Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Solgte unna litt. Så nå star jeg klar til om det skulle falle igjen.

Ikke at jeg vet om det vil gjøre det. Men tror jeg venter til etter Q3 rapporten før jeg bestemmer meg for neste trekk.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kjølholdt

Er det noen her inne som har gått inn i solar city, og hvilken kurs kjøpte dere på. ser at det er 59 dollar nå
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

JohanH

Sitat fra: kjølholdt på mandag 03. november 2014, klokken 11:54
Er det noen her inne som har gått inn i solar city, og hvilken kurs kjøpte dere på. ser at det er 59 dollar nå

Ja på $13 første tradingdagen (IPO prisen var $8 tror jeg hvis jeg husker riktig). It's a keeper.

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

JohanH

Håper flere her var tungt inne med kortsiktige kjøpsopsjoner med tanke på de dystre prisene TSLA tradet på siste ukene?

Tuxedo

#1745
Sitat fra: JohanH på onsdag 05. november 2014, klokken 22:51
Håper flere her var tungt inne med kortsiktige kjøpsopsjoner med tanke på de dystre prisene TSLA tradet på siste ukene?
Mange har vel i så fall en strike pluss premie over det aksjen åpner på i morgen, sånn ca 245 tipper jeg.  Da er det ikke mye hjelp i.  Denne gangen var det nok de som utstedte kortsiktige opsjoner som tjente penger.

JohanH


Sitat fra: Tuxedo på onsdag 05. november 2014, klokken 23:08
Sitat fra: JohanH på onsdag 05. november 2014, klokken 22:51
Håper flere her var tungt inne med kortsiktige kjøpsopsjoner med tanke på de dystre prisene TSLA tradet på siste ukene?
Mange har vel i så fall en strike pluss premie over det aksjen åpner på i morgen, sånn ca 245 tipper jeg.  Da er det ikke mye hjelp i.  Denne gangen var det nok de som utstedte kortsiktige opsjoner som tjente penger.

Har kjøpt ITM denne gangen :) billige premier og stort sett blir det dollar for dollar opp :)

Tuxedo

#1747
Sitat fra: JohanH på onsdag 05. november 2014, klokken 23:21

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 05. november 2014, klokken 23:08
Sitat fra: JohanH på onsdag 05. november 2014, klokken 22:51
Håper flere her var tungt inne med kortsiktige kjøpsopsjoner med tanke på de dystre prisene TSLA tradet på siste ukene?
Mange har vel i så fall en strike pluss premie over det aksjen åpner på i morgen, sånn ca 245 tipper jeg.  Da er det ikke mye hjelp i.  Denne gangen var det nok de som utstedte kortsiktige opsjoner som tjente penger.

Har kjøpt ITM denne gangen :) billige premier og stort sett blir det dollar for dollar opp :)
Ja, er opsjonen tilstrekkelig ITM blir det billig, og stort sett det samme som å gå lang i selve aksjen med noe gearing (som jeg gjorde).  Men jeg tror mange kjørte strategier som ATM straddles, OTM calls og lignende, og de tapte penger.

Epleskreller

Jeg liker endringene de gjør med drivetrain.. Dvs tar bort 60D og P85.. Unødvendige modeller nå..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

JohanH


Sitat fra: Tuxedo på onsdag 05. november 2014, klokken 23:32
Sitat fra: JohanH på onsdag 05. november 2014, klokken 23:21

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 05. november 2014, klokken 23:08
Sitat fra: JohanH på onsdag 05. november 2014, klokken 22:51
Håper flere her var tungt inne med kortsiktige kjøpsopsjoner med tanke på de dystre prisene TSLA tradet på siste ukene?
Mange har vel i så fall en strike pluss premie over det aksjen åpner på i morgen, sånn ca 245 tipper jeg.  Da er det ikke mye hjelp i.  Denne gangen var det nok de som utstedte kortsiktige opsjoner som tjente penger.

Har kjøpt ITM denne gangen :) billige premier og stort sett blir det dollar for dollar opp :)
Ja, er opsjonen tilstrekkelig ITM blir det billig, og stort sett det samme som å gå lang i selve aksjen med noe gearing (som jeg gjorde).  Men jeg tror mange kjørte strategier som ATM straddles, OTM calls og lignende, og de tapte penger.

$210 calls har ganske betydelig gearing, kanskje x4-5...

Tuxedo

Ja, hvis du kjøpte 210 calls når kursen lå pa 230ish, så var jo det en innertier, viser det seg... :)

JohanH

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 06. november 2014, klokken 00:07
Ja, hvis du kjøpte 210 calls når kursen lå pa 230ish, så var jo det en innertier, viser det seg... :)

Takker takker :)

jkirkebo

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 05. november 2014, klokken 23:40
Jeg liker endringene de gjør med drivetrain.. Dvs tar bort 60D og P85.. Unødvendige modeller nå..

Tja, jeg er vel ikke akkurat enig. Jeg hadde definitivt vurdert en P85 om jeg skulle kjøpe ny TMS nå. Uten det valget ville det blitt en S85.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Da slår vel spådommen min til snart, flir kun awd snart. Så er DU-problemet løst for fremtidige biler i alle fall.

Øyvind.h

Sitat fra: petersv på torsdag 06. november 2014, klokken 08:19
Da slår vel spådommen min til snart, flir kun awd snart. Så er DU-problemet løst for fremtidige biler i alle fall.
Ikke sikkert det? P85D har jo mer krefter bak enn S85 og P85 har i dag. Flere hester tas ut i kraftigere akselerasjon.

Når selv S60 får DU problemer i dag tror jeg ikke doble DU i P85D løser feilen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA