Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prøvekjørt 370 km i dag

Startet av Myrvang, onsdag 09. august 2017, klokken 01:29

« forrige - neste »

Myrvang

Har en Ioniq lånebil hjemme nå, kjørt 370 km i dag, litt rundt i Asker og tur/retur Hamar. Ladet ca 2 timer hjemme og 28 min på hurtiglader underveis.

Synes bilen var veldig god å kjøre, satt veldig godt, deilig med kjøling i setet. Rattet var godt å holde i og er egentlig greit fornøyd med det meste.

Men minuset er leveringstid og manglende app. I tillegg synes jeg det var litt dårlig sikt bakover. Og det samme som alle andre elbiler (i min prisklasse) at det mangler hengerfeste.

Ser leveringstid på 8-12 mnd, så det er grunn nok til å ikke bestille for meg. Det kommer så mye nytt fremover, at det man bestiller i dag kan være gammelt før man får det. Har satt meg på liste på Kona, nye Leaf og reservert Tesla model 3, så har litt å velge i, men den leveringstiden som er på elbiler i dag er jo helt håpløs.

What to do? Bestille nå og få bil etter at det har kommet en ny modell med større batteri? Vente på den med større batteri og få den når det har kommet enda en ny med enda bedre specs? Minner om datamaskiner på 90-tallet, som ofte var utdatert før man hadde startet Windows 3.11...

Blir litt grublerier fremover, også ender jeg vel med å beholde Mondeoen altfor lenge.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Counterpointer

Finnes jo pent brukte Ioniq på Finn.
Du sparer en del og det er utrolig deilig å kjøre elbil.

Myrvang

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 09. august 2017, klokken 09:27
Finnes jo pent brukte Ioniq på Finn.
Du sparer en del og det er utrolig deilig å kjøre elbil.

Her Leaf i dag, men er ganske avhengig av hengerfeste og god plass. Har lyst til å bli helelektrisk, men foreløpig vet jeg ikke om biler som dekker behovet mitt uten at jeg må låne altfor mye. TMX er den eneste jeg egentlig kan velge mellom, men den koster for mye.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Counterpointer

Regner med du da snakker om hengervekt på over 450 kg for da er det nok kun X som gjelder.
Kan jo hende noen snart selger X60 billig, evt X75.

Akkurat nå er billigste X 709 k kr på Finn

Myrvang

Ja. Har en henger på 200 kg jeg ofte trekker full av søppel og planker, så bør kunne trekke hvertfall 700 kg for min del.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Counterpointer

Hva med å leie bil når du trenger hengerfeste?

Myrvang

Tungvint. Da beholder jeg dieselmondeoen inntil videre.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Counterpointer

Du og kona mi er tydeligvis enige. Derfor har vi enda en dieselsuv selv om vi kunne klart oss uten........
Vi MÅ ha hengerfeste på en bil (har også atv med hengerfeste..) på gårdsplassen.

Håper virkelig det kommer et bedre elbilalternativ snart!

litium

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 09. august 2017, klokken 15:19
Regner med du da snakker om hengervekt på over 450 kg for da er det nok kun X som gjelder.

Finnes det elbiler med som kan trekke henger under 450kg?

Counterpointer

Sitat fra: litium på onsdag 09. august 2017, klokken 21:15
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 09. august 2017, klokken 15:19
Regner med du da snakker om hengervekt på over 450 kg for da er det nok kun X som gjelder.

Finnes det elbiler med som kan trekke henger under 450kg?
Nissan EV200 vare kan trekke 460 kg

...

Renault Kangoo Z.E. har vel også mulighet for hengerfeste om jeg ikke husker helt feil?

Counterpointer

Buddy også, men da snakker vi 2-300 kg

jkirkebo

Sitat fra: nix på onsdag 09. august 2017, klokken 21:34
Renault Kangoo Z.E. har vel også mulighet for hengerfeste om jeg ikke husker helt feil?

Jepp, 374kg hengervekt eller noe sånt. Kan jo ha med en kanohenger med én kano på da ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Myrvang

Sitat fra: nix på onsdag 09. august 2017, klokken 21:34
Renault Kangoo Z.E. har vel også mulighet for hengerfeste om jeg ikke husker helt feil?

Men kun som varebil, må ha 2 biler med plass til ungene. Og den har ikke hurtiglader, så den utgår uansett.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Gordon Retriever

Ioniq - glimrende elbil, men med lang leveringstid og andre spennende valg på vei, framstår den for meg som sluttsolgt med dagens batteripakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA