Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring på Tesla Model S

Startet av Cato76, onsdag 07. november 2012, klokken 10:46

« forrige - neste »

OddB

Det ser sånn ut. La inn samme data og fikk over 15000 :P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

teslaz

Bilen skal parkeres i garasjen og resten skal være skrevet i signatur feltet  8) 8)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Quattro

Sitat fra: teslaz på tirsdag 19. november 2013, klokken 20:14
Bilen skal parkeres i garasjen og resten skal være skrevet i signatur feltet  8) 8)

Joda, oppdatert signatur nå, men parkering i gate på Majorstua. Garasje er luksus i byen og koster nesten mer enn bilen!
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Avh

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 19. november 2013, klokken 11:31
Tesla/Elon har jo sluppet et statement nå hvor de sier at bilene ikke ligger så lavt lengre OG at "Third, to reinforce how strongly we feel about the low risk of fire in our cars, we will be amending our warranty policy to cover damage due to a fire, even if due to driver error."

Jeg fikk beskjed fra IF om at TMS'en var blitt dyrere å forsikre hos dem grunnet brannene i USA. Da burde jo dette sette ned prisene igjen. Sender epost nå og forhører meg - er lov til å prøve :)

Ikke bare prøve: Tesla tar jo livet av argumentet om brann når det gjelder å erstatte bilen. Ta en ny telefon til IF du, for nå møter de seg selv i døren.
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Otto

Sitat fra: Cecilie på tirsdag 19. november 2013, klokken 13:00
Det er tydelig at Gjensidige forskjellsbehandler veldig... Jeg fikk tilbud på 6484,- i året av dem, og det trumfet alle andre for meg, så da ble det Gjensidige videre (har mine andre forsikringer der også).
30 år, 70%, 16.000km, full kasko, 8000,- i egenandel, bosatt i Oslo.

Det kan jo også nevnes at jeg har hatt forsikring hos dem siden jeg måtte betale ungdomstillegg, og har kjørt skadefritt i alle de årene og at jeg er Tekna-medlem (som gir Gjensidige-rabatt). Jeg regnes vel som lav-risiko sjåfør da? Hjelper det at jeg er kvinne også tro?


Jeg har nå lenge vært i kontakt med Gjensidige, og vært kunde der i mange, mange år. Første prisen var over kr.  19000,- for 16000 km, 8000 i egenandel, 75%, full kasko, egen garasje og bosatt på Strømmen. Klarte i dag å prute dette under kr. 16000,-. Jeg har alle forsikringer gjennom Gjensidige, villa, hytte, reise, ulykke osv.

Hvem i all verden er det dere kontakter???

Mvh
O2
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

mgarm

Jeg bare ringte det vanlige nummeret og han sa han måtte kontakte meg etterpå. Etter 30 min ringte han.
Jeg skal få en S85

Tempe Dekkservice

30år, 70% bonus og fikk pris på 9000,- i dnb. Bor ganske sentralt i Trondheim.
12000km og 8000 egenand

coskars

Tesla'n blir bil nr 2, så måtte starte på 50%. Men uansett ca 7500kr med IF.
Fredrikstad, 16km, 33 år, 10(?) egenandel.

Tilbud fra gjensidige kunne ganges med minst 3, selv om jeg var god kunde der.
Endte med å flytte over alt til IF, og sparte på både bil nr 1 og hus.
Sølvgrå P85, november 2013.
Fredrikstad

janmb

Helt hårreisende å se hvor tilfeldig og sprikende resultat folk får fra en dag til neste, hos samme selskap, samme forutsetninger og bosted...

Virker nesten som det er nødvendig å hente inn tilbud fra ikke bare mange ulike selskap, men samme selskap over flere dager - og velge det billigste.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Cecilie

Sitat fra: Otto på tirsdag 19. november 2013, klokken 20:47
Sitat fra: Cecilie på tirsdag 19. november 2013, klokken 13:00
Det er tydelig at Gjensidige forskjellsbehandler veldig... Jeg fikk tilbud på 6484,- i året av dem, og det trumfet alle andre for meg, så da ble det Gjensidige videre (har mine andre forsikringer der også).
30 år, 70%, 16.000km, full kasko, 8000,- i egenandel, bosatt i Oslo.

Det kan jo også nevnes at jeg har hatt forsikring hos dem siden jeg måtte betale ungdomstillegg, og har kjørt skadefritt i alle de årene og at jeg er Tekna-medlem (som gir Gjensidige-rabatt). Jeg regnes vel som lav-risiko sjåfør da? Hjelper det at jeg er kvinne også tro?


Jeg har nå lenge vært i kontakt med Gjensidige, og vært kunde der i mange, mange år. Første prisen var over kr.  19000,- for 16000 km, 8000 i egenandel, 75%, full kasko, egen garasje og bosatt på Strømmen. Klarte i dag å prute dette under kr. 16000,-. Jeg har alle forsikringer gjennom Gjensidige, villa, hytte, reise, ulykke osv.

Hvem i all verden er det dere kontakter???

Mvh
O2

Jeg sendte bare epost via kontaktskjema på sidene deres mens jeg var logget inn og ba om skriftlig tilbud. Fikk svar i løpet av neste dag med det tilbudet. Ingen videre pruting foregikk.
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

edeb

Tilbud fra Sparebank1 SR Bank

Merke: TESLA MODEL S 85 KWH bil EL.BIL
Kjennemerke: **
Registreringsår: 2013
Opplysninger som er gitt
Brukere under 23 år: Nei
Kjørelengde: 16 000 km årlig
Bonus: 75% bonusfri skade
Forsikringen omfatter: Egenandel: 4000
Ansvarforsikring
Fører- og passasjerulykkesforsikring
                                                                                2 056
Minikaskodel av kaskoforsikring Egenandel  4 000         1 538
Toppkaskoforsikring Egenandel  4 000                          5 406

Pris per år                                                                  9 000

Spesielle egenandeler og fradrag kan gjelde for visse typer skade. Dette vil framgå av vilkårene.
I prisen er det fratrukket kr 2 145 i rabatt basert på følgende kundeforhold: Helkunde, Bankkunde.
Bonus 75% 3.år

Det er gitt sikkerhetsrabatt for
Startsperre: Ja
Automatgir: Ja
Parkering i egen garasje: Ja
FG-godkjent alarm: Ja
FG-godkjent søke- gjenfinningssystem: Nei
Kun bruker over 30 år.

rene

IF ringte meg i dag, så jeg spurte dem likegodt hva jeg må ut med.
28 år, ingen førere under 24, 12k i året, 6k egenandel, leiebil, 75% bonus, parkering i garasje osv.
6157 spenn.

Carl Anton Stenling

Jobber selv i et forsikringsselskap (SpareBank 1) med noe helt annet enn bilforsikring.
Ut fra eksemplene i denne tråden er det tydelig at Teslaen gir utfordringer for selskapene når de skal prise. Dette er jo en disruptiv teknologi som ryster markedet - ikke bare bilprodusentene, men også forhandlerne av andre merker og forsikringsselskapene klør seg i hodet.
Noen momenter gjør det ekstra vanskelig å prise:

  • Vil bilen bli kjørt mer defensivt siden den er elbil? (Neppe)
  • Hvordan skal man vektlegge brannrisikoen?
  • Hva med motorskaderisikoen?
  • Karosseriskader kan bli dyre å reparere - og det kan bli lange transportveier til verksted. Skal forsikringsprisen avhenge av avstand til verksted?
Her er det vel slik at også forsikringsselskapene får en bratt læringskurve. Etter det første året på markedet vil man nok ha mer grunnlag for å gi riktige forsikringspriser. Samtidig gjør antallet biler som registreres at alle seriøse forsikringsselskaper blir nødt til å prise forsikringen - man kan ikke nekte forsikring for en populær modell.

Hva tenker dere: Burde Tesla Model S være dyrere å forsikre enn en tilsvarende bil i samme prisklasse?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Tesla-man

Tja, selskapene må vel vurdere risiko som for alle andre forsikringer de tilbyr. Det største avviket er vel elmotor.  Ser ikke at det endrer risikobildet vesentlig, ihvertfall ikke nå som usikkerhet ifm. brannrisiko kan utelukkes. Det dekkes av Tesla.

Biler med stor motor/høy effekt er ikke nytt.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Frodebo

Handler vel om i hvor stor grad forsikringsselskapene er offenive eller ikke. De store prisforskjellene gjenspeiler kanskje derfor like mye om de er "på hogget" eller vil være på den sikre siden når usikkerheten er stor. Det er forståelig.

Det jeg synes er verre å forstå er de store forskjellene fra samme selskap. Det virker for meg som et tilfeldighetenes spill og gir ikke alle fall ikke meg et så veldig seriøst inntrykk av bransjen.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA