Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Møte for å diskutere elbil forholdene i Tønsberg/Vestfold

Startet av Haahov, fredag 24. februar 2012, klokken 22:28

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Dette har ikke så mye med deres møte å gjøre men om ladepungter i vestfold.
Jeg var på Statens vegvesen i dag og snakket med gutta på toppen. Og jeg nevnte at vestfold har ekstremt dårlig utbyggd ladestarsjoner. Dette virka litt nytt for han og det virka som han tenkte litt over det.

Transnova er en underavdeling av Statens vegvesen og får midler av dem. Og nå som sjefen der får seg Leaf kan det jo hende at ting skjer nede hos dere.
Håper at det snart kommer noen hurtigladere hos dere. Det fortener vestfold som er et perfekt sted for elbil.

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

sven erik

ja det er bra  men som sandefjord komune sier  det må hvøre  mye mer etter spørsel før de i hele tatt vil avse plass til vanlig lader   det holder ikke med at det er noen  få 
de skjønner ikke at en må ha  lade mulighet   for å kunne  kjøpe elbil

Haahov

Sitat fra: 2EL på torsdag 01. mars 2012, klokken 02:05
Jeg var på Statens vegvesen i dag og snakket med gutta på toppen. Og jeg nevnte at vestfold har ekstremt dårlig utbyggd ladestarsjoner. Dette virka litt nytt for han og det virka som han tenkte litt over det.


Det er jo fantastisk at du får opplyst de som sitter på pengesekken! Det hjelper jo til å få hjulene i gang fortere.
Er det noe stemning for å be presse (Tønsberg blad f.eks.) på samlinga vår eller skal vi møtes for å diskutere temaer først?
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Hofleaf

Jeg bor i Hof og får min leaf 21. mars. Det blir spennende! Jeg har ikke sett noen andre el-biler i denne delen av fylket, og vil gjerne være med på treff for gode råd når jeg har begynt å bruke bilen. Da dukker det sikkert opp masse spørsmål! Jeg har ingen erfaring med el-bil fra før. Ha en fin kveld på onsdag!
Vestfold, rød Leaf fra mars 2012

MARIUS_EL

Sendte en mail til ordføreren i Tønsberg, hovr jeg forhørte meg om planene for utbygging av hurtigladestasjoner i område. Benyttet også muligheten til å invitere han ut på en kjøretur med Leafen. Ikke fått noe svar enda, usikker på om jeg gjør det da det er en stund til neste valg.....

sven erik

Tror det er for sent å be med presse men en kann jo prøve  ja det er om å få øya opp på  kommunene å de som sitter lenger opp  Sandefjord. Vil ikke ha noe kontakter for det er ikke. Behov mener de men som jeg sier  at  vi alle  drar dit. Det er kontakter å handler det verste er at Sandefjord har kontakter på torget  så et  forslag er en aksjon der vi viser de at det er behov. For kontakter ved at vi alle tar å drar på torget å lader  å får blest om det å  ja jeg har å truet med å be en del om å komme opp på ordførerens kontor med skjøte ledning   Men dette kan vi ta opp

Haahov

Da bestiller jeg bord på Esmeralda i morgen kveld kll 20.00 under "Elbil". Håper å se så mange som mulig der ;)

@hofleaf: Du er velkommen i morgen også selv om ikke leafen har kommet enda.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Rilum

Sitat fra: Haahov på tirsdag 06. mars 2012, klokken 18:35
Da bestiller jeg bord på Esmeralda i morgen kveld kll 20.00 under "Elbil". Håper å se så mange som mulig der ;)

Hvor lenge tror dere at dere blir sittende ? Mulig jeg kan komme ca kl 21.
Om en av dere kunne sendt meg mobil nr på PM så jeg kan ringe og sjeke før jeg kjører fra sandefjord hadde det vært fint.

Hvor er det mest fornuftig å parkere ?
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

sven erik

hei fler fra sandefjord   du kann få  telf nr mitt  91693077 er forovrig  fra sandefjord selv  parker tvers av mc donalds ned veg bryggen der  er å stedet

Rav4_EV

Da er lokalavdelingen i Vestfold etablert.  ;D

Vi har valgt et midlertidig styre bestående av Arnstein Bugge, Sven Erik Grunsbo, Fredrik Haugen og Arne Magnus Berge.

Send meg en epost amb@euromatic.no om du vil være med.

Vi har foreløpig tre hovedoppgaver :
Hurtigladere langs E18 i Vestfold.
Sentrumsnære ladeplasser i Vestfoldbyene
Sosialt samvær
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

III

Hei , skulle gjerne vært på møte i dag men hadde ikke mulighet.
Har fått installert Webasto i Thinken og det fungerer smertefritt. Om noen trenger info om det, er det bare å sende melding.
Skal flytte til Østfold snarlig , så bør vel melde meg inn i noe der istedet.
Ellers er ladeplass i Larvik helt fraværende for øyeblikket ( har fått låne på benser´n, men det holder ikke ) , så der mener jeg man bør legge inn fremstøt. Ved Bølgen kulturhus f.eks. og selvfølgelig i sentrum ved torget.

Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

nofuelno

Hei, veldig bra tiltak med en lokalforening i Vestfold !

Velkomstgave:

Hvis noen kan bistå med å skaffe offentlig tilgjengelig plassering og strøm nok,
så kan jeg sannsynligvis bistå med å få 100% sponset 4 stk. hurtigladere i området !

Ja, vi snakker Chademo 400V

Nei, jeg har ikke tatt meg en ; )

Jeg foreslår sentral plassering(havna ) i Tønsberg, Horten, Larvik samt Sandefjord.
Dette er jo steder som ikke er skjemt bort med normale ladeplasser heller.

Forslag til plassering ?

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Joachim

Hoho!

Jeg ønsker meg en i Sandefjord for bruk på harryturer. Og så Kragerø og Arendal. Da burde kristiansand være innen rekkevidde. Kanskje fylle på med en ved Horten. Det er jo viktig med litt redundans.

nofuelno

Sitat fra: Joachim på onsdag 14. mars 2012, klokken 00:10
Hoho!

Jeg ønsker meg en i Sandefjord for bruk på harryturer. Og så Kragerø og Arendal. Da burde kristiansand være innen rekkevidde. Kanskje fylle på med en ved Horten. Det er jo viktig med litt redundans.

Må vel involvere elbilforeningen på sørlandet snart også da....
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

sven erik

er dette seriøst ment  skal jeg virklig  jobbe med å finne plass

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA