Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ford Focus Electric

Startet av JetZZ, lørdag 07. juli 2012, klokken 16:37

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: erikf på lørdag 03. august 2013, klokken 10:36
Men er det ikke bra for samfunnet at vi bruker masse penger?

Det er nok bra for staten og omfordeling av godene, men miljøet taper på konstant vekst. Vi forbruker kloden vår på en ikke bærekraftig måte, noe alle vil tape på på sikt.

Hadde vært bedre for miljøet om vi slappet litt mer av, jobbet mindre og nøt livet og naturen som den er.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Martin-

Sitat fra: oeb13 på torsdag 20. juni 2013, klokken 14:28
Jeg prøvekjørte US ELFocus hos Melhus Bil i dag og ble imponert, men som du sier er den priset 20-30.000 for høyt.

Vet du hvor lenge de har denne US modellen for demo? Jeg mener bilen er jo værdt en prøvekjøring i det minste  :)
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Martin-

Melhus Bil har kjøpt denne US modellen for demobruk, så denne har de lenge. Jeg fikk booket prøvekjøring i morgen, blir spennende! Dog tror jeg denne utgår på grunn av manglende hurtiglader samt den dårlige bagasjeromsplassen... De hadde ifølge selger 3 biler i bestilling allerede, hvor 1 var solgt. Disse skulle komme til butikken allerede nå 10. august!! Jeg visste ikke at de var kommet så langt i prosessen! Med andre ord: for dere som tenker å kjøpe denne, er det mulighet for kjøp allerede idag, med levering om et par uker :)
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Martin-

Her er en video av produksjonen av Focus Electric i Saarlouis, Tyskland  8)


http://www.youtube.com/watch?v=AcZAxucwlTI
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Anglia

Er det noen som har detaljer rundt forvarming av kupe og om dette kan fjernstyres via app tilsvarende Nissan.  Det ligger nå både brosjyre, prisliste og instruksjonsbok for nedlasting på ford.no men disse mangler litt detaljer.  Har så vidt testet amerikansk utgave og må si at den er litt mere bil enn Leafen jeg kjører i dag.
Tesla model S 90D 2017
e-Golf levert mai 2015 fra Møller Follo
Leaf levert september 2012 fra BNH Ski solgt 2015

Marita

Jeg har kjøpt en ny "Norsk" Focus Electric. Ser dårlig ut med mulighet for styring med app. Bilen benytter mobilen du knytter til via bluetooth til kommunikasjon ved nødstilfeller, tyder ikke på at det er noe simkort i bilen som kan brukes til kommunikasjon slik det er på f.eks Leaf. Det er såvidt jeg kan se heller ingen forvarmingsmulighet. Rekkevidden virker å være minst på nivå med Leaf, uten at jeg har foretatt noen eksakte målinger. Kjørekomforten er etter mitt syn langt bedre enn Leafen, men det er jo subjektivt, den har mer "europeisk" oppsett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA