Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

jazzwheel

Jeg har større forbruk (10-15%) på mine 20" sommer kontra mine 19" Hakka R2, men det kan også være påvirket av at sommerdekka er 30mm bredere bak.

NilsRo

#1816
Etter 2,5 uke på 20" kan jeg ikke se noe høyere forbruk enn med 19" GY. Har bare ca 1000 km sålangt, så det er nok litt tidlig å konkludere. Har også 10,5" bak med 275 dekkbredde. Har ikke angret sålangt.

Ønsker også andre's erfaringer som har kjørt mer med 20".

Må innrømme at det er kun pga estetikk for min del.

Bruker riktignok ca 5-10% mer enn de piggfrie vinterdekkene på tilsvarende forhold.

Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Johnny

Jeg er av den oppfatningen at sesongens nyinnkjøpte 20" forårsaker et forbruk 10% høyere en standard 19". Veldig vanskelig å ha noe annet en subjektiv oppfatning av det, siden temperatur, tørr/våt vegbane har så mye å si.

Tenker å legge om til til 19" når det blir snakk om lengre turer der rekkevidde har noe å si!
TMS og eGolf.

Djur1

Hva er beste prisen på Michelin PSS om dagen? jeg har 21 tommer.

Jeg har funnet
Dekkleader har de til 10 787 kr for 4.

Et annet spm, jeg ser også at er mye mer slitasje på bakdekkene, holder det å kjøpe 2 stk? jeg har Michelin PS2 nå.

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Eip

Sitat fra: Johnny på tirsdag 26. mai 2015, klokken 23:59
Jeg er av den oppfatningen at sesongens nyinnkjøpte 20" forårsaker et forbruk 10% høyere en standard 19". Veldig vanskelig å ha noe annet en subjektiv oppfatning av det, siden temperatur, tørr/våt vegbane har så mye å si.

Tenker å legge om til til 19" når det blir snakk om lengre turer der rekkevidde har noe å si!

Kom ikke Tesla med en utalelse at bilen har et 3% høyere forbruk på 21" kontra 19" ?
VIN: 509XX PD

Muffinman

Har mailet Dekk24 i Moss angående dekkpakker med 19" PH Turbin to ganger, men de ser ikke ut til å ta seg bryderiet med å svare. Kunne jo ringt, men nå er jeg såpass sær og mener at når man oppgir epost på Finn som kontakt bør det være noen i andre enden. Andre som forhandler denne felgen, gjerne ferdigpakker med dekk og TMPS?

D.O

Tempe dekk. Sindre der er proff og kjører jo Tesla selv
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Godt tips. Er jo "bare" 20 mil dit også ☺

tonl

Sitat fra: Muffinman på onsdag 27. mai 2015, klokken 15:20
Har mailet Dekk24 i Moss angående dekkpakker med 19" PH Turbin to ganger, men de ser ikke ut til å ta seg bryderiet med å svare. Kunne jo ringt, men nå er jeg såpass sær og mener at når man oppgir epost på Finn som kontakt bør det være noen i andre enden. Andre som forhandler denne felgen, gjerne ferdigpakker med dekk og TMPS?

Vet ikke om det er Dekk1 i Moss. Dekk1 selger også ph felger.

Dekksjekk i Askim http://dekksjekk.no/PH_Turbin_2__19-17102p.html
Pris pr. stk: 1400,-/5600,- for 4.
Alle priser er inkludert mva, omlegg, avbalansering, montering, og eventuelle sentreringsringer og hjulbolter.

Johnny

#1824
Sitat fra: Eip på onsdag 27. mai 2015, klokken 15:19
Sitat fra: Johnny på tirsdag 26. mai 2015, klokken 23:59
Jeg er av den oppfatningen at sesongens nyinnkjøpte 20" forårsaker et forbruk 10% høyere en standard 19". Veldig vanskelig å ha noe annet en subjektiv oppfatning av det, siden temperatur, tørr/våt vegbane har så mye å si.

Tenker å legge om til til 19" når det blir snakk om lengre turer der rekkevidde har noe å si!

Kom ikke Tesla med en utalelse at bilen har et 3% høyere forbruk på 21" kontra 19" ?

I følge annen markedsføring er det også nok med en dråpe Zalo :)
TMS og eGolf.

Havebigfun

Jeg har kjørt en del med originale hjul, både 19" GY, 19 Michelin og 21" PS2 med 265 bak- for meg ser det ut til at forskjellen er ca 10Wh/km- ikke lett å vite nøyaktig ettersom andre betingelser som temp, vind og våt veibane slår tungt inn men jeg er ikke i tvil at 19" er mere effektiv enn 21"- om det er relevant er et annet spørsmål- mitt personlige svar er ja fordi man sparer rekkevidde, ladetid ved SC og ladesykler :)

overlay

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 27. mai 2015, klokken 21:28
Jeg har kjørt en del med originale hjul, både 19" GY, 19 Michelin og 21" PS2 med 265 bak- for meg ser det ut til at forskjellen er ca 10Wh/km- ikke lett å vite nøyaktig ettersom andre betingelser som temp, vind og våt veibane slår tungt inn men jeg er ikke i tvil at 19" er mere effektiv enn 21"- om det er relevant er et annet spørsmål- mitt personlige svar er ja fordi man sparer rekkevidde, ladetid ved SC og ladesykler :)

Må lide for skjønnheten! :)

Roma

Samme erfaring selv. Fra 19" vinterdekk til 20" sommer så økte forbruket med minimum 10%.

Nå skal det sies at sommerdekkene er helt nye og jeg forventer forbruket går 3-4% på rimelig kort sikt. Hjelper å få slitt gummien litt.

Kan nevne at jeg fikk vanvittig lave forbrukstall med piggfrie 19" Hankook W310 sammenlignet med Goodyear standard dekkene. I fjor sommer så kom jeg til jobb med stortsett 145w/km når veien var tørr og temperaturen høy (19" Goodyear dekk).
I påske som var kjørte jeg med 19" Hankook W310 og var nede i 136 w/km. Samme tørre veien men 6-7 grader ute. Samme ruta med 20" har gitt laveste forbruk hittil på 156 w/km.

Noen tenker sikkert at dette er tall som er i samme leia, men prosentmessig er stor forskjell. Så det er vesentlige forskjeller ute og går.

JTB

Sitat fra: Muffinman på onsdag 27. mai 2015, klokken 15:20
Har mailet Dekk24 i Moss angående dekkpakker med 19" PH Turbin to ganger, men de ser ikke ut til å ta seg bryderiet med å svare. Kunne jo ringt, men nå er jeg såpass sær og mener at når man oppgir epost på Finn som kontakt bør det være noen i andre enden. Andre som forhandler denne felgen, gjerne ferdigpakker med dekk og TMPS?

Kjøpte denne pakken hos Bildeleksperten i Kongsberg. Endte på drøyt 20 med vinterdekk og sensorer...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Muffinman

På vei hjem etter å ha plukket opp et sett med Falken dekk hos Tempe. Eller, står stille i kø på Heimdalsmyrene. Denne byen har et kapasitetsproblem på veiene...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA