Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

erha

Tenkte jeg skulle prøve meg litt fram med opsjoner som en type gambling/læreprosess. Var slik jeg lærte om aksjer også ved å starte med et lite beløp. Men jeg har noen spørsmål angående norsk skatt av opsjoner som jeg ikke finner svar på noe annet sted. Setter veldig pris på svar :)

Det jeg er redd for er at inngangsprisen for opsjonene settes til de aksjene jeg allerede har (FIFO prinsippet). De fleste aksjene jeg har er kjøpt til 29, som vil føre til en sinnsyk skattesmell neste år hvis jeg kjøper og selger opsjoner. Det jeg derimot håper er at obsjonene ikke regnes som aksjer i Tesla skattemessig og at jeg bruker prisen på kjøp av opsjoner som inngangsverdi.

Havebigfun

Det letteste er antakelig at du handler men annen megler og får et annet VPS konto- da blir det iallefall ingen tvil.

MR Tesla

Sitat fra: Havebigfun på mandag 15. september 2014, klokken 21:09
da blir det 265 imorgen :)

Ser ut som du får ganske rett der Big Fun  ;D opp 8,3 usd idag

RunarBT

#1698
Sitat fra: erha på tirsdag 16. september 2014, klokken 10:37
Tenkte jeg skulle prøve meg litt fram med opsjoner som en type gambling/læreprosess. Var slik jeg lærte om aksjer også ved å starte med et lite beløp. Men jeg har noen spørsmål angående norsk skatt av opsjoner som jeg ikke finner svar på noe annet sted. Setter veldig pris på svar :)

Det jeg er redd for er at inngangsprisen for opsjonene settes til de aksjene jeg allerede har (FIFO prinsippet). De fleste aksjene jeg har er kjøpt til 29, som vil føre til en sinnsyk skattesmell neste år hvis jeg kjøper og selger opsjoner. Det jeg derimot håper er at obsjonene ikke regnes som aksjer i Tesla skattemessig og at jeg bruker prisen på kjøp av opsjoner som inngangsverdi.

Har handlet via optionsxpress.com, og meldt det selvangivelsen manuelt.

Aksjene dine er da ikkje koblet til ev. Opsjoner? Så ser ikkje at fifo mot aksjer kan være tema? Ev. "Covered puts" eller? Men aksjene har du jo enda... Til dei ev selges



bull

Ingen bra start på dagen i dag, nede i $247 nå.

bull

Den enes død... Sitter på mine aksjer enda, men har ingen planer om å selge (nå), snarere tvert imot.

Undertegnede

Sitat fra: P85TMS på mandag 22. september 2014, klokken 17:20
http://www.nasdaq.com/article/is-tesla-motors-stock-overvalued-cm393123

Jeg feiget ut på $270 på vei opp og irriterte meg grønn over intradag på $290+.
Så for min del er dette en god dag. Jeg bare lurer på når jeg skal trykke kjøp..

Jeg kjøpte meg inn igjen med min studentpost idag

Blip

Sitat fra: kjølholdt på lørdag 01. september 2012, klokken 00:36
Muligens ikke rett forum å spørre i, men noen som har tro på tesla aksjer . Ser at de står i 28 dollar nå, med 15 dollar som laveste!
Det var tider, det...  ;) Lenge siden jeg har vært innom forresten. De fleste her er vel klar over aksje/opsjons-praten på teslamotorsclub.com. I tillegg kan jeg anbefale thecontrarianinvestor.com (ink. forum).

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Espen Hugaas Andersen

Jeg har en til relativt stor pott med penger jeg kan skyte inn, og jeg kjøpte nesten aksjer i forrige uke. Men så bestemte jeg meg for å spare litt på kruttet. Foreløpig virker det som å være riktig stategi. Jeg *mistenker* at det kan gå så langt ned som $210.

Jeg tror ikke jeg tør vente så lenge før jeg kjøper, men kommer vi i $220-området begynner vi å snakke.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cobos

Så lite penger jeg sitter på for aksjekjøp er det ikke mye jeg kan gjøre nå, men noe særlig under 220 vurderer jeg sterkt å kjøpe mer. Noen titalls aksjer burde jeg ha råd til.
Jeg har sterk tro på TSLA i en 3-5års horisont. Men mistenker at markedet ikke kommer til å like Q3 resultatene.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

satheesh.net

Tipper vi får se et kraftig hopp på TSLA nå ... ;D

Undertegnede

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 01. oktober 2014, klokken 15:59
Jeg har en til relativt stor pott med penger jeg kan skyte inn, og jeg kjøpte nesten aksjer i forrige uke. Men så bestemte jeg meg for å spare litt på kruttet. Foreløpig virker det som å være riktig stategi. Jeg *mistenker* at det kan gå så langt ned som $210.

Jeg tror ikke jeg tør vente så lenge før jeg kjøper, men kommer vi i $220-området begynner vi å snakke.

Er vel på tide å handle fra start av i dag! (Helst i går hvis du har tidsmaskin). Spennende uke i vente

Espen Hugaas Andersen

Jepp. Vanskelig å beregne når Tesla skal komme med nyheter...

P85TMS har nok truffet ganske greit, tenker jeg. Men jeg klager ikke, jeg har mye TSLA aksjer. ;)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Undertegnede



Da er nok D'en avslørt :) Men hva er "and something else"?? Blir spennende! Tipper det er de nye sikkerhetssysystemene og at de har noe nytt smart her som overgår det som sitter i de fleste nye biler nå til dags.

Får håpe dette katalyserer aksjen og vi kommer ut av den synkende trenden de siste ukene (med markedet generelt). Er det nå veien mot 300+$ starter eller blir det mer turbulens på veien tro..? Jeg tørr ikke være ute av denne nå

petersv

Gitt konteksten, er det vel liten tvil om at det var P han mente som "den andre bokstaven."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA