Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjeder du deg? Ta en titt på Peppersiden!

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 29. august 2017, klokken 11:50

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Hvis du kjeder deg, er det alltid en oppkvikker med en kjapp tur innom facbooksiden "Vi som ønsker elbilen dit pepper'n gror"

Her har vi en Miljøvernleder og geofysikker ved Universitet i Bergen som virkelig har gjennomskuet elbil-galskapen og hvordan vi alle har blitt lurt av politikerne :-)

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1222326984539135&id=566893270082513
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Øyvind.h

Jeg mister litt troen på menneskeheten når jeg leser på den siden.
Han Optun var jo en merkelig skrue da. Måtte lese alle innleggene der. Festlig tråd. Jeg forstår ikke at det er mulig å avfeie alt som dokumenteres og tviholde på egne påstander. Men mennesket er ikke alltid lett å forstå.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Burger

Utrolig artig at de skal bruke så mye tid på frykt for endring :-)

Tipper en del av de er glade fordi dieselen er upopulær nå, siden de har vært i mot diesel siden den kom i personbiler.

Når elbiler blir billigere og lang nok rekkevidde og fossilbiler fases ut, vil da peppersvennene automatisk bli konspirasjonsteoretikere? Vil de innrømme de tok feil eller begynner de skylde på Obama/Jøder/Homomafiaen/Putin/Miljøorganisasjoner/Aliens/Muslimer/Kristne/Hinduer/Kinesere/Høyrekjeltringer/Venstrepakk? (stryk det som ikke passer)

Min favoritt er homomafiaen. Hvor fortrøkt dum må man være for å finne opp en homomafia å skylde på alt som er galt i samfundet som påskudd for å gå i nynazistisk marsj. Eller er homomafiaen egentlig en omskriving for jøder? Ikke så lett å forstå skrullinger...
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Trekkoppbil

Han setter det på spissen,  og det kan virke noe overdrevent, men det værste er at geofysikeren har jo bra poeng.

På den andre sida kan det  også være underholdene å høre på ekstreme elbilister som mener at Leaf vil ha kun 20% batteritap på 15 år, og påstander som dette: "In April 2016, Nissan estimated that fewer than 5 batteries are replaced per year worldwide;"

Sjølv så har jeg tatt inn mer enn 10 usa-leafer de 2 siste åra, og samtlige hadde fått nytt batteri på garantien ved ca 3 års alder.

Jeg har grunn til å tru at skånsom bruk av batteriene, vil gi et utslag på flere års levetid, og for den som kjører bruktbil, vil tidligere brukervaner av bilen gi stort utslag på livskvaliteten.
Derfor synes jeg det er god underholdning å høre argumenter jeg har lest og hørt fra el-bilister om hvorfor man ikke skal behandle batteiret skånsomt:

  • Jeg leaser bil, og derfor kan jeg lade til 100%
  • Jeg kan lade til 100%, og derfor gjør jeg det
  • Batteriet mitt er av så ny model, at jeg behøver ikke å ta hensyn til det
  • Batteriet mitt har så lang garantitid, at jeg ikke behøver å være skånsom
  • Jeg vil lade 30kwt Leaf på samme steder som Teslasjåfører lader, og jeg hurtiglader helt fullt. Og jeg undrer meg over at batteriet går veldig varmt.
Når el-bilene er 4-5 år gamle, så er det mange som ikke vil ha dem.

Det er ressurskrevende å produsere, transportere og destruere biler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA