Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring på Tesla Model S

Startet av Cato76, onsdag 07. november 2012, klokken 10:46

« forrige - neste »

Dennis

Sjekket pris på en P85 hos Gjensdige med samlerabatt kommer den på ca 6000 kr med 75% bonus, 16k kjørelengde, fører over 23år.

Sjekket også samme bare med 50 000km kjørelengde, da går den opp til ca 10500
Den prisen over her fra if på over 22 000 på en S85 er jo helt latterlig, selv om det er fri km så er det vel ikke mange her som kjører mer en feks 50 000 km i året eller?

B_Tesla

Du må også sjekke dekkningsgrad og egenandel/leiebil. Uten den informasjonen gir jo tallene ikke mening.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Pompel

Hos If var visst det neste over 30.000 km ubegrenset kjørelengde og jeg har 35.000 km i året bare på kjøring til/fra jobb.

Egenandel mener jeg var på 6000, men dekningsgrad?
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

tonl

Også er det dyrt for forsikringselskaper å reparere tms siden det er få godkjente tesla verkstedet.

stine123

Hei igjen dere :) Jobber som agent for et av selskapene nevnt over her, og kan komme med gode pristilbud på deres Teslaer. (Kan gjerne regne over alt dere måtte ha forsikringer i tillegg, mulige samlerabatter å hente her)  bare ta kontakt per melding så skal vi se hva vi kan få til. Er å nå alle dager i uka, til nesten alle døgnets tider. Dette er selvfølgelig helt uforpliktet.

sn0le

Ble oppringt av If her om dagen.
De hadde lyst å høre om jeg ville tilbake til de, siden den forrige bilen min var forsikret der.
Han regnet på det, og kom ikke så gærnt ut sammenlignet med konkurrentene.
Men siden firmaet har en veldig bra avtale med Storebrand så var det enda langt å gå før han kunne matche de.

Det som derimot var litt interessant er at han sjekket hva min forsikring hos de ville kostet hvis jeg bodde andre plasser.
Husker ikke i farta hva summen var for der jeg bor, men mener det var 11-12 tusen.
Hadde jeg bodd i Stavanger så ville jeg havnet ned på 8-tusen-tallet.
For hjembyen min i Nordnorge så ble det faktisk litt dyrere enn i Oslo.

Det får meg til å tenke. Hvor man bor har selvfølgelig noe å si for risikoen for skade ved kollisjon eller innbrudd etc.
Men at Narvik er mere risikabelt enn Oslo har jeg ingen tro på.
Det som derimot kan spille inn er hvor langt bilen må transporteres i tilfelle skade.
Og da kan jeg skjønne at Narvik ble dyrere enn Oslo med tanke på nærmeste Servicesenter.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Epleskreller

Sitat fra: sn0le

Det får meg til å tenke. Hvor man bor har selvfølgelig noe å si for risikoen for skade ved kollisjon eller innbrudd etc.
Men at Narvik er mere risikabelt enn Oslo har jeg ingen tro på.
Det som derimot kan spille inn er hvor langt bilen må transporteres i tilfelle skade.
Og da kan jeg skjønne at Narvik ble dyrere enn Oslo med tanke på nærmeste Servicesenter.
Da jeg kjøpte forsikring i fjor gjorde jeg samme øvelsen. Det viste seg at Hurum (der jeg bodde) var nesten dobbelt så dyrt som Sandnes og da hadde Tesla bare verksted på Alna.. Så avstandsteorien passet ikke. Tipper ant. Oppgjør/ant biler teller mer.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

AndreasEl

Grunnen til at Rogaland, da spesielt Sandnes og Stavanger avgir rimligere bil forsikringer enn f.eks Oslo, er at det er mindre snø og sludd i disse områdene. Dette igjen fører til lavere risiko for kollisjon og utforkjøring og dermed også lavere premie. Skadestatistikk på vinterføre er dobbelt så høy i Oslo enn f.eks i Sandnes.

Mvh
Andreas Elvethun

Forsikringsagent AMH Forsikring

sn0le

Men vil vel tro at sjansen for skade er høyere i Oslo enn i Narvik da. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

ihlhaug

Jeg endte på 7700 hos DNB, da med super kasko, 12000km, 4000 egenandel. Har 70% bonus 2. året, 30 år gammel, bor i Bergen. Vet ikke helt om det er det billigste, men tror det er greit. Noen bedre, uten å legge til diverse annet?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

finn_roen

Noen som har fått økt forsikringspremie på sin bil, jeg gikk inn på nettsiden til mitt forsikringselskap og der har premien økt med ca 2000kr/år siden jeg tegnet forsikringen min i fjor sommer..

RBK

Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

B_Tesla

En ting jeg har merket etter jeg fikk bilen er at jeg kjører mer. Mye mer. Det kan være en ting å tenke på når man regner på forsikring.

Jeg ser at jeg oftere drar til steder jeg ellers ikke ville dratt i hverdagen. Velger andre kjøpesentere - det koster jo ikke noe å kjøre. Før ble jeg også begrenset av bomring osv. Har nesten doblet kjøremengde, men her inngår også litt høytids-kjøring, så helt rett blir det ikke.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Øggen

Joda det stemmer. Har økt kjørelengden i forsikringen  3 ganger siden februar  2014

Mippen

Får snart min 85d forhåpentligvis. Begynner å bli på tide å velge forsikring. Forsøkt å finne et godt selskap til ok pris. Det beste jeg har funnet så langt er DNB med best dekning. De har deknings garanti og dekker alt de andre dekker i sine pakker uten tilleggsdekning. For eksempel vet jeg gjensidige dekker panorama tak og tryg dekker parkeringskader. Begge dekningen uten bonustap. Med dnb får jeg de dekningene med. Er det noen andre som kan slå DNB på dekning og pris? Jeg har fått tilbud på 13600 med 16.000km beste forsikring m. dekningsgaranti, 70% bonus 1 år og alle førere over 25. Bor rett utenfor Bergen.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA