

Tror nok som andre og sier at når leveransene av D starter så er det endel som må selge til en pris kjøper vil gi, og da vil vi se en korrigering som reflekterer mer normal avskrvning, altså de priser som vi nå ser biler reellt selges for, og ikke bare selgers drømmer om avskrivningsfri bil.

Det har ligget ca 25-30 stk på 500.000 tallet de siste dagene, 90% er S85.   Men tror nok vi må se de første D modellene levert før vi ser 400.000 tallet for S85.

tklev

#517
Tesla holder på å gjøre iklar en innbytteordning. Jeg ble forespeilet at den ordningen skulle være klar til overlevering av de nye bilene med 4 hjulstrekk. Nå kommer det jo selvsagt ann på hvor god innbyteordning de gir, men de vil jo tjene gode penger på å selge samme bil to ganger. Jeg har selv satt min egen "grense" på 600.000,- for min P85+ (med alt inkludert utenom bakovervendte seter) i slutten av mars (OBS! Jeg håper jo på mer - men greit å sette en nedre tålegrense. Betalte 780.000,- med service, så verditape på 180.000,- på 1 1/2 år er ikke sååå ille).. Blir spennende å se om det går.. Får i verste fall ta det tapet på 15.000,- dersom det ikke går :-(.. Jeg har jo 3 år med rangerservice inkludert enda - håper det vil gjøre at bilen blir mer lettsolgt :).

(For min del var ranger eneste årsaken til at jeg turte å kjøpe en bil med så dårlig utbygd serviceapparat i "grisgrendte" strøk. Kjekt å få besøk av teknikker her på øya når en sikring i ariconditionanlegget hadde gått :))

christian1986

Litt samme plan som meg. Får jeg under 480k for min godt utstyrte S85 ser jeg for meg at jeg heller tar tapet på de 15k.

Blir spennende.

TS

Sitat fra: christian1986 på fredag 24. oktober 2014, klokken 10:43
Litt samme plan som meg. Får jeg under 480k for min godt utstyrte S85 ser jeg for meg at jeg heller tar tapet på de 15k.

Blir spennende.

Mange av de som har lagt ut bilene vet at man kunne få nybilpris for noen uker siden. Nå føler de på markedet. Media har lagd en boble som får kjøpere til å tro de kan kuppe .. Lykke til.
Å selge for under 85% av nybilprisen vil nok være utenkelig for de fleste siden man uansett skal ha seg en ny Tesla og tap på 20%+ ikke vil kunne forsvares etter 1år.
I Norge har Tesla vært en hit og "Hype" siden sommeren 2013 og landet er nå pepret med SupereLadere
Europeere har først nå begynt på denne karusellen.
Med fortsatt et halvt års leveringstid og ingen store kosmetiske endringer på 2015 modellen, så har nå disse lykkelige bileierene av 2013-2014 modeller med bakhjulstrekk et enormt umettet bruktbilmarked utenfor Norge. Kanskje som de første i Norgeshistorien
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

getor

Sitat fra: tklev på fredag 24. oktober 2014, klokken 10:03
Tesla holder på å gjøre iklar en innbytteordning. Jeg ble forespeilet at den ordningen skulle være klar til overlevering av de nye bilene med 4 hjulstrekk.

Jeg ser de har innbytteordning i USA men at det skal komme noe slikt i Norge er nytt. Er det noe mer konkret som kan sies om dette? I så tilfelle vil jeg sterkt vurdere å bytte min P85+ med en P85D. Understreker at det ikke er på tale om "panikksalg" av denne suverent bra bilen. Den ble ikke dårligere fordi en ny modell kommer. Dette blir nærmest som å oppgradere fra iPhone 5s til iPhone 6. Slett ikke nødvendig men nerdete artig... med en litt annen prislapp selvsagt.


tklev

Sitat fra: getor på lørdag 25. oktober 2014, klokken 15:22
Sitat fra: tklev på fredag 24. oktober 2014, klokken 10:03
Tesla holder på å gjøre iklar en innbytteordning. Jeg ble forespeilet at den ordningen skulle være klar til overlevering av de nye bilene med 4 hjulstrekk.

Jeg ser de har innbytteordning i USA men at det skal komme noe slikt i Norge er nytt. Er det noe mer konkret som kan sies om dette? I så tilfelle vil jeg sterkt vurdere å bytte min P85+ med en P85D. Understreker at det ikke er på tale om "panikksalg" av denne suverent bra bilen. Den ble ikke dårligere fordi en ny modell kommer. Dette blir nærmest som å oppgradere fra iPhone 5s til iPhone 6. Slett ikke nødvendig men nerdete artig... med en litt annen prislapp selvsagt.

Ja, jeg kjenner meg veldig igjen i den iPhone sammenligningen. :). Den informasjonen ang. innbytte var med forbehold om at "vi måtte smøre oss med litt tålmodighet". Men i.o.m. at det var snakk om i forbindelse med min bestilling så høres det ut som om det bør være på plass til utleveringen.

Hvis jeg forstod vedkommende riktig så ser de for seg å ta inn bilene her i Norge, og så settes det opp ett internet system for eksport til andre Tesla lokasjoner i andre land i Europa som kanskje har større behov for brukte biler. Frankrike/Nederland etc. vil jo ha mye mer nytte av å få brukte biler på markedet for å "booste" salget der - det er jo ikke akkurat behov her i Norge - bilene selger seg selv uansett :)..

Høres jo ut som en genial løsning, da slipper de norske butikkene å sitte med lager av bruktbiler, og Tesla kan selge bilene på nytt i andre land som har bedre kapasitet til å drive på med slikt :).

Veggen

Høres interessant ut, men kommer selvfølgelig helt an på hvilken innbyttepris Tesla kommer til å tilby.
Vanligvis er ikke innbytte hos forhandler særlig gunstig, men Tesla har vist de kan tenke annerledes før så håper å bli positivt overrasket.

christian1986

Med mindre de skal eksportere bilene så blir det vel fort vanskelig å få en god pris fra Tesla. De skal tross alt tjene noe på det.

Men Tesla har jo overrasket positivt før, såååå :)

teslaslaven

Sitat fra: frankofobia på torsdag 23. oktober 2014, klokken 23:59
Jeg er vel en av få her som har sagt opp bestillingen min på P85D og kommer til å selge min P85+ til fordel for en 2 år gammel BMW 550i xDrive.

Har du kjøpt denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48082174&searchclickthrough=true ? :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA