Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring på Tesla Model S

Startet av Cato76, onsdag 07. november 2012, klokken 10:46

« forrige - neste »

TS

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 08. september 2016, klokken 10:22
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 07. september 2016, klokken 12:46
Vi kommer til å sette igang en holdningskampanje, sammen med f.eks. NAF og Trygg Trafikk der informasjon rundt fornuftig kjøring og sunn bilvett står på agendaen. Helt tydelig at folk ikke klarer å beherske bil med mye krefter.

Tolker jeg det slik at skadene skylder kreftene med dertil råkjøring og at bilene ikke over over snittet på parkeringsskader og småbulker?
Jeg har en kilde som sier at det har vært svært mange med utskifte av frontruter.  Også flere ganger på samme bil..       Og at disse hr kostet opp mot 30k...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

petersv

Ruteskift må man jo regne med, ikke unikt for tesla. Lamelldekk har dessverre den bieffekten at de slenger enorme mengder småstein ut på motorveiene.

satheesh.net

Sitat fra: Toonster på torsdag 08. september 2016, klokken 11:12
Håper dere klarer å utarbeide en god avtale for de som faktisk kjøre skadefritt.

Jeg vet fra sikre kilder om at enkelte som har klaget høylytt på økning i forsikringspremie fra Tide, har hatt minst 3 saker/skader med høye utbetalinger.

Man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at det da vil bli dyrere. Skjønner utmerket at ingen forsikringsselskap ønsker seg slike kunder.

Derfor TOCN - dere må jobben intenst for at de uten skade fortsatt har gode vilkår.

Tro meg; vi jobber veldig mye med å få til en modell med dem, som gjør at skadefri kjøring blir "belønnet".

E_S

Rema 1000 har begynt med "Rema forsikring". De er agent for Storebrand. Helt greie priser - ikke råbillig, men helt konkurransedyktig. Sikkert verdt å sjekke ut.
:)

jorgen.s

Fikk godt over 50% prisøkning på forsikringen min hos Tide, jeg også. Byttet til Gjensidige som priset seg helt ut for 1 år siden, som nå ligger på nivået Tide da var, selv med 4000 ekstra KM
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

TeslaMeløy

Betaler 2800kr pr år i Gjensidige.
Mitt tips er å legge dere inn i facebookgruppa "Teslanytt" som har nesten 500 medlemmer.
Når gruppa når 1000 medlemmer drar jeg til Gjensidige og Sparebank1
(har allerede kontakt med de angående en avtale).
Det er kostnadsfritt å være medlem. Velkommen  8)
2015 Tesla Model S 70D
2015 Tesla Model S 85
2016 Tesla Model S 70D
2016 Tesla Model S P90D Ludicrous
2013 Tesla Model S P85
2016 Tesla Model S 60 (facelift) Til Salgs 669000kr.
2017 Tesla Model S 60D (Kommer i Mars 2017)

jlan

Sitat fra: TeslaMeløy på tirsdag 03. januar 2017, klokken 10:36
Betaler 2800kr pr år i Gjensidige.
Mitt tips er å legge dere inn i facebookgruppa "Teslanytt" som har nesten 500 medlemmer.
Når gruppa når 1000 medlemmer drar jeg til Gjensidige og Sparebank1
(har allerede kontakt med de angående en avtale).
Sikkert fint for de som er i Facebook menigheten, men jeg håper det er mulig å opprettholde uavhengige alternativer i elbilforum og tocn.

SitatDet er kostnadsfritt å være medlem. Velkommen  8)
"There is no such thing as a free lunch"
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

o.b.lix

Sitat fra: jlan på fredag 06. januar 2017, klokken 10:14
Sikkert fint for de som er i Facebook menigheten, men jeg håper det er mulig å opprettholde uavhengige alternativer i elbilforum og tocn.

Enig.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hallvard Olaussen

#893
Spam slettet

Forum admin

jcnorway

Blåser liv i denne igjen.

Har hatt Frende siden jeg fikk min TMS 75D i april.

Nå ser jeg at Trumf (lojalitetsprogrammet til Norgesgruppen (Meny, Kiwi osv) har inngått et samarbeid med Frende hvor Trumf Forsikring fungerer som agent for Frende mot sine medlemmer.

Sjekket prisen på identisk forsikring og fikk en 50-lapp mindre pr måned på nøyaktig samme forsikring. I tillegg får man 3% Trumfbonus første året, og deretter 1% Trumfbonus på forsikringspremien.

Så da har man lagt inn bestilling for å få overført fra Frende Forsikring AS til Frende Forsikring AS v/Trumf Forsikring. Med reise- og innboforsikring i tillegg så endte besparelsen på en drøy hundrelapp pr mnd. Men får i tillegg 3% Trumfbonus/rabatt første året og deretter 1% påfølgende år.

EDIT: For de som lurer... TMS 75D, 20 000 km/året, 70% 1. år, felles garasje, adresse Oslo, 725 kr/mnd for Kasko u/leiebil.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

htorgers

Flere som har anbefalinger av forsikringsselskaper? Noen som har sjekket i det siste?
Tesla Model S 75D m fullkasko skal jeg ha. Er et sted mellom 6-8 tusen i året ok pris?
Har 70% bonus.

mthoring

Gjenoppliver denne tråden.

Har nylig fått levert bil og har fått tilbud på og tegnet forsikring til en god pris hos Gjensidige. I utgangspunktet hadde jeg tegnet vanlig kaskoforsikring, i ettertid reagerte jeg på er ett unntak i vilkårene om erstatning ved "skader på batteri alene", så jeg skiftet til plussforsikring, som ikke har dette unntaket.

Dette unntaket kan jo potensielt tolkes som at sammenstøt som kun gjør skade på batteripakke ikke dekkes av kaskoforsikringen. Jeg har forsøkt å snakke med Gjensidige, både muntlig og via mail, for å få klarhet i om det finnes situasjoner der hverken garanti fra Tesla eller vanlig kaskoforsikring dekker feil på batteri, men jeg får ikke noe entydig svar.

Hvis skader på batteri grunnet sammenstøt ikke dekkes i vanlig kaskoforsikring så er det jo en stor mangel ved dette produktet.

Noen som har klart å få en skriftlig avklaring på dette, eller har opplevd uvilje fra Gjensidige når det gjelder å få erstatning ved skader på batteri?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

mthoring

Fikk svar fra Gjensidige nå. Hvis man slår nedi og kun skader batteripakken så blir IKKE det dekt av vanlig kaskoforsikring. Det er en risiko det ikke et verdt å ta, så da beholder jeg Bil Pluss forsikring, som ikke har unntak for skader på batteri alene. 
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Hena1989

Hei
Er det noen som har anbefalinger for forsikringsselskap når man venter sin første bil, og dermed ikke har hatt bilforsikring/ ikke opptjent bonus tidligere.
Det billigste tilbudet jeg hittil har fått er fra Storebrand, årspris; 12774 kr for "super" forsikring. Gjelder for modell S75.

Aaalb

Sitat fra: Hena1989 på mandag 06. november 2017, klokken 15:34
Hei
Er det noen som har anbefalinger for forsikringsselskap når man venter sin første bil, og dermed ikke har hatt bilforsikring/ ikke opptjent bonus tidligere.
Det billigste tilbudet jeg hittil har fått er fra Storebrand, årspris; 12774 kr for "super" forsikring. Gjelder for modell S75.

Hei, jeg er i samme båt, med samme tilbud. Har ikke funnet bedre (mye grunnet at Storebrand gir 40 % startbonus). Men jeg har ikke fullstendig oversikt. Gjerne si ifra om du finner noe bedre :)
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA