Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Konkurrentene sover ikke

Startet av Havebigfun, mandag 17. desember 2012, klokken 14:36

« forrige - neste »

Øyvind.h

Så det du sier er at de velger å konkurrere i et annet segment? Og at det at de leverer et helt annet produkt enn Tesla betyr at de konkurrerer i et annet marked? Det var rart. Jeg trodde Leaf var en konkurrent av Model S?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

toppi

Flott at Rio nå endelig har skjønt de andre opererer i et helt annet segment.
Hurra  ;D
Så kan vi andre fortsette å diskutere (om de andre sover i) Tesla segmentet.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Rio

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. oktober 2014, klokken 22:40
Så det du sier er at de velger å konkurrere i et annet segment? Og at det at de leverer et helt annet produkt enn Tesla betyr at de konkurrerer i et annet marked? Det var rart. Jeg trodde Leaf var en konkurrent av Model S?

Nei, en e-UP er neppe en stor konkurrent til Tesla, men du trenger ikke se lengre enn her på forumet hvor flere har vært i tvil om de skulle kjøpe Leaf, Tesla eller e-Golf.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Batteritralla

Sitat fra: Rio på fredag 24. oktober 2014, klokken 23:14
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. oktober 2014, klokken 22:40
Så det du sier er at de velger å konkurrere i et annet segment? Og at det at de leverer et helt annet produkt enn Tesla betyr at de konkurrerer i et annet marked? Det var rart. Jeg trodde Leaf var en konkurrent av Model S?

Nei, en e-UP er neppe en stor konkurrent til Tesla, men du trenger ikke se lengre enn her på forumet hvor flere har vært i tvil om de skulle kjøpe Leaf, Tesla eller e-Golf.

Gnolf og Leif er for de som bare skal ha er kjøretøy.

Tesla og I3 er for de som ser etter noe mer enn et rent fremkomstmiddel.

Jeg vurderte I3, og liker den fremdeles - men rekkevidde var for kort til mitt bruk, og jeg trenger stor plass ved enkelte anledninger.

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Oreo

i1?
Skal la være å si noe om designet. Ikke en direkte konkurrent akkurat, men i lys av vår egen NTNU elbil og Det Tekniske Universitet i München, er det interessant å se slike prosjekters prototyper samt unge kommende ingeniører skaffe seg verdifull erfaring.
http://www.bbc.com/autos/story/20141022-the-bantamweight-battery-car
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Oreo

Heller ingen direkte konkurrent, men som en co-founder av Tesla er vel Ian Wright og nabo av Tesla av en viss interesse. Også hentet fra BBC:
http://www.bbc.com/autos/story/20141006-the-jet-powered-fedex-truck
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Finnøy (Arne Johan Larsen)


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Batteritralla på fredag 24. oktober 2014, klokken 23:45
Gnolf og Leif er for de som bare skal ha er kjøretøy.

Tesla og I3 er for de som ser etter noe mer enn et rent fremkomstmiddel.
@batteritralla, du er noe nedlatende til de som ikke har samme preferanser som deg.
Jeg ser på en bil som mer enn et fremkomstmiddel, men har muligens helt andre preferanser enn hva du har. En TMX er etter mitt hjerte, men jeg respekterer og forstår de som synes at TMS er etter deres hjerte.


Rio

Sitat fra: Batteritralla på fredag 24. oktober 2014, klokken 23:45
Sitat fra: Rio på fredag 24. oktober 2014, klokken 23:14
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. oktober 2014, klokken 22:40
Så det du sier er at de velger å konkurrere i et annet segment? Og at det at de leverer et helt annet produkt enn Tesla betyr at de konkurrerer i et annet marked? Det var rart. Jeg trodde Leaf var en konkurrent av Model S?

Nei, en e-UP er neppe en stor konkurrent til Tesla, men du trenger ikke se lengre enn her på forumet hvor flere har vært i tvil om de skulle kjøpe Leaf, Tesla eller e-Golf.

Gnolf og Leif er for de som bare skal ha er kjøretøy.

Tesla og I3 er for de som ser etter noe mer enn et rent fremkomstmiddel.

Jeg vurderte I3, og liker den fremdeles - men rekkevidde var for kort til mitt bruk, og jeg trenger stor plass ved enkelte anledninger.



Så arrogant/nedlatende av deg.

For meg er det bare Ferrari som duger (alle andre biler er et rent framkomstmiddel), for da kan jeg kjøre fort på tyske motorveier hvis jeg skal til Tyskland.

/sarkasme
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Muffinman


Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Amoss

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 25. oktober 2014, klokken 15:17
Porsche utvikler tesla s konkurrent.

http://www.autoguide.com/auto-news/2014/10/porsche-readying-tesla-model-s-fighter.html

Blir spennede å følge med på dette - om det blir noe av :)  Ikke at jeg regner med at den kommer i min prisklasse akkurat ;)  Men regner vel med at man kan se tegninger av hva resten av konsernet vil gjøre med sine elbiler når vi ser hva disse evnt. kommer opp med...
Model S 85D

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

NegativeElectrode

Sitat fra: Amoss på lørdag 25. oktober 2014, klokken 17:15
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 25. oktober 2014, klokken 15:17
Porsche utvikler tesla s konkurrent.

http://www.autoguide.com/auto-news/2014/10/porsche-readying-tesla-model-s-fighter.html

Blir spennede å følge med på dette - om det blir noe av :)  Ikke at jeg regner med at den kommer i min prisklasse akkurat ;)  Men regner vel med at man kan se tegninger av hva resten av konsernet vil gjøre med sine elbiler når vi ser hva disse evnt. kommer opp med...

Jalopnik kårer i8 til den beste bilen de noensinne har testet, også bedre enn Porsche 918
http://insideevs.com/bmw-i8-becomes-jalopniks-highest-rated-car-ever/
Men kanskje enda viktigere er prisforskjellen. Begge disse er egentlig ikke konkurrenter til Model S, men når disse fabrikantene blir seriøse på elbiler og lager nye produksjonslinjer kan de bli det om noen år. BMW ligger jo an til å bli ganske seriøs også i massemarkedet.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Amoss

Sitat fra: NegativeElectrode på lørdag 25. oktober 2014, klokken 17:38
Jalopnik kårer i8 ...

i8 er en hybrid...  Joda, bedre enn en "ren" fossil men...


Sitat fra: NegativeElectrode på lørdag 25. oktober 2014, klokken 17:38
... men når disse fabrikantene blir seriøse på elbiler og lager nye produksjonslinjer kan de bli det om noen år. BMW ligger jo an til å bli ganske seriøs også i massemarkedet.

Ja, ser frem til at de (og andre) våkner opp og blir seriøse på elbil :) Jeg er helt sikker på at BMW kan bli en seriøs konkurrent til Tesla om de bare får gnidd den søvnen ut av øynene snart.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA