Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

PDT Sprint erfaringer?

Startet av Carl Anton Stenling, tirsdag 19. juni 2012, klokken 21:07

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

Er det noen som har erfaringer med elscooteren PDT Sprint?

Vectrixen min har lagt inn årene etter en motorfeil som verkstedet ikke klarer å reparere. Jeg ser etter alternativer.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

elektrolux

Hvor mye koster ny, eller sågar brukt motor?

Må vel være rimeligere enn å bytte hele sykkelen?

Kjenner ikke til PDT, men Vectrix'en har jo vært kongen på haugen siden den kom.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Carl Anton Stenling

Problemet med Vectrixen er at det er vanskelig med tilgang til deler og reparasjonskompetanse.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

El rayo

Sitat fra: Carl Anton Stenling på torsdag 21. juni 2012, klokken 06:07
Problemet med Vectrixen er at det er vanskelig med tilgang til deler og reparasjonskompetanse.
I såfall er kanskje ikke diagnosen "defekt, ureparerbar motor" sikker. Kanskje en idé å la en generell eldrift interessert se på den.

Tør jeg foreslå f.eks. Buddy Electric på Økern, NoFuel på Lysaker eller el-sykkel butikken på Kjelsås (husker ikke navnet i farten)?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Carl Anton Stenling

Sitat fra: El rayo på torsdag 21. juni 2012, klokken 08:24
Tør jeg foreslå f.eks. Buddy Electric på Økern, NoFuel på Lysaker eller el-sykkel butikken på Kjelsås (husker ikke navnet i farten)?

Vectrix har en meget spesiell motor. Feilen gjelder enkoderenheten i motoren, dvs. en liten skive med hull som optisk indikerer posisjonen til rotoren. Denne lar seg sikkert reparere med riktig støtte fra fabrikken og deletilgang. Siden feilen er en mangel iht. forbrukerkjøpsloven så vil jeg ikke risikere å miste mine rettigheter ved å la et uautorisert verksted forsøke reparasjon.
Synd fordi Vectrixen er en god maxiscooter, men på den annen side så er det ikke greit å beholde en sykkel som ikke lar seg reparere.

Carl anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

jkirkebo

Sitat fra: Carl Anton Stenling på torsdag 21. juni 2012, klokken 21:26

Vectrix har en meget spesiell motor. Feilen gjelder enkoderenheten i motoren, dvs. en liten skive med hull som optisk indikerer posisjonen til rotoren. Denne lar seg sikkert reparere med riktig støtte fra fabrikken og deletilgang. Siden feilen er en mangel iht. forbrukerkjøpsloven så vil jeg ikke risikere å miste mine rettigheter ved å la et uautorisert verksted forsøke reparasjon.

Ojda, høres spesielt ut ja. Trodde stort sett alle synkrone permanentmagnetmotorer brukte hall-sensorer jeg...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nofuelno

Du skal få en god pris av oss på en PDT
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

commiesoft

Kjøpte en PDT sprint ifjor vår, den er registrert som lett MC, og var en veldig bra
scooter. Den er relativt liten, ser bra ut, og kvikk som et lyn.

Den er utstyrt med en innebygget lader og spiralledning på 3m for lading, så det
var bare å plugge inn når det passet.

Batteriet er på 72V/40Ah = 2.88Kwh, som etter min mening rekker til 5mil normal
kjøring, lenger om du tar det pent.

Tankmåleren virket ikke på de første, det tror jeg de har fikset på nå, så her er
det bare å kjøpe ivei.  ;)
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

Carl Anton Stenling

Sitat fra: commiesoft på fredag 22. juni 2012, klokken 18:02
Tankmåleren virket ikke på de første, det tror jeg de har fikset på nå, så her er
det bare å kjøpe ivei.  ;)

Jeg er litt skeptisk til kinesisk MC siden konsekvensene av alvorlige mekaniske feil i 100 km/t på scooter kan være dramatiske.

F.eks. vil jo bremsenes funksjonsevne og pålitelighet være avgjørende.

Har du noen indikasjoner på kvaliteten på sykkelen og servicen hos forhandleren?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Carl Anton Stenling

Sitat fra: nofuelno på torsdag 21. juni 2012, klokken 23:52
Du skal få en god pris av oss på en PDT

Så hyggelig! Har dere demosykkel inne?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

commiesoft

#10
Jeg har hatt X antall kinascootere, og de har ingen problemer med alvorlige
mekaniske feil.

Bremsene funker bra, og jeg har fartet rundt i over 100km/h uten å bekymre
meg for noe som helst mekanisk.

En av dem (en bensinscooter) slet litt med rust og mange småfeil, på den andre
siden var det folk rundt i verden som hadde kjørt samme scootern nesten verden
rundt som pendlersykkel i årevis.

Den jeg kjører nå, en XEL-Cruiser escooter virker dønn solid, samme med PDT'en.
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

Carl Anton Stenling

Snakket med EV Oslo i dag. De hadde sluttet å selge PDT Sprint pga. alvorlige batteriproblemer. De var usikre på om problemene skyldtes selve battericellene eller styringselektronikken.

Når jeg leser litt på nettet så ser det ut til at sykkelen er produsert firmaet til Mountain Chen - en kineser som er beryktet for tvilsom forretningsførsel.

Nofuel opplyser at de venter på en forbedret utgave av PDT Sprint hvor batteriproblematikken skal være håndtert.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

elektrolux

Kameraten selger sin strøkne Begynder røde Vectrix registret som lett MC for kun 45000 NOK.

Dermed kan sykkelen kjøres med gammel type bilsertifikat, og av 16 åringer med Lett MC lappen.

Velger du den har du komplett delelager fra din i tilfelle fremtidige problemer. ;)

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Carl Anton Stenling

Sitat fra: elektrolux på onsdag 27. juni 2012, klokken 06:25
Velger du den har du komplett delelager fra din i tilfelle fremtidige problemer. ;)

"Delelageret" er allerede returnert til forhandleren og kjøpet hevet.

Jeg er nå på utkikk etter ny elektrisk MC.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

commiesoft

Jeg kjøpte en 2010 demo XEL Cruiser for en månte siden. Lett MC,
en maxiscooter da, med vindskjerm og brei med fine seter.

Beste scootern jeg har hatt, og de nye er mer moderne.  :)
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA