Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring på Tesla Model S

Startet av Cato76, onsdag 07. november 2012, klokken 10:46

« forrige - neste »

Salvesen

Sitat fra: vnm på onsdag 21. oktober 2015, klokken 13:00
Enorme forskjeller i pris. Etter min sammenlikning endte jeg med følgende:

Selskap: Tide
Dekning: Premium
Bil: Se signatur
Kjørelengde: 16.000
Alder: 31
Ikke sjåfør under 23
Bonus: 70% 2. år
Egenandel: 8.000
Bor i Rælingen (Akershus)

Årspremie: 6.780

Ja helt sjukt, variert fra 14 - 30 000 hos de jeg har spurt i dag. Galskap
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Salvesen

Da kom den billigste i dag, Tide forsikring. Under 10 000! Frister å slå til, men er litt skeptisk. Ser jeg blir forsikret igjennom Zenith insurance plc. fant ikke noe store negative greier, hadde 3.3 i rating på ett nettsted med en god del tilbakemeldinger. Men føler seg jo litt mer safe med de store norske. Men er det verdt 5000++ ?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Carl Anton Stenling

Sitat fra: laumb på onsdag 07. november 2012, klokken 12:28
Lurer fortsatt noe fryktelig på hva som må til for å forsikre bilen min i et utenlandsk selskap...
Var noe mer EØS og "fri flyt av varer og tjenester". Forsikring er jo en tjeneste.

Vanligvis vil forsikringsselskapene ikke forsikre over landegrensene. Dette skyldes at risikobildet og skadekostnadene kan være forskjellige i de ulike landene. I tillegg er ofte IT-løsningene for selskapene lisensierte per land og det blir uforholdsmessig dyrt å sette opp en operasjon i et nytt land for noen få kunder. Noen norske distributører tilbyr forsikringer levert av utenlandske aktører, f.eks. Tide forsikring.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Diravi

Vi har fått tilbud på ca. 8300 kr for en Model S 70D, 16 000 km kjørelengde, 75 % bonus, bosted Kristiansund, ingen sjåfør under 23 år, voksne sjåfører, egenandel 4000 kr. Dette er gjennom forbund.

Vi har nesten tre timer til nærmeste Tesla-verksted og sannsynligvis det samme til "godkjent" karosseriverksted, og i likhet med flere andre fikk jeg oppgitt kostbart karosseriarbeid + avstand for reparasjon som årsak til at den ligger litt høyere i pris. Tryg dekker ellers også skader uten kjent gjerningsmann, f.eks. riper i parkeringshus.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

NTesla

IF økte premien min uten noe varsel/epost fra 8000kr til over 13000 med begrunnelse i endret bostedskommune (Skal sies at jeg har bodd på samme plass i snart 2 år og fikk bekreftet adressen senest i sommer ifbm. justering av kjørelengde). Aldri hatt noen skader så ser dette som en finurlig måte å få vekk kunder med lave premier, så da blir det bytte av forsikringsselskap for min del nå. :)

cairnz

ny 85D som kommer - ca 13000 i Codan (ubegrenset km). eksisterende p85 i samme selskap var på 12300 - for meg holder de prisene jevne (og lave nok).
Elbilist

satheesh.net

Bare til info: Det kan lønne seg å melde seg inn hos oss og få ytterligere rabatter hos Tide.

http://www.tocn.no/tide-forsikring/

christianhau

Er medlem, men finner helt ærlig ikke innloggingsknappen på hjemmesiden deres så får ikke opp skjemaet, er jeg blind?

satheesh.net

Sitat fra: christianhau på lørdag 21. november 2015, klokken 09:56
Er medlem, men finner helt ærlig ikke innloggingsknappen på hjemmesiden deres så får ikke opp skjemaet, er jeg blind?

Klikk på det røde ikonet, så får du opp login-skjema.

petersv


berge

Sitat fra: Filip86 på mandag 03. august 2015, klokken 22:44Er det noen som har erfaring med Codan? Jeg vurderer å forsikre den nye Teslaen der, men dersom de er vrange om alt mulig rart, så er ikke akkurat 3000kr i året så mye...
Erfaringer med Codan? Jepp, dårlige:

I oktober solgte vi vår dinosaurbil og kjøpte en brukt TMS, primært fordi en av oss i et halvår må pendle 160 km dagen, gjennom omtrent 150 kroner dagen i bomstasjoner (Trondheim til Meldal).

For en måned ble bilen vår, Elmer, påkjørt av noen som valgte å ikke benytte seg av vikeplikten (og som til alt overmål kjørte leiebil fordi deres egen bil var på service etter en kollisjon...). Den andre bilen traff Elmer omtrent ved høyre forhjul, og Elmer ble skjøvet inn i midtrabatten. Den pådro seg blant annet skader på tre hjul, i fronten, frunken og litt rundtom, og var overhodet ikke kjørbar. Den andre parten påtok seg umiddelbart all skyld, og skademeldingen viser dette. Elmer ble hentet av en flatberger og fraktet til nærmeste verksted, tilfeldigvis to kilometer unna.

Dette burde jo være den enkleste sak for vårt forsikringsselskap, Codan, siden skyldforholdet er avklart og de bare kan sende regress til motpartens forsikringsselskap. Den gang ei.

For det første var telefonen stengt etter klokken 1700, så det var ikke mulig å få tak i leiebil før utpå dagen morgenen etter, som betydde å ta en halv dag fri (som ikke alltid er så lett). Vi har kasko-forsikring, så Codan ønsket kun å stille med ti dager leiebil – og kun en dinosaurbil. Vi sa at det i og for seg er greit, men at vi forventer at de også dekker merutgifter til drivstoff og bompenger. Det kom overhodet ikke på tale fra Codans side. De anbefalte at vi heller retter motkrav mot If, motpartens selskap. Totalt dreier det seg om 5500 kroner i måneden i ekstra utgifter.

Deretter ville de sende bilen til et verksted i Oslo, for det var det eneste verkstedet de visste om som kunne reparere Tesla. Men de ville ikke frakte bilen tilbake – de kunne til nød tilby å betale billigste transportmiddel for at en av oss kunne reise og hente den! Vi ringte Tesla, og Tesla kunne informere om det er verksteder i Trondheimsområdet som er autorisert – til og med det verkstedet bilen tilfeldigvis ble fraktet til etter kollisjonen! Det måtte to nye telefonsamtaler med Codan til for å sørge for at bilen kunne bli reparert der den stod.

Deretter var det telefonsamtaler med verkstedet (Toyota Hell Bil Orkanger), som var superhyggelige og hjelpsomme. De takserte skaden – men Codan stolte ikke på takseringen, og ville sende sin egen takstperson. Det kunne ta fire-fem dager. (Husk at vi fortsatt er på de ti dagene leiebil Codan dekker...) Heldigvis mente verkstedet det var komplett unødvendig, så de bestilte de nødvendige delene umiddelbart likevel. Jeg forsøkte å fortelle Codan at det er noe galt med insentivordningene når det er begrenset antall dager med leiebil og forsikringsselskapet selv utsetter reparasjonen...

Disse delene var det ventetid på, vesentlig mer enn ti dager. Codan mente vi måtte rette krav til If for å få forlenget leiebil. Som sagt, så gjort – men If nektet i utgangspunktet å løfte en finger. Det løsnet litt da vi sendte dokumentasjon om at bil er påkrevet i embeds medfør, men vi venter fortsatt spent på resultatet.

Totalt stod Elmer på verksted i fire uker, samt en halv dag hos Teslas servicesenter for etterfylling av AC-gass, «lufting av batteri» (?) og setebeltesjekk. Vi har hatt minst 15 telefonsamtaler med Codan, og et lite knippe med If samt noe epostutveksling.

Dersom Codan er så vanskelige å ha med å gjøre i det enkleste mulige tilfellet av skade på kjøretøy tør jeg ikke tenke på hvordan de oppfører seg dersom det er involverte situasjoner. Vi bytter.

RaggaMan

Berge, dette var en kjip opplevelse.

Jeg var tilfeldigvis innom for å sjekke tips/erfaring ved forsikring av min nye (brukte) TMS, før jeg snublet over din opplevelse som kunde hos min arbeidsgiver :-\

Takk for en fyldig beskrivelse, sparker denne videre internt for gjennomgang av våre rutiner - i tråd med vår stadig skjerpede servicemål.

Ps.Om du har mer på hjertet, er du mer enn velkommen til å bruke meg som mellomledd.
'17 TMX 100D
'16 Leaf N-Tekna 24kw
'14 TMS P85+ *solgt*
'15 B Electric Drive *solgt*
'12 Leaf N *solgt*

cairnz

Sitat fra: berge på mandag 14. desember 2015, klokken 17:28
Erfaringer med Codan? Jepp, dårlige:

<snip>
Deretter var det telefonsamtaler med verkstedet (Toyota Hell Bil Orkanger), som var superhyggelige og hjelpsomme. De takserte skaden – men Codan stolte ikke på takseringen, og ville sende sin egen takstperson. Det kunne ta fire-fem dager. (Husk at vi fortsatt er på de ti dagene leiebil Codan dekker...) Heldigvis mente verkstedet det var komplett unødvendig, så de bestilte de nødvendige delene umiddelbart likevel. Jeg forsøkte å fortelle Codan at det er noe galt med insentivordningene når det er begrenset antall dager med leiebil og forsikringsselskapet selv utsetter reparasjonen...

Hvorfor skulle Codan taksere skaden, når det er If som skal betale for å utbedre de? Må jo i så fall være If som ikke stoler på takseringen?
Elbilist

berge

Sitat fra: cairnz på fredag 18. desember 2015, klokken 10:46
Hvorfor skulle Codan taksere skaden, når det er If som skal betale for å utbedre de? Må jo i så fall være If som ikke stoler på takseringen?
I følge Codan fordi Codan måtte være sikker på at If aksepterte regresskravet.

berge

Sitat fra: RaggaMan på onsdag 16. desember 2015, klokken 11:53
Takk for en fyldig beskrivelse, sparker denne videre internt for gjennomgang av våre rutiner - i tråd med vår stadig skjerpede servicemål.

Ps.Om du har mer på hjertet, er du mer enn velkommen til å bruke meg som mellomledd.
Takk for det! Dette var til og med kortversjonen; det var noen flere komplikasjoner, siden det på et punkt var mistanke om at noen av de nye delene (nye felger) skulle få åtte ukers leveringstid, samt en del frem og tilbake for å avklare om det var korrekt å fremme krav om dekning av merutgifter til drivstoff og bompenger til motpartens selskap eller Codan. (I ettertid har jurister jeg har snakket med ment at svaret antagelig er Codan.)

Codan burde bestemme seg for en policy for leiebil og dekning av merutgifter for forsikring av elbiler, og kommunisere policyen tydelig til nye og gamle kunder.

For øvrig utbetalte If penger for drivstoff og bompenger forholdsvis raskt og greit etter at kvitteringene kom på plass.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA