Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring på Tesla Model S

Startet av Cato76, onsdag 07. november 2012, klokken 10:46

« forrige - neste »

Pompel

Sitat fra: RuneBreiseth på torsdag 10. juli 2014, klokken 08:54
12000 kr hos DNB. Egenandel 8000 kr og fri kjørelengde. Full bonus
Samme som jeg fikk fra DNB, men lurer på om jeg fikk det på egenandel på 6000 kr
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

tonl

Fikk tilbud på forsikring til TMS85 fra DNB.

kr 15 000. 75% (3.år) frikjørelengde, Oslo, fellesgarasje, alle sjåfør over 30år, egenandel 8000kr.

For 20.000km i året var prisen på nesten kr 10.000. Så da var valget egentlig lett når det bare ca 5000kr som skiller mellom 20.000km og frikjørelengde...

Pompel

Husker ikke egenandel, men lurer på om det var 8000kr. Fikk også tilbud på ~12000kr for fri kjørelengde hos DnB.

Snakket med If i går som vi i dag bruker og der endte vi opp på 28000kr :o Virker som at vi muligens ender opp med  å flytte forsikringene til DnB.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Djur1

Er det noen som nå får endret forsikringspremiene sine en del når får polisene for det nye året.

Min gikk opp 1000 kroner. IF forsikring.

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Muffinman

Har i dag kasko i Eika på 40.000km, og betaler ca. 9500. Kjørelengden holder ikke, jeg trenger sannsynligvis rundt 45.000. Neste trinn hos Eika er fri kjørelengde til ca. 11000.

Det blir jo 1500 kr ekstra for ca. 5000 km. Er dette en vanlig stige for kjørelengde hos andre selskaper også?

For øvrig en P85.

Eip

ER kunde hos gjensidige.
Fikk 18000kr på nett for 2 måneder siden.
Nå i går kostet den ca 8000
Så prisene er endret nå i det siste

P85 16000km 75% over 5 år.
VIN: 509XX PD

Philippo10

Hvordan funker dette med %? 20-30-50-70% Hvordan beregnes dette?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Asarin

Sitat fra: Philippo10 på onsdag 20. august 2014, klokken 23:42
Hvordan funker dette med %? 20-30-50-70% Hvordan beregnes dette?

Grunnpris beregnes på bakgrunn av bilen, hvor du bor, egenandel, alder og hvor langt du kjører (og sikkert et par andre ting).

Det er normalt at man starter med 20% bonus om man ikke har hatt bil før (eller på en stund). Så dette trekkes fra grunnprisen, og man får prisen man ender opp med å betale.

Tror standarden er at man går opp 10% bonus i året, til man havner på 70-75%. Om man har skyld i en ulykke, eller på en annen måte bruker din egen forsikring til å betale for noe - så trekkes man vel 30% i bonus - og man må tjene opp dette på nytt.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Pompel

I tillegg så har man dette med år (etter man har nådd 75%). Jeg hadde DnB inntil nylig og der lå jeg på 75% 8. år. Etter skifte til Gjensidige så ligger jeg på 75% 5. år i og med at Gjensidige ikke regner mer enn 5 år etter 75%.

Jeg har nå endelig fått forklaring på dette med antall år etter 75%. Dersom du skulle bli skyld i en skade og har 75% 5. år, så vil årene trekkes fra og man lander på 75% 0 år. Forsikringen vil derfor ikke bli dyrere selv etter en skade. Dersom du har 75% 3. år, så vil det derimot trekkes % fra bonusen og forsikringen blir dyrere. Man må derfor kjøre skadefritt i fem år etter å ha nådd 75% for å slippe bonustap.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Olatho

Spørsmålet er vel egentlig hva de regner 20, 50 eller 75% av.
For jeg får det ikke til å stemme at det er en prosentvis rabatt på prisen. Hvis det hadde vært det, så hadde jo prisforskjellen vært større enn jeg har fått inntrykk av i alle fall.
Med en basispris på feks 10 000 ville jo da en med 20% betalt 8 000, mens en med 75% hadde betalt 2 500. Jeg får ikke dette til å stemme med de prisene jeg har fått og sett.

aness

Sitat fra: Olatho på torsdag 21. august 2014, klokken 11:56
Spørsmålet er vel egentlig hva de regner 20, 50 eller 75% av.

Slik jeg har forstått det deles forsikringen opp i to deler, ansvar og (del)kasko.

Prosentene forteller deg hvor mye rabatt du har på (del)kasko, mens ansvarsbiten er fast.

tonl

Et lite tips. De fleste kjenner til dette fra før. Ring flere forsikring selskaper og be om tilbudet helst skriftlig. Ta det billigste/rimeligste tilbudet og ta dette opp med nåværende selskap som du har idag. Hør om de kan gi deg et bedre tilbud enn det rimeligste tilbudet du fikk fra andre selskaper.

Jeg gjorde det på den måten og det sparte meg for litt over 3000kr i året. Vilkåren ble til og med litt bedre. Dermed slipper jeg å bytte forsikringselskap.

Olatho

Sitat fra: aness på mandag 25. august 2014, klokken 13:51
Sitat fra: Olatho på torsdag 21. august 2014, klokken 11:56
Spørsmålet er vel egentlig hva de regner 20, 50 eller 75% av.

Slik jeg har forstått det deles forsikringen opp i to deler, ansvar og (del)kasko.

Prosentene forteller deg hvor mye rabatt du har på (del)kasko, mens ansvarsbiten er fast.

Så om man dropper kasko - som ikke er helt unaturlig på en eldre bil feks - så har bonus ingen betydning? Er vel evt heller omvendt, at bonusen beregnes av ansvarsforsikringen, mens kaskoen er fast?

E_S

Delkasko (brann, glass, tyveri) er fast uansett bonus, kommer mest an på bosted. Ansvar- og kaskobiten avhenger av bonusen. :)
:)

F_P

Kan nevne at If skulle ha drøyt 5000,- mer enn DnB for 16.000km i året. Eller 60% mer om du vil på tross av høyere egenandel.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA