Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av kjølholdt, tirsdag 01. januar 2013, klokken 21:04

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: OddB på mandag 27. oktober 2014, klokken 00:34
Nå har det kommet tips om at det kommer en ved Bergen, sitat fra TOCNs FB-gruppe :

"Morten-Christian Bernson :Fikk vite av en i Sønnico at det jobbes med en sc rett ved Coop obs bygg i åsane, og at den neppe var så langt unna. Det er alt jeg vet."

Hjelper det på humøret Rio ? ;)



Humøret mitt har vært fint hele tiden! :) Takk som spør!

Jeg tenker bare at man må sette opp ladere der hvor det er elbiler som kjører (eller blir det), og ikke så langt vekk fra folk flest som mulig! ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

OddB

#331
Hovedpoenget  med  superladerne  er at de er plassert på steder der det IKKE bor folk !
Nå startet vel  denne ordvekslingen  med et fromt  ønske om en superlader  i ett av Finnmarks viktigste veikryss.
Pr i dag har ikke  Tesla  noen konkrete planer  om ladere lenger nord-øst enn Skibotn.
At det blir mulig å kjøre  til Tromsø  med superladere  før jul  må  da være flott.  Sist jeg sjekket  bodde det en del  mennesker  langs E6 fra Trondheim til Tromsø.
Tipper at dine bekymringer  om utbyggingstakten til Teslaer irrelevante før du rekker å kjøpe  deg en bil.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

cra

SC i finnmark vil jo komme samtlige Tesla-eiere tilgode, bare de gidder å ta turen nordover. Å sutre over at det kommer SC i finnmark når man ønsker seg SC andre steder blir nesten som disse eksoshuene som vil at elbilistene skal betale fulle avgifter, selv om det de egentlig ønsker seg er fritak selv, uten å ta investeringen og ulempene som følger med det å kjøpe seg elbil. ;)  Samme med SC i Finnmark. Den kommer deg tilgode bare du tar "ulempen" det er å kjøre dit.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rio

Sitat fra: cra på mandag 27. oktober 2014, klokken 10:33
SC i finnmark vil jo komme samtlige Tesla-eiere tilgode, bare de gidder å ta turen nordover. Å sutre over at det kommer SC i finnmark når man ønsker seg SC andre steder blir nesten som disse eksoshuene som vil at elbilistene skal betale fulle avgifter, selv om det de egentlig ønsker seg er fritak selv, uten å ta investeringen og ulempene som følger med det å kjøpe seg elbil. ;)  Samme med SC i Finnmark. Den kommer deg tilgode bare du tar "ulempen" det er å kjøre dit.

Hvorfor skal du ødelegge en diskusjon ved å beskrive det motstanderne skriver som "å sutre"?

Jeg stiller et betimelig spørsmål ved hvor man plasserer en hurtiglader (basert på trafikkgrunnlaget), og for sikkerhetsskyld skriver jeg også at Tesla selvsagt må plassere hurtigladere der de måtte ønske det for meg.

Det er en del folk på dette forumet som tilsynelatende ikke tåler at folk har en annen mening enn det de selv har. Det er en uting.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Andrewas

Sitat fra: cra på mandag 27. oktober 2014, klokken 10:33
SC i finnmark vil jo komme samtlige Tesla-eiere tilgode, bare de gidder å ta turen nordover. Å sutre over at det kommer SC i finnmark når man ønsker seg SC andre steder blir nesten som disse eksoshuene som vil at elbilistene skal betale fulle avgifter, selv om det de egentlig ønsker seg er fritak selv, uten å ta investeringen og ulempene som følger med det å kjøpe seg elbil. ;)  Samme med SC i Finnmark. Den kommer deg tilgode bare du tar "ulempen" det er å kjøre dit.

Tenker at SC i Finnmark vil være et gode for alle som kan tenkes å ta turen dit. Det gjelder i høyeste grad også folk i f.eks Tyskland, Nederland, Sverige og Danmark. Og det som da trengs er noen få SC til slik at man kan komme seg helt til Nordkapp.
- Skibotn (på Teslas kart over SC som kommer)
- Alta
- Lakselv
- Nordkapp/Honningsvåg (for symbolverdien samt at det er i overkant langt t/r både fra Alta og Lakselv)
- Tana (herfra nås Vadsø/Vardø/Kirkenes - tilogmed Murmansk)

Så 4 SC til så er Finnmark godt dekket. Dette aktualiserer selvsagt også noen flere SC'er nord i Sverige og Finland.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Car-El

Æ må le!

Sitat fra: Rio på mandag 27. oktober 2014, klokken 10:39
Det er en del folk på dette forumet som tilsynelatende ikke tåler at folk har en annen mening enn det de selv har. Det er en uting.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sn0le

SC'er som gjør at Tesla-eiere kan kjøre tur/retur Nordkapp er vel myntet på turistene og søringer som skal dit, og ikke de 6 Teslaene som er registrert i Finnmark?
Trodde det var ganske åpenbart?

"Kjør gratis helt til Nordkapp" tror jeg høres ut som et ganske godt salgsargument nede i Tyskland, Italia, Nederland etc.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Philip Marlowe

Sitat fra: sn0le på mandag 27. oktober 2014, klokken 16:26
SC'er som gjør at Tesla-eiere kan kjøre tur/retur Nordkapp er vel myntet på turistene og søringer som skal dit, og ikke de 6 Teslaene som er registrert i Finnmark?
Trodde det var ganske åpenbart?

"Kjør gratis helt til Nordkapp" tror jeg høres ut som et ganske godt salgsargument nede i Tyskland, Italia, Nederland etc.
+1

Denne SC-utbyggingen har jo gått over all forventning. Jeg er sikker på at mange elbilister misunnerer Teslabilistene det.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Tekberg

Oppland har 14 sc på 67 teslaer.
Hedmark har snart 12 sc på 88 teslaer.
Men det kjører jo en hel del andre innom disse laderene som ikke har tilhørighet i fylkene. Flott at de bygger ut resten av landet også slik at det går an å komme seg rundt litt. Kommer sikkert noen mellom Stavanger og Bergen snart også skal du se...
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017 solgt oktober 2019
X100 oktober 2019 solgt juni 2021
Model 3 juni 2021 solgt des 2023
Model Y september 2022
Polestar Januar 2024
Kia soul november 2018 solgt oktober 2022

jkirkebo

Sitat fra: Tekberg på mandag 27. oktober 2014, klokken 17:10
Oppland har 14 sc på 67 teslaer.
Hedmark har snart 12 sc på 88 teslaer.
Men det kjører jo en hel del andre innom disse laderene som ikke har tilhørighet i fylkene. Flott at de bygger ut resten av landet også slik at det går an å komme seg rundt litt. Kommer sikkert noen mellom Stavanger og Bergen snart også skal du se...

Lillehammer er en av de travleste SC i landet. Som regel står det 0 eller 1, maks 2 biler og lader på Solli når jeg passerer der. På Lillehammer kan jeg ikke huske sist vi var færre enn 3 (inkl. meg), som regel er det 4-5 der. og da snakker jeg ikke på utfartsdager men f.eks en mandag kl. 20.00 eller en fredag kl. 11.00.

Jeg frykter den blir overbelastet om et år eller to. Elverum/Østerdalen vil ta over noe av trafikken, men det ser ut til å være en ganske liten andel av de som lader på Lillehammer som kommer fra/skal mot Trondheim.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sturle

Sitat fra: jkirkebo på mandag 27. oktober 2014, klokken 20:44
Jeg frykter den blir overbelastet om et år eller to. Elverum/Østerdalen vil ta over noe av trafikken, men det ser ut til å være en ganske liten andel av de som lader på Lillehammer som kommer fra/skal mot Trondheim.
Dersom trenden held fram (8 mil frå Middelfart til Rødekro, 5 mil frå Køge til Kastrup, 6 mil frå Kastrup til Löddeköpinge, osv), då er Eidsvoll, Hamar og Frya under planlegging. :-)

fonberg

Sitat fra: sturle på mandag 27. oktober 2014, klokken 21:27
Sitat fra: jkirkebo på mandag 27. oktober 2014, klokken 20:44
Jeg frykter den blir overbelastet om et år eller to. Elverum/Østerdalen vil ta over noe av trafikken, men det ser ut til å være en ganske liten andel av de som lader på Lillehammer som kommer fra/skal mot Trondheim.
Dersom trenden held fram (8 mil frå Middelfart til Rødekro, 5 mil frå Køge til Kastrup, 6 mil frå Kastrup til Löddeköpinge, osv), då er Eidsvoll, Hamar og Frya under planlegging. :-)

Det bør de være. Da jeg var innom Lillehammer i juli og august var det 6-9 biler der.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Andrewas

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

TerjeS

Det går etterhvert greit å komme nordover langs E6 via superladere, men ikke så greit om man vil kjøre rv 17 langs kysten. Har planlagt en guttetur og skulle bl.a. gjerne hatt et sted å ha bilen på lading i Brønnøysund mens vi er ute på Træna et par dager. Noen tips?

Car-El

Et par dager...   Et hvært vanlig Schuko e da nok.

Vi kjørte RV17 fra Tværlandet til Steinkjær. Ladet bare på Schuko og 13A. Det gikk fint. Hadde to overnattinger.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA