Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

PDT Sprint erfaringer?

Startet av Carl Anton Stenling, tirsdag 19. juni 2012, klokken 21:07

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

#15
Sitat fra: commiesoft på søndag 08. juli 2012, klokken 17:16
Jeg kjøpte en 2010 demo XEL Cruiser for en månte siden.

Vet du noe om hvem som produserer sykkelen og hvilke batterier (merke/modell) som sitter i den?

Ut fra bildet ser det ut som den kan være produsert av en noe beryktet fabrikk i Kina. Da er det spennende å se hvor lenge den varer ...

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

commiesoft

Harnte peiling hvem som har produsert den, eller hvor lenge den varer.

Det jeg vet er at den virker dønn solid, og funker prikkfritt så langt. En
veldig bra maxiscooter etter min mening.  ;D
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

commiesoft

Det eneste rare med dette kjøpet er at den ble betalt og levert i slutten av Mai iår, og at de ennå ikke har klart å levere inn papirene sånn at jeg kan få registrert den på meg.

Nå har jeg fått trusselbrev fra vegvesenet som går på at politiet vil avskilte sykkelen, og at det følger med ett gebyr på 1320,- når det skjer.

Artig? Norsk elkjøretøybransje er noe for seg selv ;-)

Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

Carl Anton Stenling

El-MC-markedet er på mange måter mer umodent enn elbilmarkedet. Egentlig merkelig siden det er vesentlig enklere å lage en god el-MC.

Jeg avventer at Zero MC blir tilgjengelig i Norge og vurderer å prøve en Govecs 3.4 selv om den har litt lav motorveiytelse.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Knallbert

#19
I forbindelse med at eg vurderte å kjøpe en XEL Trend gjorde eg en del undersøkelser i fjord sommer.
XEL nektet å oppgi produsent, men så vidt eg kunne finne ut er Trend modellen produsert av Jonway / Shenke. Men om det er samme produsent som har laget Cruiser modellen vet eg ikke.
Det er ikke en gang sikkert at produsenten alltid er den samme, da det later til at flere kinesiske produsenter lager sykler med identisk utseende og spesifikasjoner, noe som kan forklare XEL's uvilje mot å oppgi produsent.

Da eg kontaktet XEL i vår for å bestille en Trend med litiumbatterier fikk eg først ikke svar, men etter ei tid kom det en e-post fra Investech EVG AS med beskjed om at de var sluttet å føre litium versjonen og kun hadde bly modeller igjen, så eg slo fra meg handelen.
På meg virket det som om Investech var i ferd med å avvikle XEL, men ville kvitte seg med restlageret først. Noe som også kan forklare at de er så trege med disse papirene.

Commiesoft dersom du ikkje har mottatt papirene enda kan du prøve å ta kontakt med Investech direkte, uten å gå via XEL <http://www.investechevg.com/kontakt>.

commiesoft

Joda, fikk vognkortet i posten, det tok litt tid, men ordnet seg tilslutt. Er veldig fornøyd med scootern da.

Nå trenger jeg en reservedel, låsekjettingen på framhjulet ødela speedometervaiern når jeg glemte  :-[ å låse opp, så får vi se om de kan skaffe deler som de sier.

Uansett, selve scootern er jeg kjempefornøyd med, JONWAY er vel det som står i papirene.
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

commiesoft

#21
Sendte mail 30.sep, og 15.nov (til cato på Investechevg.com) om at jeg trenger noen deler, men de svarer ikke...
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

commiesoft

Vel, får visst deler likevel, en speedometervaier og bremseklosser :) Ting
tar bare litt tid, så ordner det seg vel.
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

elektrolux

#23
Da var min perfekt fungerende Vectrix Lett MC byttet vekk i en defekt PDT Erider. ???

Blir kjedelig med kjøretøy som fungerer prikkfritt, og ville heller ha en der jeg kan dyrke hobbyen min, nemlig reparering.

Han som byttet hadde motsatte preferanser.

Siden PDT'en er nærmest verdiløs har jeg ferre problemer med å låne den til guttungen, og la han skru på den, så nå går vi begge en interresant Jul i møte.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Johan99

Heisann.
Ein kamerat har ein nesten ubrukt XEL City. Men batteria er defekt og ein del er demontert.
Det står i 39 Ah batteri no, men mulig den kan klare seg med mindre?

Får heller ikkje spenning ut av ladaren, men mulig den først aktiverer viss der er batteri?
Er det nokon som har tips til delar, leverandør, e.l...?
Tesla M3. Vectrix ombygd til Lithium. Tidlegare BMW I3 94Ah.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA