Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor ville du hatt en hurtigladestasjon?

Startet av Eksilbergenser, fredag 29. juni 2012, klokken 23:16

« forrige - neste »

Eksilbergenser


Jeg fant to lenker hvor det er mulig å få til hurtigladestasjoner.

http://www.elbil.no/ladestasjoner/716-nye-hurtigladere-for-elbil-popper-opp
http://www.transnova.no/lopende-soknader-for-stotte-til-etablering-av-hurtigladere

Kanskje er dette noe som Trøndelag elbilforening kan jobbe med?

Jeg tenkte å starte forsiktig med en diskusjon om hvor vi burde ha hurtigladestasjoner i Trøndelag. De fleste ladestasjonene og hurtigladestasjonene er steder jeg sjelden trenger dem. 

Personlig kunne jeg tenkt meg hurtigladestasjon mellom Oppdal og Trondheim.
Jeg kunne tenkt meg at Støren eller Berkåk utpeker seg som gode alternativer for plassering av disse.

Mine argumenter er at Støren er også knutepunkt for å kjøre videre til Røros
Berkåk er et tettsted der det går vei videre til Orkanger, og det er avkjørsel til Tynset og til Østerdalen en mil utenfor Berkåk.

Hvor ville du hatt hurtigladestasjon i Trøndelag?
Nissan Leaf 2012-modell
Think City fra 2003 - RIP ;-(

arnejorg1

Vi trenger vel i grunn ikke så mange flere hurtigladere i Trondheim, det vi trenger nå er og få opp noen langst E6 sydover. Støtter deg på Støren og Berkåk, og da aller helst Støren for min del, siden jeg bor 500 meter over havet og 2.5 mil fra Støren. Så ville jeg gått for Oppdal, der tar man av til Sunndalsøre og Kristiansund. Det ville hvert fint for meg ettersom jeg kunne tenkt meg og kjøre til Averøy for og besøke min onkel.
(Sett derfor gjerne opp en på sunndalsøra, men det blir utenfor Trøndelag.)

Støren og oppdal er vel i grunn passe avstander, med tanke på videre korridor over Dovre og ned til lillehammer. Da kan man kjøre elekrisk til Oslo ;) Noe jeg lengter etter,
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

sven erik

bi trenger noen her i vestfold  så en kan reise med bilen

Trond Arve

Sitat fra: arnejorg1 på mandag 02. juli 2012, klokken 22:57
Støren og oppdal er vel i grunn passe avstander, med tanke på videre korridor over Dovre og ned til lillehammer. Da kan man kjøre elekrisk til Oslo ;) Noe jeg lengter etter,

Been there done that. Men hurtiglading på Oppdal, Dombås og Otta hadde gjort susen. Og gjerne Støren også :)
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

arnejorg1

Sitat fra: ilmyggo på tirsdag 03. juli 2012, klokken 11:24
Og gjerne Støren også :)

Ja, vi må ha med Støren også for og få en korridor til Oslo :)
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

bno

Flekkefjord området for å nå Kr. Sand fra Stavanger

Helge

#6
Tatt i betraktning hva trådstarter ba om....

Sitat fra: Eksilbergenser på fredag 29. juni 2012, klokken 23:16
Kanskje er dette noe som Trøndelag elbilforening kan jobbe med?

Jeg tenkte å starte forsiktig med en diskusjon om hvor vi burde ha hurtigladestasjoner i Trøndelag.

.......

Hvor ville du hatt hurtigladestasjon i Trøndelag?


Blir vel dette litt feil svar??  ;D

Sitat fra: sven erik på tirsdag 03. juli 2012, klokken 02:46
bi trenger noen her i vestfold  så en kan reise med bilen

Sitat fra: bno på tirsdag 03. juli 2012, klokken 23:30
Flekkefjord området for å nå Kr. Sand fra Stavanger

Jeg støtter forøvrig Støren og Oppdal.
....og hva med Meråker mht den grønne korridoren med Sverige? Hvor er det evt satt opp allerede og hvor er det allerede planlagt hurtigladere over mot Storlien, Åre og Sundsvall?
Kanskje Orkanger (eller Fannrem)? mht hyttetrafikk ("Høgkjølen", Søvasskjølen, Hemnekjølen) samt trafikk mot Nordmøre (Kristiansund mm)
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Yeyeye

Med en hurtiglader på Orkanger er snart mitt øyrike på Hitra også tilgjengelig. Da blir elbil som hovedbil virkelig en mulighet. Nå er vel gammelThinken kansje uansett hovedbilen vår, det er den som brukes mest i allefall for tiden;)

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

arnejorg1

Sitat fra: Helge på onsdag 04. juli 2012, klokken 11:11
Jeg støtter forøvrig Støren og Oppdal.
....og hva med Meråker mht den grønne korridoren med Sverige? Hvor er det evt satt opp allerede og hvor er det allerede planlagt hurtigladere over mot Storlien, Åre og Sundsvall?
Kanskje Orkanger (eller Fannrem)? mht hyttetrafikk ("Høgkjølen", Søvasskjølen, Hemnekjølen) samt trafikk mot Nordmøre (Kristiansund mm)


Hurtiglader på Storlien og Meråker kommer jo, så dem trenger vi ikke mase så mye mer på ;).
Langst E39 er det fint og få noen.
Men for min del, aller først Støren og Oppdal for og hjelpe til litt med en korridor til Oslo.
Sett opp Støren først for og hjelpe meg hjem fra Trondheim i minus 20 ;) ;D
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

olav

Hurtiglader på Støren før vinteren har vært fint  :)
Nissan Leaf 10/7-2012
40000 km første år.

arnejorg1

Hadde du klart og få dette til skulle jeg invitert deg på middag ;D. Jeg har vel ikke den største troen på at det går så fort, da den enda ikke er planlagt ;) :D
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Johnsen

på fergene mellom flakk og rørvik. men da streiker vel møringene hehe. men flakk og rørvik hadde vert fint mener jeg
Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

tomrh

Hvis man skal prioritere en enkelt hurtigladestasjon i Trøndelag bør Oppdal jobbes seriøst med! Det er utrolig dårlig å ikke prioritere dekning sørover på strekningen Trondheim - Oslo, som er en av landets viktigste strekninger.

Ja, Støren ligger også sørover langs E6 men er relativt nær Trondheim. Oppdal vil være såvidt innen rekkevidde fra Trondheim med Leaf, og med vanlige ladepunkt både på Lundamo og Støren bør også trillingene klare turen med litt ekstralading der om nødvendig. Oppdal gir forbindelse videre til Sunndalsøra.

Neste eksisterende hurtiglader langs E6 er på Lillehammer, så det er nødvendig med enda et ladepunkt siden Oppdal - Lillehammer er 22 mil. Dombås ville være naturlig siden turen over Dovre koster endel strøm, og ned gjennom Gudbrandsdalen er det endel vanlige ladepunkt f.o.m. Vinstra.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

sven erik

hurtig lader ved kopstad  sandefjord  og ved nye rasteplassen i larvik  da vil man hvære langt nedover  ja fått en  litt nedenfor porskrund  å så kann en dra ned til arendal +++
men ja også oppover  men ikke for fort  for jeg har sakt til meg selv nå har jeg kjørt spania med bilen så  såfort en kann hurtiglade hele veien til et sted skal jeg kjøre ditt

Geving

Jeg kunne tenkt meg en hurtiglader, drevet av noen andre enn evPower, midt i Trondheim.
Det er ikke ofte jeg har bruk for en hurtiglader, så det å ha et løpende abonnement på 49,- for å få lov til å betale 100,- for en lading i nødstilfeller er lite aktuelt.

Ellers trenger jeg en hurtiglader i Steinkjer for å få benyttet Leaf'en til hytteturer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA