Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av kjølholdt, tirsdag 01. januar 2013, klokken 21:04

« forrige - neste »

NilsRo

Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Amoss

Sitat fra: Dennis på onsdag 03. desember 2014, klokken 09:17
At man kan kjøre så å si hele Norge på langs bør jo også være veldig god reklame for Tesla.

... og at Tesla-turistene kommer kan vi alt se:
http://blog.widodh.nl/2014/12/driving-to-the-arctic-with-my-tesla-model-s/
SitatI have never seen the Aurora and it's still on my bucketlist. So watching the SuperCharger network expand I got the crazy idea to drive there with my Tesla Model S!

My father lives on Bali (Indonesia), but I thought it would be a very cool trip to do together. I gave him a call and he promptly answered: YES!

This January we will be driving from Amersfoort (The Netherlands) to the most Northern SuperCharger in the world: Setermoen in Norway!

Bare vent til Nordkapp er åpnet, så skal man nok se det kommer flere :)
Model S 85D

AndreS

Alle som ønsker kløfta, sender dere det inn på sidene til tesla? Gjør det, og legg vekt på at det er infrastruktur der, samt at e16 som nå ikke er dekket dekkes både øst og vestover.
I3 i bestilling

Hyperstress


Sitat fra: AndreS på søndag 14. desember 2014, klokken 07:48
Alle som ønsker kløfta, sender dere det inn på sidene til tesla? Gjør det, og legg vekt på at det er infrastruktur der, samt at e16 som nå ikke er dekket dekkes både øst og vestover.

Ja, jeg har i alle fall.:)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Asarin

Sitat fra: Hyperstress på søndag 14. desember 2014, klokken 09:40

Sitat fra: AndreS på søndag 14. desember 2014, klokken 07:48
Alle som ønsker kløfta, sender dere det inn på sidene til tesla? Gjør det, og legg vekt på at det er infrastruktur der, samt at e16 som nå ikke er dekket dekkes både øst og vestover.

Ja, jeg har i alle fall.:)

Jupp, har lagt inn en forespørsel.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

mandresen

Jippi, ser at SC i trøndelag blir på Statoil ved Klett. Det er jo helt knall at en SC endelig finner veien til trøndelag.
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

jkirkebo

Sitat fra: mandresen på torsdag 18. desember 2014, klokken 07:45
Jippi, ser at SC i trøndelag blir på Statoil ved Klett. Det er jo helt knall at en SC endelig finner veien til trøndelag.

Er ikke Grong i Trøndelag da?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mandresen

He,he, det har du helt rett i. Skulle nok ha formulert meg annerledes ved å skrive Trondheim.

Uansett, dette er kjempebra for å få en sammenhengende kjede gjennom landet med sc'er.
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Moray

#383
Sitat fra: Hyperstress på søndag 14. desember 2014, klokken 09:40

Sitat fra: AndreS på søndag 14. desember 2014, klokken 07:48
Alle som ønsker kløfta, sender dere det inn på sidene til tesla? Gjør det, og legg vekt på at det er infrastruktur der, samt at e16 som nå ikke er dekket dekkes både øst og vestover.

Ja, jeg har i alle fall.:)

Jeg har også sendt inn Kløfta som forslag til Tesla, og oppfordrer alle andre med samme ønske til å gjøre det samme.
Her er link for å legge inn ønske: https://teslafactory.wufoo.com/forms/european-supercharging/
S85

Asarin

Sitat fra: Moray på fredag 19. desember 2014, klokken 17:15
Jeg har også sendt inn Kløfta som forslag til Tesla, og oppfordrer alle andre med samme ønske til å gjøre det samme.
Her er link for å legge inn ønske: https://teslafactory.wufoo.com/forms/european-supercharging/

Gjort for en stund siden. Flott at du poster linken så flere kan gjøre det samme!
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Jeg håper man vurderer Randaberg - Ålgård. Fra Aksdal til Stavanger er det ikke langt i luftlinje, men det er tross alt en ferje, et par krevende undersjøiske tunneler osv.
Stavanger, Bergen og Trondheim har ikke vært ideelle byer å besøke for Tesla eiere. Veldig få mulige plasser å lade overhode, enda verre for de som er på langtur og har tenkt å ha en stopp/besøk i disse byene.

Sense

Sitat fra: ErikE på lørdag 13. desember 2014, klokken 12:30
Enig at Fagernes er det naturlig valg. Hvis man i tillegg legger det 4 km før Fagernes (På Leira) så dekker man trafikken vestover mot golsfjellet også.

Enig det, men det blir kanskje for nære Superladeren på Gol. Blir vel under 50 km mellom Gol og Leira, noe som gjør avstanden i minste laget.
Er redd den blir liggende nordvest for Fagernes med link til Sandane på Vestlandet.
Håper jeg tar feil for det er veldig mange som kjører E16 til Valdres og kunne trenge lading underveis.

kos

Hei - det er helt riktig Bergen får en kjempestor hurtiglade og ladestasjon på damnarksplass.
Antar at den er ferdig i løpet av 15.

kos


Rasmus.B

Sitat fra: ksandal på torsdag 08. januar 2015, klokken 15:06
Hei.  Jeg kom i skade for og kjøpe en Tesla og lurer på om noen vet hvor en får ladet den i Bergen?  Hørte rykter om en ny ladestasjon for alle el biler i nærheten av Danmarksplass. 
Jeg bor på Sotra og lurer på om det finnes lader for Tesla i nørheten av Sartor tro?  Finnes det ingen superladere i nærheten av Bergen?

Takk for svar...( om det kommer noen) :-)
Kom i skade for å kjøpe en tesla......
Det må være dagens :)
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA