Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring på Tesla Model S

Startet av Cato76, onsdag 07. november 2012, klokken 10:46

« forrige - neste »

Line

Jeg hadde akkurat en ringerunde da jeg akkurat kjøpte en brukt Tesla S85.
De billigste jeg fant var Codan. Samme oppsett som deg, og at jeg flyttet innbo og reiseforsikring dit så kom den på 11 155 for bilen.
Burde kanskje spurt litt mer spørsmål, når jeg ser posten din. Jeg regnet vel strengt tatt bare med at hvis noe skjedde med panorama taket så var det dekket av kaskoen.
Bor i Oslo med felles garasje.


Meldola

Sitat fra: Mippen på søndag 08. februar 2015, klokken 21:35
Får snart min 85d forhåpentligvis. Begynner å bli på tide å velge forsikring. Forsøkt å finne et godt selskap til ok pris. Det beste jeg har funnet så langt er DNB med best dekning. De har deknings garanti og dekker alt de andre dekker i sine pakker uten tilleggsdekning. For eksempel vet jeg gjensidige dekker panorama tak og tryg dekker parkeringskader. Begge dekningen uten bonustap. Med dnb får jeg de dekningene med. Er det noen andre som kan slå DNB på dekning og pris? Jeg har fått tilbud på 13600 med 16.000km beste forsikring m. dekningsgaranti, 70% bonus 1 år og alle førere over 25. Bor rett utenfor Bergen.

Tok nettopp en ringerunde selv med 16 000km og 70% bonus 1 år alle førere over 25. sjekket da med å ta med forsikring på reise, bolig, innbo og hund i tillegg.

Prisen for bare bilen ble da:

Nemi           17258
Storebrand  12143
Gjensidige   12500
DNB            12073
Codan           9832
IF                 9000 (Dette fikk jeg over telefon og husker ikke nøyaktig)

Disse tilbudene gjaldt vanlig kasko og 6-8 lapper i egenandel avhengig av satsene selskapene har. Bor like utenfor Moss, enebolig med parkering på egen tomt.


Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Trustno1

Jeg hadde ca 7000kr i gjensidige på min P85
40k km/år
over 30 år
Buskerud
Egen garasje
Div rabatter

Fikk nå pris på P85D (samme vilkår) på nesten 14k. Nesten dobling av prisen  :o

Mippen

Sitat fra: Line på mandag 09. februar 2015, klokken 11:25
Jeg hadde akkurat en ringerunde da jeg akkurat kjøpte en brukt Tesla S85.
De billigste jeg fant var Codan. Samme oppsett som deg, og at jeg flyttet innbo og reiseforsikring dit så kom den på 11 155 for bilen.
Burde kanskje spurt litt mer spørsmål, når jeg ser posten din. Jeg regnet vel strengt tatt bare med at hvis noe skjedde med panorama taket så var det dekket av kaskoen.
Bor i Oslo med felles garasje.

Alt blir dekket av kasko, men hos dnb er det ikke tap av bonus hvis det skjer. Det som skiller... DNB har som nevnt deknings garanti og siden Gjensidige dekker panorama tak uten bonustap med sin beste forsikring og If dekker parkeringsbulker fra ukjente inn til 20.000kr uten bonustap dekker også DNB dette uten bonustap. Derfor er kanskje ikke DNB så ille hvis man ser i forhold til det man får med.
Fremtiden er elektrisk.

Carl Anton Stenling

Jeg er ansatt i et forsikringsselskap, men arbeider ikke med å selge forsikringer.

I forhold til DNBs dekningsgaranti så er det viktig at man leser og forstår også det som er skrevet med liten skrift.

For å kunne få en dekning godkjent under garantien må du være i stand til å bevise at et konkurrerende selskap har dekningen. Dette krever normalt at du kjenner noen som vil gi deg kopi av forsikringsbeviset til det konkurrerende selskapet.

Vær også oppmerksom på at de beste dekningene som oftest gis til fagforeningsmedlemmer som del av en spesialavtale (Tekna, LO etc.) Disse dekningsvilkårene er ekskludert fra DNBs dekningsgaranti.

Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Mippen

Sitat fra: Carl Anton Stenling på mandag 09. februar 2015, klokken 22:13
Jeg er ansatt i et forsikringsselskap, men arbeider ikke med å selge forsikringer.

I forhold til DNBs dekningsgaranti så er det viktig at man leser og forstår også det som er skrevet med liten skrift.

For å kunne få en dekning godkjent under garantien må du være i stand til å bevise at et konkurrerende selskap har dekningen. Dette krever normalt at du kjenner noen som vil gi deg kopi av forsikringsbeviset til det konkurrerende selskapet.

Vær også oppmerksom på at de beste dekningene som oftest gis til fagforeningsmedlemmer som del av en spesialavtale (Tekna, LO etc.) Disse dekningsvilkårene er ekskludert fra DNBs dekningsgaranti.

Gjensidige og tryg sine vilkår ligger tilgjengelig på nettet og er for vanlige forsikringskunder. Har snakket med dnb og de kunne bekrefte at de dekker de tingene jeg nevnte uten bonustap med bakgrunn i dekningsgaranti. Jeg ser både pano taket og parkeringsskader som to store potensielle utgiftsposter da jeg så langt i min bil karriere ikke har hatt en bil som har fått stå i fred uten at noen har vært borti den. Alle har bare kjørt uten å melde fra. På min model s blir det derfor bilkamera foran og bak og muligens denne forsikringen for å sikre meg mot store utgifter.
Fremtiden er elektrisk.

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Mippen på tirsdag 10. februar 2015, klokken 13:33
Gjensidige og tryg sine vilkår ligger tilgjengelig på nettet og er for vanlige forsikringskunder. Har snakket med dnb og de kunne bekrefte at de dekker de tingene jeg nevnte uten bonustap med bakgrunn i dekningsgaranti.

Et godt råd er å få bekreftelsen skriftlig fra selskapet. I forhold til vilkår fra konkurrerende selskap så er dette ikke det samme som produktark. Noen selskaper publiserer fulle vilkår, mens andre sender slike vilkår kun til kunder. Man behøver et konkurrerende vilkårssett med alle forbehold som bevis for med sikkerhet å kunne påberope seg dekningsgarantien. Husk også at den som selger forsikringen ikke er den samme som behandler et eventuelt forsikringsoppgjør.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

el nino

Sitat fra: Trustno1 på mandag 09. februar 2015, klokken 16:23
Jeg hadde ca 7000kr i gjensidige på min P85
40k km/år
over 30 år
Buskerud
Egen garasje
Div rabatter

Fikk nå pris på P85D (samme vilkår) på nesten 14k. Nesten dobling av prisen  :o

Dette var billig---hvordan fikk du tilbudet? Andre som har så billig tilbud?

mr.rs4

Prisene på forsikring av TMSP85D er nå nok en del MYE høyere. Tidligere fikk jeg tilbud på ca 7-7,5tusen, nå er billigst ca 10tusen, og det med litt prut-ting.
Stemmer det med dere andre?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

GeirHM

Det er grunn til å tro at forsikringsprisene reflekterer kostnadene forsikringsselskapene har med reparasjonene på TMS. det kan for eksempel ikke være heldig om Drammen Karosseri fortsatt har monopol på reparasjoner for alle bilene over hele landet. Dette er et område hvor eierorganisasjonen TOCN må komme i dialog med Tesla, om de ikke alt er det. Jeg har hørt om skrekkeksempler hvor bytte av ødelagt speil har kommet på 17k og reparasjon av "liten bulk" foran har kommet på 50k. For alt jeg vet kan det være rimelige forklaringer knyttet til begge tilfellene. Jeg har bare fått dem omtalt. Men poenget er det samme, høye forsikringskostnader for oss reflekterer antakelig kostnadene selskapene har med Tesla. Det er i alles interesse at disse reduseres. Inkludert Tesla selv selvfølgelig.

Dennis

Hvem som helst har mulighet til å bli Tesla sertifisert karosseri verksted. De må bare kjøpe riktig utstyr og få riktig kompetanse/kurs som Tesla krever.
Feks er det kun en type jig som er godkjent av Tesla fikk jeg høre av en som jobber med dette. De driver å ser på muligheten for å bli sertifisert Tesla karosseriverksted.
Samme gjelder type lakkprodusent, Tesla gir kun garanti hvis de bruker de som dem har godkjent.

Synes det er bra at Tesla stiller strenge krav så slipper man alle disse type "bakgård" verkstedene.

GeirHM

Det er sikkert bra at Tesla er nøye med å stille krav til sine samarbeidende verksteder. Men det må samtidig være viktig at de bidrar til at flere får den nødvendige godkjenningen. Slik at kostnadene holdes i sjakk. Inntil det motsatte er bevist, tror jeg at stigende forsikringspriser reflekterer at reparasjonskostnadene er høyere enn for andre biler. Vi kommer til å betaler like mye for en tesla som vi tidligere har gjort for to fossilbiler. Og vi kjøper ikke insanemodellen. Og vi har alle mulige rabatter og ingen skadehistorikk. Om vi ser bort i fra den garasjen som kjørte på min kones bil for mange år siden.

Guybrush

Noen som har funnet et forsikringsselskap som ikke blakker deg hvis du kjører 40.000 i året?

sn0le

Bruker Storebrand.
- S85
- Jeg er 37 år
- Har 75% bonus >5 år
- Bor på Kløfta
- Egen garasje
- Ingen under 25 år
- Kasko pluss
- 30.000km pr år.
Ca 9.600kr pr år.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA