Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
Fredag 10. September 2010, klokken 05:23
Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter: Dette er forumet til Norstart -norsk elbilforening. Norstarts hjemmeside finner du her www.elbil.no
Elbilwiki: www.elbilwiki.no                                                                               Siste innlegg på elbilforum.no

+  Norstart -norsk elbilforening: elbilforum.no
|-+  Enkle tekniske spørsmål
| |-+  Enkle tekniske spørsmål og svar
| | |-+  Vebasto varmeapprat innkobling
« forrige neste »
Sider: 1 [2] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Vebasto varmeapprat innkobling  (Lest 2363 ganger)
Griffel
Gold Member

Vis profil
« Svar #15 på: Torsdag 28. Januar 2010, klokken 00:20 »

Dette er altså en Thermotop T litt ulik de som sitter i PSA bilene, så det er ikke bare å bytte.
Loggført

Asker, Peugeot 106El  72 000km
PLUTO
Hero Member

Vis profil
« Svar #16 på: Torsdag 28. Januar 2010, klokken 05:44 »

Sålangt jeg kan se er det ikke noe annerledes i rørkoblingene, men ledningene er annerledes. Det finnes flere ulike festesystemer, men på denne følger hele eksossystemet med så det skulle uansett type bilen din har ikke føre til store utfordringer. Det kan være å bare sette på plass der den originale sitter, men du må koble om strømmen. Det er ikke spesielt vanskelig. Jeg monterte en slik i en PSA bil i fjor. Du tar strømtilføselen fra den originale og kobler inn det på denne. Det som krever litt mer arbeid er å koble den inn slik at den starter inneviften når den skal starte på timer. Om man ikke gjør det vil den kun varme opp vannet. Du vil da få full varme med en gang du setter deg i bilen, men det er jo bedre om bilen er isfri og varm når du skal kjøre.
« Siste redigering: Torsdag 28. Januar 2010, klokken 05:47 av PLUTO » Loggført

Kristiansand. Kjører CLIO -97, har skrudd en hel del på diverse elbiler og tester batterier. Jeg har før hatt Kewet El Jet 2 -92 og noen Think og PSA. Nestleder i Agder elbilforening. www.elbilagder.org
elektrolux
Gold Member

Vis profil
« Svar #17 på: Torsdag 28. Januar 2010, klokken 08:19 »

Har ikke sjekket, men tror forsjellen ligger i bensintilførselen.

Type T skal T'es innpå eksisterende bensinslange, mens Type S har egen Doserings/avstengningspumpe.

Dermed er det ikke uproblematisk å installere Type T i våre biler.
Loggført

Stavanger:

Peugeot 106 og Partner electric,  Citroen Saxo og Berlingo 5 seter electric, Think Classic, EVT 168 og lettvektsregistrert Vectrix Elscooter. 1 stk Bosch Rotak 43 Lithium ion gressklipper
Bygger JDM Mopedbil om til Elbil med LiIon batterier og Lynks Skivemotor. Har hatt "trimma" Cityel med NiCd.
Ide' og utvikling av batteritestemetoder. Ide' og utvikling av Robometer batteriovervåkingssystem for bruk i NiCd biler.
Boogie
Hero Member

Vis profil WWW
« Svar #18 på: Torsdag 28. Januar 2010, klokken 09:22 »

Lampen for elektrisk feil forsvant etter noen kilometer, ladet og kjørte til jobb i dag som vanlig. Basert på Griffels erfaringer antar jeg samtidig kjøring av varmeapparat og tilkoblet ladekabel (uavhengig om bilen faktisk lader) er synderen.

Sjekket komputeren på bilen din i dag. Den hadde en gammel isofeil som ikke var aktiv lenger. Det kan være den som er synderen.
Mao en midlertidig isofeil som dukker opp ifm restart av Webastoen når bilen står til lading...
Feilmeldingen er nå slettet.
Loggført

Tønsberg:
Fire Peugeot Partner (3 ex Posten). En med fem seter. En Saxo og to P106.
Ex diverse Saxo og P106.
Driver Elbil-Shop AS som selger deler til PSA bilene.

Kan nå levere LIFEPO batterier som erstatning for de originale batteriene.
Batteriene leveres i nye batterikasser og med eget BMS. Alt koblet opp mot bilens originale instrumenter. Tilbyr to pakker: 100 Ah og 160 Ah. Disse gir en rekkevidde på hhv 100 og 160 km eller mer.

www.elbilshop.no

Familien kjører ca 40 000 km hvert år helt elektrisk!!!!
ilmyggo
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #19 på: Torsdag 28. Januar 2010, klokken 14:21 »

Sjekket komputeren på bilen din i dag. Den hadde en gammel isofeil som ikke var aktiv lenger. Det kan være den som er synderen.
Mao en midlertidig isofeil som dukker opp ifm restart av Webastoen når bilen står til lading...
Feilmeldingen er nå slettet.

Riktig, takktakk Smiley Er tilstrekkelig at ladekabelen er tilkoblet antar jeg, ladinga hadde ikke startet da jeg resatte webastoen.
Loggført

Pendler Son - Oslo med P106.
Go-carter
Jr. Member
**

Racing is life.

Vis profil WWW
« Svar #20 på: Torsdag 28. Januar 2010, klokken 14:28 »

Får det ganske mye billigere på eBay:

http://cgi.ebay.co.uk/Webasto-Thermo-Top-C-Diesel-Heater_W0QQitemZ270520333614QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_BoatEquipment_Accessories_SM?hash=item3efc44b52e#ht_500wt_1182
Loggført

Skedsmo | Sjåfør for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com
Kjører en Kewet 3 fra 1994 med Kewet 5 motor og seks ladere.
Griffel
Gold Member

Vis profil
« Svar #21 på: Torsdag 28. Januar 2010, klokken 20:38 »

Hva må gjøres om en bytter ut en bensinvarmer med en Dieselvarmer? er det bar å tømmet tank og slanger?
Loggført

Asker, Peugeot 106El  72 000km
Go-carter
Jr. Member
**

Racing is life.

Vis profil WWW
« Svar #22 på: Torsdag 28. Januar 2010, klokken 20:43 »

Det vil jeg tro Smiley + 1-2kr besparelse pr liter.(ikke at DET gjør den store forskjellen)
Loggført

Skedsmo | Sjåfør for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com
Kjører en Kewet 3 fra 1994 med Kewet 5 motor og seks ladere.
elektrolux
Gold Member

Vis profil
« Svar #23 på: Fredag 29. Januar 2010, klokken 02:57 »

Hva må gjøres om en bytter ut en bensinvarmer med en Dieselvarmer? er det bar å tømmet tank og slanger?

Ja. Det gjordet jeg, og funket fint.

Fikk noen kommentarer når jeg fyllte avgiftsfri diesel på en bil som så ut som en vanlig bil.
Loggført

Stavanger:

Peugeot 106 og Partner electric,  Citroen Saxo og Berlingo 5 seter electric, Think Classic, EVT 168 og lettvektsregistrert Vectrix Elscooter. 1 stk Bosch Rotak 43 Lithium ion gressklipper
Bygger JDM Mopedbil om til Elbil med LiIon batterier og Lynks Skivemotor. Har hatt "trimma" Cityel med NiCd.
Ide' og utvikling av batteritestemetoder. Ide' og utvikling av Robometer batteriovervåkingssystem for bruk i NiCd biler.
El rayo
Gold Member

Vis profil WWW
« Svar #24 på: Fredag 29. Januar 2010, klokken 07:53 »

Dette er jo en auksjon og hva endelig pris blir gjenstår å se i overimorgen.
Loggført

Oslo, kjørt 2000 Th!nk siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 49.000 km
http://www.austinev.org/evalbum/794
http://www.youtube.com/watch?v=VDQ_3B9XNp4
Bygger om en gammel bil til elbil
http://electricaid.ning.com/profiles/blogs/converting-a-fossil-burner
Nils
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #25 på: Mandag 01. Februar 2010, klokken 20:35 »

Dette er jo en auksjon og hva endelig pris blir gjenstår å se i overimorgen.
[/quote]
Auksjonen endte på £255 + porto + tollgebyr + mva.
Da blir vel total pris mellom NOK 3500 og 4000.
Loggført

Bergen, importert Saxo 2004 i desember 2009. 6380 km ved registrering .
Kjører vel 1000 km pr måned. Montert Robometer og kjøpt ReLight for vannservice.
elektrolux
Gold Member

Vis profil
« Svar #26 på: Onsdag 03. Februar 2010, klokken 10:47 »

Auksjonen endte på £255 + porto + tollgebyr + mva.
Da blir vel total pris mellom NOK 3500 og 4000.

Det ble ganske nøyaktig 2500 NOK, men da må den håndfraktes av engelsk venn til Norge. Dermed slipper en unna moms på deler værd mindre enn 6000 NOK.

Brukbart kjøp, men alltid risiko for at Webastoen enten ikke kommer fram, eller at den ikke er som beskrevet. I tillegg skal vennetjenesten gjengjeldes, I dette tilfellet med gratis utlån av piggfrie vinterdekk. ( de ville godt ut på dato, før de blir slitt ned med mitt forbruk uansett )

Sist jeg kjøpte Webasto på Ebay, måtte jeg true med personlig besøk før Webastoen til slutt ble sendt.
Loggført

Stavanger:

Sider: 1 [2] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!