Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av Team Lotus, onsdag 05. september 2012, klokken 19:51

« forrige - neste »

Mippen

Vet ikke hva som skjer. Bildet er tatt i 22 megapixel oppløsning og er helt fint her men ikke på forumet.
Fremtiden er elektrisk.

Jan-Børre Olsen

Det er det som er problemet. Oppløsningen er så høy at komprimeringsalgoritmen på serveren ikke skjønner bæra. Prøv å komprimer den litt på din egen pc til vettug størrelse og så last den opp.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Mippen

Fremtiden er elektrisk.


Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Kjell Leaf

Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004


Kvikken

Er det slik at man får en inkallelse til 1-års service fra BNH forhandleren man kjøpte bilen ny fra? Eller må man sørge for dette i tide selv?

Bergenseren

Sitat fra: glennha på lørdag 25. oktober 2014, klokken 14:15
Er det slik at man får en inkallelse til 1-års service fra BNH forhandleren man kjøpte bilen ny fra? Eller må man sørge for dette i tide selv?

Hvis det er som her i Bergen, så vil du få en påminnelse når servicetidspunkt nærmer seg, men du må selv bestille time.
Grå Leaf 2013 Tekna 24 kWh september-13.
Brun Leaf 2021 N-Connecta 62 kWh desember-21.

Kvikken

#864
Jupp ironisk nok fant jeg en e-post om påminnelse som hadde kommet 1 dag før jeg ringte og bestilte time :). Synes den kom litt sent (bare 1 måned før), men de har vel god servicekapasitet da.

Fikk ellers pristilbud fra BNH på 3260,- for 1. års service. Det virker litt høyt? Var det ikke slik at også BNH skulle ha justert ned serviceprisene?

Uansett ikke så ille per år men likevel betenkelig at det skal koste omtrent like mye som mine VAG biler fra tidligere når det er mindre å gå over på en elbil.

Kjell Leaf

Sitat fra: glennha på fredag 31. oktober 2014, klokken 11:58
Jupp ironisk nok fant jeg en e-post om påminnelse som hadde kommet 1 dag før jeg ringte og bestilte time :). Synes den kom litt sent (bare 1 måned før), men de har vel god servicekapasitet da.

Fikk ellers pristilbud fra BNH på 3260,- for 1. års service. Det virker litt høyt? Var det ikke slik at også BNH skulle ha justert ned serviceprisene?

Uansett ikke så ille per år men likevel betenkelig at det skal koste omtrent like mye som mine VAG biler fra tidligere når det er mindre å gå over på en elbil.
Ventetiden for å få en time bruker vel ikke å være så lang på de fleste verksteder, dette er jo ikke Tesla  ;)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Kvikken

#866
På de 4 VAG bilene har/hatt i vårt eie har det kunnet være lang ventetid på merkeverkstedene i Oslo/Omegn. Men det gikk jo greit med Leafen.

På mange måter glad for at jeg ikke har en Tesla med behov for spesialistverksted.

MindViruz

Gjentar prisene fra flesland auto i Bergen for Leaf:
1. års service kr 1.300,- inkl kupefilter
2. års service kr 2.000,- inkl bremsevæske og kupefilter

Bremse smøre service på alle 4 hjul koster kr 600,- (ikke påkrevet for stempel, og skremmende lett å gjøre selv, hvis du ønsker)

De tar også service på andre elbiler som BMW, VW, Tesla mm.

fredsjo

Har vi noe DIY guide for smøring av bremser her på forumet?
2021 Tesla Model Y
2018 Tesla Model X
(S) 2014 Nissan Leaf Tekna
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

MindViruz

Ja. Jeg mener du får den opp hvis du søker på google.

- Av med caliper (heng den i ett tau fra demperen.
- Av med klaven
- Det ligger noen blikkplater som bremsklossene glir i. Børst disse med stålbørste, mens de sitter i klaven. Ta de så ut og børst sporet i klaven.
- Ta ett drag med en fil på bremseklossen, der den glir i sporet, hvis nødvendig.
- Hvis glideboltene ikke glir godt, sett de inn med egnet fett. (Bremsesylinderfett har jeg hørt er bra).
- Smør sporet som bremseklossene glir i, med en liten pensel og litt fett. (Jeg brukte bremsecaliperfett. Superfit fra bosch er visst veldig bra)
- sett inn bolter med egnet fett, så får du de løs neste gang. De kan sitte noe jævlig.

Det hele gjøres med ett skrallesett og fastnøkkelsett.

Ta deg god tid første gang, så går det lett neste gang. Greit å gjøre når man skifter hjul.
-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA