Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skistativ til Model S

Startet av laumb, mandag 03. desember 2012, klokken 19:54

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: klauss på mandag 14. januar 2013, klokken 18:36
Fikk dette svaret fra Christoffer H. Rortveit i Tesla Motors i dag:
"Takstativfestet vil i første omgang kun være på panoramataket."

Siden Tesla Motors tar generelt forbehold om at spesifikasjoner kan endres og det oppstår noe forvirring om enkelte emner, er det kanskje like greit å notere seg en liste med ting man vil sjekke. Først når invitasjonen kommer om å bestille bil, vet man sikkert alle detaljer om hva man får.

Man kan jo undres på hvorfor det ikke skal gå an å feste takstativ om man ikke har pano-tak..
..merkelige greier
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

OleJA

Sitat fra: Epleskreller på mandag 14. januar 2013, klokken 22:53
Sitat fra: klauss på mandag 14. januar 2013, klokken 18:36
Fikk dette svaret fra Christoffer H. Rortveit i Tesla Motors i dag:
"Takstativfestet vil i første omgang kun være på panoramataket."
.........

Man kan jo undres på hvorfor det ikke skal gå an å feste takstativ om man ikke har pano-tak..
..merkelige greier
Takstativet festes i 4 skruehull som er en del av skinnene til panotaket, ingen panoskinner = ingen fester. Nå kunne de selvfølgelig funnet på andre festepunkt uten panotaket, men de har vel trolig nok av andre utfordringer å løse. :-X

Per Magnus

Noen som vet om det er noen fester i fronten eller bak på bilen som en kan feste en kajakk/kano i for å hindre vridning?
Model X - 90

PAS

Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Nuvolari

Blir spennende å se hvilken skiboksmodell skiguard anbefaler til tms. Har ikke funnet noe bilder enda av tms med skiboks. Tror tettsittende skiboks i bilens farge kommer til å se bra ut på tms.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

glaserud

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 04. desember 2012, klokken 13:38
Hvor får man kjøpt takstativ som passer til festene på S'en? Har tidligere hatt magnet, rail og de man fester i renna over døra.. Men disse til S så det ut til at man skulle skru fast?

Ryktene vil ha det til at festene til BMW sedan uten rails er de samme. Yakima returnerer samme sett for hhv bmw og tesla. Tipper Thule sin 753+3089 passer.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

laumb

Lurer på om jeg bare skal ta med dissa innom Tesla til uken å teste ski inni bilen slik jeg gjorde når vi dro i bakken i går..


glaserud

Ski? Med stålkanter? Inni bilen?

Ikke f....
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ohh

Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

laumb

Sitat fra: ohh på søndag 17. mars 2013, klokken 12:34
Skipose?

Skipose er korrekt.
Bildet her var iscenesatt etter turen vår for å illustrere plassen skiene tar. Litt mer tricky å se det skikkelig med pose.

glaserud

Sitat fra: laumb på søndag 17. mars 2013, klokken 12:52
Skipose er korrekt.

Bra. En liten stund der var du puttet i bås med folka som ikke tar vare på bilene sine. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

TS

#41
Det perfekte til S må være et stativ med minimal luftmotstand.
Yatima som ble nevnt er produsenten bak et annet merke:
http://www.whispbar.no/Finnbilenmin

Jeg har spurt importøren om de kan ta med seg stativet til Alnabru for teste og sende meg bilder så vi kan dele det her..

Ps. Det er synd at man må ha panoramatak for bruk av takstativ . Hadde jeg bodd i California , gjerne. I Norge nei. Det støyer mer enn stofftrukket alu.tak også ..Isolerer dårligere= mer forbruk på varme.

Men, takstativ MÅ jeg ha ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

cdabel

Finnes det en tilfredsstillende løsning for å feste lastholdere til vanlig tak? Har egentlig ikke lyst på panotak, men vil kunne ha bruk for takstativ en sjelden gang i blant.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

TS

Sitat fra: cdabel på torsdag 11. april 2013, klokken 11:19
Finnes det en tilfredsstillende løsning for å feste lastholdere til vanlig tak? Har egentlig ikke lyst på panotak, men vil kunne ha bruk for takstativ en sjelden gang i blant.

Jeg vet at det finnes løsninger som festes igjennom pasninger over sidevinduer, men noen erfaringer tilsier at pakningene tar skade av det.

Det eneste alternativet jeg har funnet så langt, er fastmonterte fester.
http://www.whispbar.no/images/roof_k323f.jpg
Den nederste delen på føttene blir stående igjen.

Er veldig usikker på om jeg vil bore hull og ha noe slikt permanent på en nybil til 600k ...

Tesla bør ta til fornuft og forstå at de fleste nordeuropeere ikke trenger Pano tak , men vil ha takstativ..
(Dette er en av grunnene til at Model X med måkevinger er uaktuell for meg)


rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Nuvolari

Jeg skal ha skiguard skiboks på bilen. Er det noen som har vært i kontakt med thule ift hvilket takstativ som passer til tms med panoramatak?

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA