Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: B_Tesla på torsdag 25. september 2014, klokken 12:27
Sitat fra: krister461 på torsdag 25. september 2014, klokken 12:14
Det har blitt påstått at speedometeret kalibreres av GPS, men vet ikke om det stemmer...

Vel... Har sterk tvil på at det er stor vekting på GPS. Kan være GPS korreksjon - som når en IMU broker akselerometer, gyro og compass for å gi posisjon og rotasjon, men ville funket dårlig i tunell, og i de større byene du.
Nå skrev jeg kalibrering. Trenger ikke å gjøre det i tunneler...

oddjou

Noen som kan Hjelpe meg med noe. Har bestilt meg Tesla Model S Så va planen å kjøpe 20" felger til den. Går de med 22"?
Passer Disse dimensonen her?
10X20  5-120ET40 Fremme og bake

Eller må eg ha noen av denn typen fremme?
8,5X20   5-120 ET34
8,5X20   5-120 ET42

takk for svar

B_Tesla

#1802
22" går fint på bilen. ET40 er jeg ikke 100% sikker på. Tror også 10" fremme er litt i overkant. Sett reklame for:

10,5 x 22 ET38 Bak med 295/25-22
9 x 22 ET30 forran med 245/30-22

Så det skal gå på bilen fint. Tar du 8.5" er jeg ikke sikker på ET.

EDIT: Kanskje du kan legge ved en link til felgene også.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

oddjou

Hvilet innpress i 20" 8,5fremme og 10" bak. passer best på Teslan model S her?

http://www.bilprodukter.no/project/01zito-corsica/


B_Tesla

8,5" er standard bredde som kommer på bilen. Da er innpress 40. Dette kan du tydeligvis ikke få. Mulig du kan bruke 35, men usikker på hvilken effect dette har. Om dekkene da tar borti. Ville gått for 245/35 eller 255/35 dekk vil jeg tro - Litt ut fra merke du vil ha. Dette blir uansett litt feil på telleren dersom jeg ikke husker feil.

Når det kommer til bakdekk er jeg usikker på om de skal ha same innprss. Så til slutt må du vite om senterkopp er den samme. Jeg ville ringt butikken. Dette bør de kunne. Evt kan du gå for en felg som er spesielt tilpasset TMS, som f.eks Polar, som jeg selv har kjøpt til vinterdekkene i 20". Nydelige er de:)
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Teslafrank

har et sett med Originale Vossen Cv 4 silver/polished i 10,5 x22 med 295/25-22 (bak) og 9x22" med 245/30-22 til Model S, vurderes solgt 29900,- Gode dekk, ca 50%

B_Tesla

Vossen er virkelig fine. Vurderte dem en stund, men falt ned på orginale 21" før jeg ikke kunne endre mer. Skal man skaffe Tesla 21" brukt må man ut med en god del mer enn 29k.

Synes det er en av få felger som man kan ha i 22". Kjenner hvilken asfaltblanding det er du kjører på, men pent er det.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Øyvind.h

#1807
Sitat fra: B_Tesla på søndag 28. september 2014, klokken 00:44
Vossen er virkelig fine. Vurderte dem en stund, men falt ned på orginale 21" før jeg ikke kunne endre mer. Skal man skaffe Tesla 21" brukt må man ut med en god del mer enn 29k.
Ikke så rart, når prisen på 28.300,- kun er mellomlegget for å gå fra 19" til 21". Brukt har jeg sett 21" til salgs for 35.000,-. Virker ikke så vanskelig å få tak i fornuftig prisede 21" Tesla-felger om man vil. Fabrikkprisen er helt rå, og dekk til 3-4000,- per stykk som slites raskt er heller ikke hverdagskost.
Men de kler bilen godt :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

PaulJ

Sitat fra: Freddan på torsdag 20. mars 2014, klokken 16:09
Sitat fra: turbolurbo på torsdag 20. mars 2014, klokken 15:51
Sitat fra: Freddan på torsdag 20. mars 2014, klokken 12:44
Felgene jeg har bestilt heter vel egentlig M310, ganske like Zonda utseende. Farge "Dolphin Grey"
http://avantgardewheels.com/m310.php

Vær litt obs på om disse passer. Avantgarde M510 19" passer ikke foran på Tesla. De skraper i en av boltene i forstillingen inne i felgen.

Takk for tips. Dette har ikke jeg peiling på og kjøper derfor hos forhandler. Mannen på Moss Dekk mente de fleste BMW 3 serie 19" passer TMS. Vet ikke om han skal bruke et adapter eller noe? Jeg skal sjekke ekstra nøye og betaler uansett ikke før de er på bilen.

Hei,
Jeg synes også disse felgene er veldig fine, og er på nippet til å bestille dem i 19" til originaldekkene, men har også blitt fortalt at de ikke passer da de skraper borti noe.
Kan du bekrefte at de passer på din bil?
Hvilken dimensjon og innpress har du på felgene? Måtte du gjøre noe for at det skulle passe?
Har du et bilde også så jeg kunne sett hvordan det ser ut med 19", ikke klart å finne det på nettet...?
Sandvika
P85 Sort | Sort skinn | Carbondekor | 19" hjul | 7-seter | Tech-pakke | Lyd-pakke | Panoramatak | Luftfjæring | Parkeringsassistent |
VIN 302XX, bekreftet november, estimert levering medio april
Model X reservert, #571

ihlhaug

Jeg kjøpte nye felger for to uker siden, 20" turbin gun metal. Klarte selvfølgelig å skrape opp den ene i går, dvs skrapet opp noe så jævlig. Aldri kantkjørt/skrapet felger de 12 årene jeg har hatt lappen, så skjer det nå rett etter jeg har fått nye felger. Vet noen av dere hva man kan gjøre med dette? Jeg tenker på å pusse lett over ripene og så legge på noe lakk i ca samme farge? Alternativet blir å kjøpe en ny felg siden de ikke koster så altfor mye..
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

jazzwheel

Gjorde det samme som deg rett etter at jeg byttet til sommerhjul. Blir felgbytte hos meg..

ystis

Hvor har dere kjøpt 20" Turbin felgene deres. Har prøvd å søke på nett uten å finne.
Model YP 22-
X75D 17 - 22
S85D  15 - 17

ihlhaug

Sitat fra: ystebakk på torsdag 30. april 2015, klokken 00:03
Hvor har dere kjøpt 20" Turbin felgene deres. Har prøvd å søke på nett uten å finne.

Focusdekk på Jessheim. De leverer og skifter for deg også, hvor det enn skulle være i Oslo og Akershus
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

petersv

Bilder? Hør med oslo felgretting.

ctr46

Er det økt forbruk for felger på 20" kontra 19"? Har egentlig bestemt meg for å kjøpe 19" men syns bilen kler litt større felg også...

Er det noen andre fordeler/ulemper? Tenker såklart kun å kjøre 20" på sommerdekk evt.
.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA