Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring på Tesla Model S

Startet av Cato76, onsdag 07. november 2012, klokken 10:46

« forrige - neste »

sn0le

Stjeler man FOB'en fra noen så er det bare 4-5 tastetrykk på skjermen så er remote access slått av.
Da kan ikke eieren få kontakt med bilen lengre via Tesla-appen.
Da kan muligens Tesla spore bilen, men de har ikke noen offisiell tjeneste for det.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

sirtom

Fikk nylig tilsendt ny avtale for våre forsikringer, her var forsikringen på vår S85 økt med gode 38%.
Ba om en redegjørelse fra forsikringsselskapet på hvorfor så høy prisøkning, fikk følgende svar:
"Reparasjonskostnadene på en Tesla er veldig høye. F.eks.: Hvis en bakskjerm på en Tesla må byttes så koster det 200 000 kr.
Det er årsaken til at premien på Tesla går opp i år. Dette gjelder for alle."

Jeg har ingen bakgrunn innen forsikring og er således uvitende om hvordan prisene settes, men hva tror dere om dette? 200 høvdinger for en ny bakskjerm hørtes voldsomt ut..

Det skal nevnes at vi har forsikringer i Jernbanepersonalets Bank & Forsikring, så prisen vi har er veldig god selv etter økning (gammel pris var 6041, ny pris er 8312. Fri kjørelengde 70% 2.år, 6000 egenandel)

Carl Anton Stenling

Sitat fra: sirtom på mandag 20. oktober 2014, klokken 13:50
Jeg har ingen bakgrunn innen forsikring og er således uvitende om hvordan prisene settes, men hva tror dere om dette? 200 høvdinger for en ny bakskjerm hørtes voldsomt ut..

Prisene settes jo ut fra skadefrekvens og gjennomsnittlig kostnad ved skade. I tillegg justeres for kjennetegn ved forsikringstakeren (f.eks. alder og bosted) og kjennetegn ved den enkelte bilen (f.eks. utstyrsnivå og bilens alder). Alle selskapene har nok slitt litt med å sette en fornuftig pris på Tesla-forsikringene før man har tilstrekkelig data om skader.
Dersom man setter prisen bare basert på generelle trekk ved Tesla (motoreffekt etc.) så blir prisen svært høy. De ulike selskapene har derfor hittil brukt skjønn for å sette en foreløpig pris. Sannsynligvis har ditt forsikringsselskap nå fått de første skadene og har bedre grunnlag for å gi en riktig pris. Aluminiumskarosseriet er dessverre komplisert å reparere. I tillegg er det få verksteder som kan gjøre jobben og transportkostnadene kan bli høye.
Noen av selskapene spekulerer i å gi en god pris første året for deretter å sette opp prisen uansett. Ditt selskap er imidlertid ikke kjent for å gjøre en slik lokkeprising. Det er derfor sannsynlig at de har opptrådt ærlig hele veien, men at de nå ganske enkelt har mer informasjon å basere prisingen på. Det er for øvrig et typisk trekk at de små forsikringsselskapene bommer mer i prisingen av nye modeller pga. at de har få forsikrede biler av hver modell.

[For orden skyld: Jeg er ansatt i et forsikringsselskap, men arbeider ikke direkte med salg/prising.]

Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

tonl

Sitat fra: sirtom på mandag 20. oktober 2014, klokken 13:50
Fikk nylig tilsendt ny avtale for våre forsikringer, her var forsikringen på vår S85 økt med gode 38%.
Ba om en redegjørelse fra forsikringsselskapet på hvorfor så høy prisøkning, fikk følgende svar:
"Reparasjonskostnadene på en Tesla er veldig høye. F.eks.: Hvis en bakskjerm på en Tesla må byttes så koster det 200 000 kr.
Det er årsaken til at premien på Tesla går opp i år. Dette gjelder for alle."

Jeg har ingen bakgrunn innen forsikring og er således uvitende om hvordan prisene settes, men hva tror dere om dette? 200 høvdinger for en ny bakskjerm hørtes voldsomt ut..

Det skal nevnes at vi har forsikringer i Jernbanepersonalets Bank & Forsikring, så prisen vi har er veldig god selv etter økning (gammel pris var 6041, ny pris er 8312. Fri kjørelengde 70% 2.år, 6000 egenandel)

Kostnaden for et bakskjerm koster umulig 200.000kr? Her bør den aktuelle forsikringsselskapet kommer frem med regnerstykker for å støtte påstanden. Den dagen forsikringselskapet mitt setter opp premieren med mer enn årlig indeks regulering, vinker jeg farvel til det selskapet.

sn0le

Mulig det kostet mye i frakt av bilen samt dekke leiebil i ukesvis/månedsvis for Teslaeieren?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Carl Anton Stenling

Sitat fra: tonl på lørdag 25. oktober 2014, klokken 18:00
Kostnaden for et bakskjerm koster umulig 200.000kr? Her bør den aktuelle forsikringsselskapet kommer frem med regnerstykker for å støtte påstanden.

Skadekostnadene er konkurransesensitiv informasjon. Typisk vil de selskapene som først får slik informasjon ha en konkurransefordel fremfor de andre (små?) selskapene som må fortsette å sette prisen etter skjønn.

Når det gjelder selve kostnaden så er jo en faktor i regnestykket prisen Tesla tar for en slik skjerm (delekostnaden). I tillegg kan det være et spørsmål om en premiumbil som Tesla må fullakkeres for å gi et tilstrekkelig godt resultat. Hvor skaden har skjedd kan også ha betydning. Transport t/r fra f.eks. Vadsø til Drammen er heller ikke helt gratis.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

MyMuffin

Da tiden nærmer seg for levering så har jeg bedt om nytt tilbud fra JBF (tidligere tilbud i sommer var 6k) nå hadde de økt prisen med 1700kr for å kompensere for dyre reparasjoner.

Fortsatt ikke gæli for fri kjørelengde og 6k egenandel.

60 kwh utgaven
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

B_Tesla

Min S85 er der rundt 7000+, men kun 3k i egenandel og topp dekkning
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Muffinman

Har Eika og 75% på min P85. Siden jeg kjører over 40.000km ble jeg nødt til å sette opp kjørelengden til neste trinn som er "ubegrenset kjørelengde". Det betalte jeg kr. 11.000 for. Men når jeg sjekker i oversikten litt senere er det gått opp til kr. 12.600. I følge Eika skyldes det indeksregulering samt nedtrapping av nybilrabatt.  Det hørte jeg selvfølgelig ingenting om når jeg tegnet forsikringen for litt over et år siden, og det vil også bety at Eika vil  bli dyrere og dyrere for hvert år som går uten at de faktisk setter opp prisene. Uredelig å ikke opplyse om dette i tilbudet ved tegning.  Dermed er jeg på markedet.

Hvilket selskap kan tilby 50.000km eller ubegrenset kjørelengde til under den prisen?

Pompel

Jeg har nettopp avtalt forsikring på bilen jeg får neste uke. Endte opp hos Codan med 75% bonus og ubegrenset kjørelengde. Pris ca 10.500. Samlet fem forsikringer der for å få 15% rabatt for totalforsikring og ytterligere rabatt for å være eurobonusmedlem.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Muffinman

Hmm, forskjellen kan godt skyldes at du har S og jeg har P...

nightflare

Jeg har gått for IF. Jeg bor i Sandefjord, har skjønt at hvor man bor kan ha mye å si på prisen.

Tesla Model S 85, 367hk, El-Bil, 2WD, Automat
2014  Privatbil 
Ansvar 
Fører- og passasjerulykke 
Kasko (inkl. leiebilkostnad) ea kr. 12.000,-
Årlig kjørelengde ubegrenset
Bonus 70% 
Superforsikring                                                           
-------
Ovennevnte forsikring vil gi deg en årlig pris på kr         22175                                                           
-------
If Pluss rabatt er fratrukket med kr 1415

I tilbudet er det tatt hensyn til at bilen har : 
EU-godkjent startsperre og bilalarm 
Air Conditioning/Kupekjøleanlegg 
Plass i enegarasje 
Ingen brukere som er under 24 år
Superforsikring kan bare kjøpes hvis bilen har gått mindre enn 151.000 km når forsikringen trer i kraft.
Tesla Model S 85 (Desember 2014)
Tesla Model 3 (Februar 2020)

Bushy

klarer du virkelig ikke å finne noe billigere?? hau.. må jeg betale slike summer for forsikringa. får jeg selge den:P
S75D sept. 17

B_Tesla

Du kan kanskje finne ned rundt 9-10k for S85 med 70% og ok høy km. Du kjøper en bil til mellom 1 og 1,6 mil (sånn ca sammenliknet med en vanlig ICE bil). Da må man regne med Ganske heftig forsikring. Totalvraket blir følgelig billigere for forsikringen, men uansett er det en dyr luksusbil.

Dette er det samme som ved kjøp av eldre dyre biler. Kjøper man eldre millionbil, må man fortsatt ha pengene til millionbil vedlikehold.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Pompel

Sitat fra: nightflare på lørdag 15. november 2014, klokken 12:00
Jeg har gått for IF. Jeg bor i Sandefjord, har skjønt at hvor man bor kan ha mye å si på prisen.
If skulle ha 24.000 for samme forsikring som jeg tok i Codan for ca 10.500...
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA