Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nytt vedtak som gir mulighet for å bygge sin egen bil

Startet av elektrolux, fredag 08. juni 2012, klokken 07:34

« forrige - neste »

elektrolux

Hva som står i bilen er normalt umulig å oppdage. Vi har f.eks bygget Think om til Litium med samme vekt og spenning men med 3 dobbel rekkevidde. ( 200 km )

Problemet oppstår om du kolliderer og det blir oppdaget at "feil" batterikjemi stod i bilen. Da kan det blir mye styr.

Så moralen er unngå oppmerksomhet om du oppgraderer bilens batteri. Alternativet er å eksportere til Tyskland og få bilen godkjent der for så å re importere den. Kjørte den prosessen med Citroen C1 for å unngå 160 punkts liste der alt fra dørlåser til lydhorn + krash test forfra og fra siden måtte dokumenteres.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Blip

Vet ikke om dette er rett tråd, men er det i det hele tatt mulig (juridisk) å få godkjent en ombygging av en hybrid? Med dagens (etter min mening) håpløse avgiftslettelse på hybrider, er det jo mulig å kjøpe en BMW X5 eller Volvo XC90 for mindre enn en Tesla Model X. Ombyggingen vil måtte være å erstatte forbrenningsmotorer med tilsvarende vekt batterier. I tillegg er det sannsynligvis mulig å selge motoren... Batterikjemi forblir uendret, vekt forblir uendret, effekt og utslipp redusert, "enkel" ombygging siden bilen allerede har elmotor og drivlinje...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

elektrolux

Tror ikke du er alene om å tenke på en slik løsning.

Burde så absolutt gå ann. Hadde f.eks vært perfekt å gjøre med drømmebilen min, nemlig VW XL1

https://www.youtube.com/watch?v=d_sKmTkNtZ8
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA