Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Cobos

Sitat fra: Touring på torsdag 19. mai 2016, klokken 16:43
At Goldman S oppgraderte kursen like før de var med på emisjonen? Kan ikke så mye om aksjer,  men er ikke det inside?
Nei, nei det er det ikke. Det er nemlig vanntette skott mellom analyseavdelingen og bankavdelingen. Dette er helt tilfeldig...
Og tror du på det har jeg en par investeringsprosjekter du burde se på :-P

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Tuxedo

#2311
Sitat fra: Touring på torsdag 19. mai 2016, klokken 16:43
At Goldman S oppgraderte kursen like før de var med på emisjonen? Kan ikke så mye om aksjer,  men er ikke det inside?
I dette tilfellet tror jeg det faktisk kan være tilfeldig.  Siden tidsrommet mellom de to meldingene var så kort, var det ikke mye penger å tjene - men til gjengjeld stod GS frem som potensielle insidere og markedspåvirkere, samt fikk mye negativ presse.  Er litt i tvil om det var planlagt, for GS pleier ikke være så dumme.

weld77

Timingen til GS er såpass håpløs at den mest opplaget forklaringen faktisk er at skottene mellom analyse og egenkapitalavdelingen er rimelig tette.

Det er også forskjell på å være tilrettelegger av en emisjon og være aksjonær i et selskap.

lunitiks

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck ...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Livestreaming av 2016 shareholdermeeting om en drøy halvtime (23:00 norsk tid idag).
https://www.teslamotors.com/2016shareholdermeeting
Model S 85D

Arha

NEW YORK (TheStreet) -- Shares of Tesla Motors (TSLA) closed down by 2.62% to $229.34 in Thursday's trading session, as U.S. safety investigators look into reports of suspension problems in the electric vehicle manufacturer's Model S sedans, Reuters reports.

https://www.thestreet.com/story/13603106/1/tesla-tsla-stock-falls-on-reports-of-model-s-suspension-problems.html?puc=TSMKTWATCH&cm_ven=TSMKTWATCH
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Amoss

http://learnbonds.com/129397/tesla-motors-2000-cars-week/

Sitat
Tesla Motors Inc (TSLA) Hits 2000 Cars/Week; Avoid Shorting TSLA

...

In assuming that Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA) maintained 1,140 weekly production until last week, the firm would have produced 1,140 cars in the last 22 weeks. In essence, the firm would have made 25,080 cars up until last week. If we adopt a conservative assumption that the firm will maintain an output of 2000 cars week for the remainder of this year, the firm will produce 2000 cars for 30 weeks to make 60,000 cars.

Adding 25,080 cars in the first 22 weeks plus 60,000 cars in the last 30 weeks of the year means that the firm will deliver 85,080 cars by the end of 2016 – smack dab in the middle of its 80,000 to 90,000 range.
Model S 85D

SabreMan

Kvalitetsproblemer eller overdrivelse? Jeg regner med at det er Model X som står for det meste av dette, selv om jeg har fått inntrykk av at de begynner å få (eller har fått) kontroll på det.

Is One Out Of Every 10 Cars Coming Down The Tesla Line A Reject?
http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/06/14/one-out-of-ten-cars-coming-down-the-line-is-a-reject-tesla-says/?utm_source=yahoo&utm_medium=partner&utm_campaign=yahootix&partner=yahootix#258819135d8e
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Espen Hugaas Andersen

Overdrivelse. Den viktige nyheten er at de har passert 2000 biler/uke. Det betyr at de er godt på vei til å møte salgsmålene for året.

Om det faller mer nå fyller jeg nok opp med litt mer aksjer. Siste kjøp var på 220 i begynnelsen av mai.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

krl

Jeg har vært på flere fabrikker i Europa, og kan si så mye som at italienske bilmerker har (eller hadde i det minste for 10-11 år siden...) vesentlig dårligere tall ved første inspeksjon. Ganske så mange biler må inn igjen for feilretting pga. alt fra taktrekk, merker her og der, for høge utslipp under avgasstest etc. etc..

Slike tall kommer normalt ikke ut, da dem som får informasjonen må signere på NDA.

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

epsilone6

Deler ikke helt kjøpskåtheten deres, jeg har vanskelig for å se de positive triggerne, syns Tesla har satt seg opp for å feile i det korte bildet. Jeg skal vurdere å gå inn om den skulle falle ned i 120-150, Tesla er så langt unna å være et selskap som skaper avkastning for aksjonærene ennå så det er lite som holder kursen oppe om det først blir litt svartsyn. Dette er litt sett i lys av at jeg forventer en betydelig korreksjon på børsene generelt, evig krakknisse  ;)

Tuxedo


Real EoN

Oppkjøp ?  Mer røverkjøp, eller stjeler SCTY og peker nese til den vanlige aksjeholder  ;D
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Avh

Aksjekursen på SolarCity steg med 15 prosent i etterhandelen i USA tirsdag, mens Tesla-aksjen falt 12 prosent.
Uansett: En jojo-aksje
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA