Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul - problemfri bil?

Startet av Batteritralla, fredag 20. oktober 2017, klokken 20:00

« forrige - neste »

Batteritralla

I forum for andre biltyper er det ofte en tråd med "vanlige feil og problemer"

Ser ikke ut til at det er noe egen tråd for dette for Soul, og det er jo et godt tegn :-)

Nå er jo garantien ganske god på disse bilene, så det er jo begrenset hvor galt det kan gå - men er det noen som har opplevd å få en "mandagsbil" som har stått mye på verksted?

Det er jo kjedelig å kaste vekk mye tid på dette, selv om det er gratis å få utbedret problemet . .
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

hanche

Det vanligste problemet later til å være forbundet med 12V-batteriet, som iblant ikke lades ordentlig og blir flatt, slik at folk ikke får startet bilen. Det har aldri hendt meg, og det skjer nok bare for et lite mindretall, men de få som opplever det, rapporterer at det ser ut til å være vanskelig å få fikset.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

stromifokus

Sitat fra: Batteritralla på fredag 20. oktober 2017, klokken 20:00
I forum for andre biltyper er det ofte en tråd med "vanlige feil og problemer"

Ser ikke ut til at det er noe egen tråd for dette for Soul, og det er jo et godt tegn :-)

Nå er jo garantien ganske god på disse bilene, så det er jo begrenset hvor galt det kan gå - men er det noen som har opplevd å få en "mandagsbil" som har stått mye på verksted?

Det er jo kjedelig å kaste vekk mye tid på dette, selv om det er gratis å få utbedret problemet . .
Hva er det egentlig du lurer på?

goggo

Sitat fra: stromifokus på fredag 20. oktober 2017, klokken 22:42
Hva er det egentlig du lurer på?
Det står vel i trådtittelen....

En av årsakene til at det ikke er så mye Soul diskusjoner på forumet kan være at det er en veldig aktiv FB gruppe, og at mye av diskusjonene skjer her.
https://www.facebook.com/groups/1543242002564112/

Kjente problemer er vel ombordladeren som tar kvelden, dårlig 12V batteri, 12V batteri som tømmes på grunn av lekkasjestrømmer el, ryggekamera som tar inn vann, DAB enheten i radioen som faller ut en gang i blant.

Min bil har gått 45000 km nå (de siste 15000 i min eie).
Den har fått nytt ryggekamera og nå på siste service byttet de 12V batteriet uten at jeg engang hadde bedt om det eller merket noen problemer. Dessuten har jeg det kjente "DAB problemet", som er at DAB enheten faller ut en gang i blant men det er veldig sjelden og den er OK igjen neste gang man starter bilen. Dette DAB greiene er visst litt av et mysterium for verkstedene, for de finner ikke ut av det. Selv mistenker jeg antenneforsterkeren som sitter i antenna på taket, for det har en tendens til å skje hvis bilen har stått lenge ute i solsteiken og blir OK igjen såsnart bilen har stått parkert i garasje eller i skyggen en stund, men ikke hvis man kjører i sola med aircondition på.
Ellers ingen andre problemer med min bil.

mvh
Hugo


Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA