Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skistativ til Model S

Startet av laumb, mandag 03. desember 2012, klokken 19:54

« forrige - neste »

Stig O

#15
Whisbar har finere takstativ en Thule. De er lavere og reklamerer med minst luftmotstand. Begge har sikkert stativ som passer, da det er såkalte Fixpoints som flere merker bruker. Gå til www.whispbar.no og søk på f.eks. Porshe Panamera. Her kan du se på bruksanvisning K396 hvordan de festes.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Oreo

Så denne tråden på TMC.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12325-Model-S-comes-with-4-camera-mounts-tripod-mounts-on-the-roof
Noen gode detaljerte bilder av hvor en kan montere takstativ holdere på Pano taket.
Takk til han som tok bildene, men idoten trodde de var til å montere kamera i  ::)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

OleT

Kamerafeste? Passer utmerket til et karbonfiber kamera:
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

klauss

I fall noen fortsatt tror man trenger glasstaket (panotak) for å feste skistativet:
Da jeg prøvekjørte i desember 2012, sa de at alle Model S vil leveres med feste for skistativ. En utstillingsmodell i butikken hadde metalltak (ikke glassvarianten), men var allikevel utstyrt med skistativfeste (skruehull), nedfelt i fire små luker i taket.

petersv

Det er veldig godt nytt! :)

Hvilken butikk så du dette i forresten? De tre bilene jeg har sett i Oslo har alle hatt panorama-glasstak. Har de fått ny bil? Da må jeg ta meg turen.

ohh

Dette er helt nye opplysninger ift hva som er sagt opp til nå...
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

klauss

Sitat fra: petersv på torsdag 03. januar 2013, klokken 23:49
Det er veldig godt nytt! :)

Hvilken butikk så du dette i forresten? De tre bilene jeg har sett i Oslo har alle hatt panorama-glasstak. Har de fått ny bil? Da må jeg ta meg turen.
Jeg prøvekjørte 21. desember på Alnabru i Oslo. Mener utstillingsbilen som stod inne hadde aluminiumstak og ikke glass. Det var der jeg sjekket at det var små luker til skruhull for feste av ski-/sykkelstativ. Mener også å huske at Tesla-mannen som var med meg på prøveturen svarte at alle bilene i Norge ville få skistativ-feste, uavhengig av taktype. Tok dessverre ingen bilder som kan bekrefte dette for utstillingsbilen. 100% sikker er man vel først om vi får en offisiell bekreftelse fra Tesla Motors. En utstillingsmodell kan jo i teorien avvike fra det Tesla kommer til å levere i Norge.

Maartensommer

Sitat fra: klauss på fredag 04. januar 2013, klokken 18:41
Sitat fra: petersv på torsdag 03. januar 2013, klokken 23:49
Det er veldig godt nytt! :)

Hvilken butikk så du dette i forresten? De tre bilene jeg har sett i Oslo har alle hatt panorama-glasstak. Har de fått ny bil? Da må jeg ta meg turen.
Jeg prøvekjørte 21. desember på Alnabru i Oslo. Mener utstillingsbilen som stod inne hadde aluminiumstak og ikke glass. Det var der jeg sjekket at det var små luker til skruhull for feste av ski-/sykkelstativ. Mener også å huske at Tesla-mannen som var med meg på prøveturen svarte at alle bilene i Norge ville få skistativ-feste, uavhengig av taktype. Tok dessverre ingen bilder som kan bekrefte dette for utstillingsbilen. 100% sikker er man vel først om vi får en offisiell bekreftelse fra Tesla Motors. En utstillingsmodell kan jo i teorien avvike fra det Tesla kommer til å levere i Norge.

Jeg var der også 21. desember.  Dersom bilen var sort, hadde den panoramatak.  De hadde deaktivert åpnemekanismen for at ingen skulle klemme fingrene sine........

19quiz76

Jeg fikk samme svar ved prøvekjøring den 11.12 - begge taktyper har fester for takstativ.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

klauss

Sitat fra: Maartensommer på fredag 04. januar 2013, klokken 19:08
Sitat fra: klauss på fredag 04. januar 2013, klokken 18:41
Jeg prøvekjørte 21. desember på Alnabru i Oslo. Mener utstillingsbilen som stod inne hadde aluminiumstak og ikke glass. Det var der jeg sjekket at det var små luker til skruhull for feste av ski-/sykkelstativ. Mener også å huske at Tesla-mannen som var med meg på prøveturen svarte at alle bilene i Norge ville få skistativ-feste, uavhengig av taktype. Tok dessverre ingen bilder som kan bekrefte dette for utstillingsbilen. 100% sikker er man vel først om vi får en offisiell bekreftelse fra Tesla Motors. En utstillingsmodell kan jo i teorien avvike fra det Tesla kommer til å levere i Norge.

Jeg var der også 21. desember.  Dersom bilen var sort, hadde den panoramatak.  De hadde deaktivert åpnemekanismen for at ingen skulle klemme fingrene sine........

Takk for din gode hukommelse, Maartensommer. Jeg har nå epostet Christoffer Rortveit i Tesla Motors. Skal poste svaret i denne tråden når det kommer.

laumb

Sitat fra: Maartensommer på fredag 04. januar 2013, klokken 19:08
De hadde deaktivert åpnemekanismen for at ingen skulle klemme fingrene sine........

Taket lagde en skikkelig stygg skrapelyd og et merkelig dunk når det ble lukket et par dager tidligere i perioden de hadde bilen inne.
Det er diskutert tidligere på forumet.

Jeg fikk også samme svar angående fingre, men med tanke på:
- mangel av klistremerke om klemfare
- amerikansk bil
- potensielle søksmål
Så har bilen helt garantert klemsikring, og det er ikke problemet at folk klemmer fingrene, men at det lager stygge lyder/er defekt.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

ohh

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 04. januar 2013, klokken 19:25
Jeg fikk samme svar ved prøvekjøring den 11.12 - begge taktyper har fester for takstativ.
Jevnt over har det vært gitt mye info fra ansatte i Norge som jeg er veldig spent på om vil skje...
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

klauss

Fikk dette svaret fra Christoffer H. Rortveit i Tesla Motors i dag:
"Takstativfestet vil i første omgang kun være på panoramataket."

Siden Tesla Motors tar generelt forbehold om at spesifikasjoner kan endres og det oppstår noe forvirring om enkelte emner, er det kanskje like greit å notere seg en liste med ting man vil sjekke. Først når invitasjonen kommer om å bestille bil, vet man sikkert alle detaljer om hva man får.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA