Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradering av sertifikat. ( Igjen )

Startet av elektrolux, fredag 11. august 2017, klokken 21:32

« forrige - neste »

elektrolux

Har hatt en runde med trafikkskolene i området. Saken er at jentungen skal oppgradere fra A1 til A1 B sertifikat.

Min logikk er at for å få sertifikat må en bevise at en har trafikkforståelse og kan beherske et tilfeldig kjøretøy innen denne kjøretøygruppen.

Altså. Trafikkforståelse + beherske kjøretøy = Sertifikat

Motsatt bør dette bety at Sertifikat = Bevis på at en har trafikkforståelse

Blir derfor matt når en blir møtt med krav om prøvetimer etc for å se om eleven har nevnte kompatanse.

Jentungen kan leie kjøretøy innen A1 uten å måtte bevise noe mer enn at hun innehar kompetansebevis eller sertifikat, men når dette skal utvides virker det som en skal begynne omtrent på nytt.

Fant tilslutt ut at det eneste obligatoriske var 2 trinnkompetanse timer, samt glattkjøring og landeveiskjørekurs, men det virker på meg som kjøreskolene forsøker å melke fattige studenter mest mulig, i stedet for å forsøke å lage en opplæringsplan som gjør at en sitter igjen med mest mulig penger slik at en kan kjøpe et nyere og sikrere kjøretøy etter opplæringen.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Oddaa

Her biter vi på og kjøper pakkene fra trafikkskolen i et håp om at det, sammen med mest mulig øving hjemme, gir tryggere sjåfører.

Hittil har vi vært igjennom 3 mopedførerbevis, 2 bilførerkort, 1 henger og 1 mellomtung motorsykkel. Og vi er fortsatt ikke halvveis i mine og dine barn... (Burde antagelig ansatt en trafikklærer.)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA