Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon

Startet av kberge, onsdag 03. oktober 2012, klokken 16:17

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 21. september 2014, klokken 10:25
Sitat fra: Epleskreller på søndag 21. september 2014, klokken 07:22
Espen, du har gjort som meg da... Jeg hadde P186 som jeg kansellerte..ombestemte meg og reserverte på nytt. Er fremdeles under 50% på at jeg kommer til å gjennomføre kjøpet.
Du har jo en TMS, så da er det ikke noe stress. Jeg vet jeg kommer til å kjøpe Model X eller AWD Model S, helst før utgangen av 2015. Inntil mer detaljer om AWD Model S kommer, så er det nok Model X som ligger klart i ledelsen. ;)

Jeg må selge min TMS om jeg kjøper TMX. Blir for råflott og ha begge deler :-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Epleskreller på søndag 21. september 2014, klokken 10:46Jeg må selge min TMS om jeg kjøper TMX. Blir for råflott og ha begge deler :-)
Det kan jeg skjønne. Men du trenger jo ikke stresse akkurat. Du klarer deg nok ganske fint med Model S frem til du eventuelt bestemmer deg for å gå for Model X.

Verre for meg som kjører Hyundai i30 stasjonsvogn. ;) (Den er heldigvis ikke *så* forferdelig.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

KrW

Da har min bror også lagt inn reservasjon  :) Han fikk #2758. Han vet faktisk enda ikke hvordan han skal få ladet da han bor i blokk med utendørs parkering uten sted for elbillading.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Han har jo noe tid å planlegge, begynne med å komme seg inn i styret på borettslaget, eller møte opp på årsmøte og fremme forslag om ladeplasser på parkeringsplassen. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

audioboy

Utålmodig....  Fikk Sig#547. Reservert 21.09.2014
TMS85D  2015/TM3 2019/Audi e55 2020/TM3P 2020/Audi e50 2020/TMY 2021/Audi e55 S-line 2022/TMY 2022

tessy


Earlian

#336
Sitat fra: tessy på onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:48
#2815 Reservert idag..

Thx!

And while i got half my Numbers from here, i feel the need to share my graphics.

Thank you all for sharing your numbers and greetings from the south (middle of Germany)

Earl (#2064, june)
Sorry, cant write in norwegian

-Europe monthly with alltime-high

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Earlian på onsdag 01. oktober 2014, klokken 21:28

And while i got half my Numbers from here, i feel the need to share my graphics.

Thank you all for sharing your numbers and greetings from the south (middle of Germany)

Earl (#2064, june)
Sorry, cant write in norwegian

Willkommen Earlian!

Interesting graph you showed. I guess the renewed interest for TMX is related to the fact that TM actually have started to produce alpha models and that we believe that it might be real in the near future ;)
But I must admit that the long waiting time is taking its toll right now; I'm desperate for more real info on the production model from photo to specifications and prices. But I do hope that TM got some nice surprises for us.

sigurdi

@Earlian - thanks for your input, interesting and I guess this development in reservation numbers is why Tesla is traying to have sales to the S instead of the X. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

mark32

#339
The EU-Signatures are sold out since this morning! Last known number was 549 from 24th.September.
Now we have to wait....

Model X Sig 341
Model S 85P since Nov 2013

sigurdi

#340
Da var EU signature utsolgt, ganske bra timet med tanke på Eventen nå på Torsdag om X blir vist.

Oppdatering:

Det går fremdeles å oppgradere gjeldene Produksjons versjon til signature.
Så dersom en er kjapp, så kan de nok gjøre dette før denne muligheten også blir stengt. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Øyvind.h

Og når den muligheten stenges tipper jeg de vil operere med Sig venteliste slik de gjorde på Model S for de som ønsker å bytte.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sigurdi

Dersom X blir vist på Torsdag, er i nærheten av det den er blitt hypet til, for så å dukke opp i Paris og andre bilutstillinger, blir nok ventelistene på Signature ganske lange ganske kjapt, også her i Europa.

Er fremdeles 1/2 år eller mer før første kundene får sine biler i USA og nesten et år her over fjorden og tipper rundt 18-20 000 reservasjons holdere.
(Tror nok at noen tusen World Wide har trekt seg slik at Tally på TMC er nok 10-20% for høy.)

Men blir bilen vist, kan nok tallene akselerere kraftig i tiden fremover, så skal en ha et lite håp om X i 2015 må en raske på.
Horten
Model X90D (18.03.17)

audioboy

Noen som vet hvordan Signaturopplegget fungerer?  Trodde det var et bestemt antall biler (1000 i NA, og 500 i Europa). Tydeligvis ~49 av de første 500 i Europa som har trukket seg, og man da har kunnet reserver opp til #549. Forstår at man kan stå på Signatur-venteliste i tilfelle flere trekker seg, men hva skjer om ingen trekker seg?  Og hva med produksjonsmodeller som oppgraderer, hvor i rekka kommer de?
TMS85D  2015/TM3 2019/Audi e55 2020/TM3P 2020/Audi e50 2020/TMY 2021/Audi e55 S-line 2022/TMY 2022

sigurdi

#344
Signatur skal bare produseres i begrenset opplag, men er vel ikke sakt nøyaktig tall fra Tesla sin side verken i USA eller Europa når det gjelder Model X.
Men 500 i Europa og 1200 i NA er vel tall som henger litt i lufta.

Var endel som trekte seg på Model S også etter de var utsolgte, så ser ut som de har tatt mer høyde for dette nå og "over booket" noe.
Så er det ingen som trekker seg, vil jeg tro at alle som har reservert og betalt depositum får sin Signature om så Tesla må produsere 549stk til Europa.

Så med en slik overbooking er det ikke sikkert at det hjelper å stå på ventelisten.

Oppgraderer du fra produksjons modell får du nytt sekvensnummet på Signature og produksjons model reservasjons nummeret blir ubenyttet. (Samme som om noen trekker seg)

Så har du Produksjons model #1, er det mye bedre å reservere en signature i tillegg, så kan en se hva som skjer.
Avgjørelsen om en skal fullføre en reservasjon, trenger en ikke ta før en får mulighet å konfigurert bilen(e).

Tror det er noen med dobbelt reservasjon, som bare kjøper en bil men ønsker valgfriheten, og tidlig bil uansett hvilke det blir.
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA